• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4219 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

الو... اعتماد

برخي اقلام دارويي به‌طور كلي دچار يك بازار عجيب و غريب شده است. مثلا قرص ريتالين كه براي كودكان بيش‌فعال تجويز مي‌شود ولي آثار ديگري دارد و افرادي خاص آن را جست‌وجو مي‌كنند الان تا يك ميليون تومان براي يك ورق 10تايي آن حاضرند پول بپردازند. چند روز قبل در جايي متوجه شدم متقاضي چنين رقمي مي‌خواست بپردازد تا يك ورق تهيه كنيد. آيا چنين موضوعاتي را مي‌توان به جايي گزارش داد؟ آيا اساسا چنين كاري تخلف است؟ آيا روزنامه اعتماد مي‌تواند در اين زمينه گزارشي تهيه كند؟

09190002388

 

قيمت آب در ايران مفت است. قيمت هر مترمكعب آب براي بخش كشاورزي بسيار ناچيز است. قيمت سوخت هم همين‌طور است. چگونه است كه به ناگاه محصولي مثل رب گوجه‌فرنگي به كيلويي 20هزارتومان مي‌رسد؟ كدام بخش از فرآيند توليد اين محصول وابسته به دلار است؟ همه‌چيز كه دلاري نيست. واقعا بخش خوراك ما تا چه اندازه تحت تاثير تحريم‌هاست؟ حالا اگر خشكسالي نفس كشاورزي‌مان را بريده يك حرف است اما چگونه محصولات كشاورزي كه توليد داخل است را بايد به قيمت‌هاي عجيب و غريب بخريم. صحبت از آجيل نمي‌كنم. صحبت از صيفي‌جات و ميوه و نظاير آن است.

09120002498

چرا درباره آن مردي كه با درفش به زنان حمله مي‌كرده گزارش بيشتري كار نكرديد؟ الان قربانيان اين مرد چند نفر شده‌اند؟ حداقل يك گفت‌وگو با اين مرد بگيريد و ببينيد حرف حسابش چه بوده است؟

09360001108

 

مدتي قبل مجلس قانون منع به‌كارگيري افراد بازنشسته را تصويب كرد با اين استدلال كه فرصت‌هايي را آزاد كند تا جوانان و نيروهاي تازه‌نفس وارد كارزار مديريتي شوند. اما به راستي ما در اين سال‌ها كادرسازي كرده‌ايم كه به يكباره مديران مسن و پير را كنار بگذاريم و افرادي كه به قولي جوان هستند را در جاي آنها به خدمت بگيريم؟ شايد خيلي صورت زيبايي داشته باشد كه جوانان را دريابيم. اما موضوع تجربه و توان حل مساله چه مي‌شود؟ آن هم در شرايط حال حاضر كشور به راستي كدام مديران بايد جابه‌جا شوند و كدام جايگاه‌ها نيازمند تجربه و سابقه مديريتي است. شايد هم بگوييد همين مديراني كه صندلي‌ها را رها نمي‌كنند از ابتداي انقلاب بدون تجربه آمدند و آزمون و خطا كردند ولي آيا واقعا صلاح است كه به يكباره تعداد زيادي مدير را كنار بگذاريم و افرادي فاقد تجربه را جايگزين كنيم؟ واقعا كسي به اين پرسش پاسخ داده است كه ما د‌ر اين سال‌ها كادرسازي كرده‌ايم يا نه؟

09190004532

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون