• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4221 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

آقايان يزدي و شبيري بهانه هستند بازگشت خاتمي نشانه است

بعد از حمايت‌هايي كه رسانه‌هاي مختلف از آيت‌الله شبيري‌زنجاني به عمل آوردند، كم‌كم رسانه‌هاي اصولگرا در حمايت از آيت‌الله يزدي وارد شدند. كيهان در مقاله‌اي مفصل رسانه‌هاي اصلاح‌طلب را مورد حمله قرار داد. مشرق، جهان‌نيوز و رجانيوز هم در يادداشت‌ها و گزارش‌هايي به ابعاد اين مساله پرداختند. اين علاوه بر واكنش‌هاي عمدتا توهين‌آميزي بود كه برخي فعالان رسانه‌اي و مجازي اصولگرا (به ويژه در توييتر) از خود نشان دادند كه برخي از آنها (از جمله توييت يامين‌پور) قابل انتشار نيست.

كيهان ذيل عنوان «ديروز مي‌گفتند تقليد كار ميمون است، امروز نگران شأن مرجعيت شدند!» نوشت: «مدعيان اصلاحات كه تا ديروز در توهيني آشكار، تقليد را كار ميمون مي‌دانستند، از هر فرصتي استفاده كرده و مقدسات را مورد هجمه قرار داده و از توهين به ائمه اطهار (ع) هم خودداري نكرده و نمي‌كنند، ولايت اميرالمومنين (ع) را در روزنامه‌هاي زنجيره‌اي زير سوال برده و همه ساله در موعد تنظيم و تصويب بودجه عليه بودجه حوزه‌هاي علميه جنجال مي‌كنند، به دنبال نامه آيت‌الله يزدي به آيت‌الله شبيري‌زنجاني، نگران شأن مرجعيت شده‌اند!»

رجانيوز، نزديك به جبهه پايداري هم در يادداشتي انتقادهاي اصلاح‌طلبان از نامه يزدي را «اشك تمساح» توصيف كرد: «آيا حمله به بيت مرجعيت انقلابي قم در فتنه ۸۸، وهن و تخفيف جايگاه مرجعيت تشيع محسوب نمي‌شد كه آقايان نگران شوند و مرتبا قلم‌فرسايي كنند؟ چرا دست به قلمان ديروز و امروز، پس‌ از حمله به بيت آيت‌الله‌العظمي نوري‌همداني توسط فتنه‌گران از استقلال نظر مراجع تقليد نمي‌نوشتند.»

همزمان وب‌سايت اصولگراي جهان‌نيوز هم در گزارشي مدعي شد كه اعتراض‌هاي اخير در واقع تلاشي است براي بازگشت محمد خاتمي به عرصه سياست در ايران. اين مقاله كه به قلم مديرمسوول جديد و جوان اين رسانه وابسته به جمعيت رهپويان منتشر شده معتقد است، «طراحان اين پروژه» تعمدا به دنبال پنهان كردن موضوع هستند. او مي‌نويسد: از چند سال قبل- بخوانيد پس از بي‌ثمر ماندن اقدامات خاتمي در فتنه 88- تلاش ويژه‌اي براي بازگشت محمد خاتمي به مجموعه رسمي قدرت و درون نظام شكل گرفت. مساله‌اي كه خود خاتمي نيز با نامه‌نگاري و فرستادن واسطه به مقامات عالي نظام بارها علاقه‌مندي خود را به آن نشان داد. در اين ميان واسطه‌گري چهره‌هاي سياسي به علت عدم اراده خاتمي براي جبران گذشته و خسارات فتنه 88 – حتي در حد يك معذرت‌خواهي معمولي از مردم و حاكميت- شكست خورد.»

نويسنده بدون توجه به اينكه واكنش‌هايي به دنبال نامه آيت‌الله يزدي مطرح شده آن را طراحي شده دانسته و مي‌نويسد: «اين طراحان پروژه مذكور معتقدند كه الان وقت هياهو براي احترام به نظرات برخي مراجع تقليد است كه اگر فردا فرد محترمي در حوزه درخواستي- بازگشت امثال خاتمي به چارچوب نظام- را مطرح كرد؛ با سنگين شدن فضا ديگر نشود نظرش را نپذيرفت و قبلا مطرح شده باشد كه عدم پذيرفتن واسطه‌گري يك مرجع تقليد يا يكي از بزرگان حوزه؛ معادل زير سوال رفتن كل مشروعيت جمهوري اسلامي است! »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون