• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4221 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

خبر

پروژه پشيمان كردن مردم هم‌افزايي با جريان برانداز است

معصومه ابتكار، معاون اول رييس‌جمهور درباره خبر احتمال خروج اسحاق جهانگيري از دولت گفت: «شايعات زياد است اما چنين شواهدي وجود ندارد. اين مسائل در يك سطح عالي تصميم‌گيري مي‌شود، خود آقاي جهانگيري درباره اين موضوعات توضيح خواهد داد. در مجموع دولت از انسجام خوبي برخوردار است.»

به گزارش خبرآنلاين، او درباره علت اصرار برخي اصلاح‌طلبان براي استعفاي آقاي جهانگيري از معاون اولي رييس‌جمهور، اظهار كرد: «من چنين اصراري را نشنيدم. حالا اگر كسي حرفي زد ديدگاه شخصي‌اش را گفته است چون جريان فكري چنين ديدگاهي ندارد. البته ممكن است انتقادهايي نسبت به برخي سياست‌ها باشد يا فراكسيون اميد مجلس و ساير اصلاح‌طلبان انتظاراتي را مطرح كنند ولي انسجام بين جريانات سياسي حامي دولت كماكان در سطح راهبردي برقرار است و ادامه دارد.» معاون رييس‌جمهور درباره ريشه پروژه القاي اختلاف بين آقاي روحاني و جهانگيري گفت: «پروژه از جايي ناشي مي‌شود كه مي‌خواهد پايگاه راي آقاي روحاني را تضعيف كند. به عبارت بهتر جرياني قصد دارد بين آقاي روحاني و جريان اصلاحات با پشتوانه مردمي و جواناني كه با اميد و اعتقاد به اصلاح و اعتدال پاي كار آمدند شكاف ايجاد كند و اختلافي بيندازد.» ابتكار ادامه داد: «البته يك زمينه‌هايي وجود دارد. به هر حال يك مشكلاتي حين كار اجرايي پيش مي‌آيد و براي رسيدگي به بخشي از آن مشكلات شايد تفاوت ديدگاه رخ دهد، اين هم طبيعت كار است. اميدواريم با تدابير لازم و انديشه درست كشور از وضعيت خطير تحريم‌ها و تهديدهاي امريكا با انسجام ملي بيشتر عبور كند.» ابتكار درباره ميزان احتمال موفق شدن مخالفان دولت در اجراي پروژه پشيمان كردن مردم از راي دادن گفت: «جريان مخالف اعتدال و اصلاحات سال‌ها تلاش مي‌كند و همه همت خود را براي اين منظور گذاشته اما تاكنون موفق نبوده است. متاسفانه تلاش اين جريان هم‌افزايي با جريانات ضدحكومتي و برانداز پيدا مي‌كند. متاسفانه همه تلاش خود را كردند و مي‌كنند كه از اين هم‌افزايي استفاده شود اما تاكنون كه نتيجه‌اي نداشته است.»

 

ابراز تاسف يادگار امام از اسائه ادب به آيت‌الله‌العظمي شبيري‌زنجاني

درپي نامه سرگشاده اخير آيت‌الله يزدي به آيت‌الله‌العظمي شبيري‌زنجاني، يادگار امام حجت‌الاسلام سيدحسن خميني، طي نامه‌اي به اين مرجع عاليقدر شيعه، ضمن ابراز تاسف از اسائه ادب به ساحت ايشان نوشت: جمهوري اسلامي نه‌تنها به ذوب شدن روحانيت شيعه در حكومت وابسته نيست، بلكه تنها با استقلال حوزه و مرجعيت از دولت‌ها ميسر است.

به گزارش جماران، در متن اين نامه آمده است: محضر مبارك استاد عظيم‌الشأن و فقيه بزرگوار آيت‌الله‌العظمي حاج سيد‌موسي شبيري‌زنجاني مدظله‌العالي؛ سلام عليكم و رحمه‌‌الله

اگرچه حوادث تلخ اين روزها جان‌هاي شاگردان و ارادتمندان حضرتعالي را رنجاند و عواطف متدينين را جريحه‌دار كرد، ولي در خود ثمره مباركي هم داشت كه همان حسن توجه به ضرورت استقلال حوزه‌هاي علميه و ارتباط وثيق حفظ نظام جمهوري اسلامي با محافظت از جايگاه مرجعيت عالي شيعيان است. اگر به ديده قبول بنگريد، حقير خود را شاگرد شما مي‌دانم و همچون مرحوم والد، سال‌ها در درس‌ها و مباحث مربوطه حاضر بوده‌ام. علاوه بر آن، به سبب علقه و رابطه عميق حضرت امام(ره) و والد بزرگوارتان كه به تعبير جنابعالي، همدلي و رفاقت دو بيت مرجعيت را به بيش از 70 سال كشانده است، تاسف شديد خود را از اسائه ادبي كه به ساحت‌تان شده است، ابراز مي‌دارم. اما آنچه مزيد بر اين امور ظاهري- كه مطمئنم خللي نيز در روح بلند شما پديد نمي‌آورد- حايز اهميت بوده و لازم است، مورد توجه اهل علم واقع شود، استدلال ناتمامي است كه در نامه جناب آيت‌الله يزدي به آن اشاره رفته است. حقيقت آن است كه نظام جمهوري اسلامي ثمره همه مجاهدات عالمان مسلمان و مجاهدان راه عزت و سربلندي است و به همين سبب صيانت از آن از اوجب واجبات است. اما نكته آنجاست كه حفظ اين مهم نه‌تنها به ذوب شدن روحانيت شيعه در حكومت وابسته نيست، بلكه تنها با استقلال حوزه و مرجعيت از دولت‌ها ميسر است. وجود عالمان وارسته‌اي كه مردم همواره آنان را ملجأ و مأواي خود بدانند و در سختي‌ها و شدائد به آنان مراجعه كنند، همواره راه حفظ اسلام و جمهوري اسلامي براي حال و آينده است.

در اين ميان صد البته ممكن است، نظري با نظري مخالف باشد، ولي هرگز نبايد اين مسير به توهين و تحكم و بالانشيني منجر شود. آنچه اين روزها مي‌تواند توجه‌ها را به خود معطوف كند، جداي از تاكيد بر مرتبت عالي حضرتعالي در ميان حوزويان و اهل علم، ضرورت استقلال حوزه‌ها براي بقاي كيان شيعه و به جهت حفظ نظام اسلامي است. مجددا فرصت را مغتنم شمرده، ادب و احترام فراوان خود را معروض مي‌دارم.

 

برخي عاملان اختلال در نتايج دانشگاه آزاد دستگير شدند

جبار كوچكي‌نژاد، نايب‌رييس كميسيون آموزش و تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي گفت: «متاسفانه عدم توانايي مسوولان سنجش دانشگاه آزاد موجب شد تا عواملي حرفه‌اي بتوانند در نمرات و كد پذيرفته‌شدگان اين دانشگاه دخالت كرده و در اين حوزه اختلال ايجاد كنند؛ اين مجموعه اتفاقات موجبات سرگرداني و ايجاد مشكل براي دانشجويان و نگراني خانواده‌ها شد. برخي عوامل خاطي در اين اتفاق با همكاري قوه قضاييه دستگير و برخي ديگر بركنار شده‌اند. قطعا با نظارت مجلس و دقت بيشتر دانشگاه آزاد و همراهي وزارت علوم ان‌شاء‌الله مشكل پيش‌آمده حل خواهد شد ضمن اينكه كميسيون با نهايت دقت مساله را تا احقاق حق پذيرفته‌شدگان پيگيري مي‌كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون