• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4223 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

چرايي حمله به سيدحسن خميني

جريان رسانه‌اي اصولگرا براي حمايت از آيت‌الله يزدي ضمن «بي‌صلاحيت» دانستن منتقدان حمله‌اي هماهنگ و بسيار تند را عليه سيدحسن خميني تدارك ديدند. در اين رابطه چراغ اول را حميدرضا مقدم‌فر روشن كرد و علاوه بر بازتاب مصاحبه او با تسنيم توسط تمام خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي اصولگرا، خبرگزاري فارس نيز با انتشار يادداشتي تند از يك عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس در پاسخ به سيدحسن خميني نوشت: «نكند شما صاحب اختيار «بانك ژن خميني» هستيد و هر طور كه اراده مي‌كنيد از آن بانك ارتزاق مي‌فرماييد؟!» اما سوال اين است كه چرا حسن خميني تبديل به سيبل هدف شده است؟

حميدرضا مقدم‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاري تسنيم معتقد بود كه اساسا آيت‌الله شبيري‌زنجاني از نامه آقاي يزدي استقبال هم خواهد كرد. او گفته بود: «خيرخواهي آقاي يزدي در اين نامه درباره يك مرجع محترم، مثال‌زدني است. با اطلاعي كه از شخصيت آقاي شبيري‌زنجاني داريم، انتظار آن است كه شخص ايشان چنين نصايح دلسوزانه‌اي را نه‌تنها مصداق جسارت به حريم‌شان نخواهند دانست، بلكه قاعدتا از آن استقبال خواهند كرد.»

مقدم‌فر از ميان تمام واكنش‌هاي مختلف مستقيما به سيدحسن خميني پرداخته و آن را «اسائه ادب به آيت‌الله شبيري‌زنجاني» دانسته و خبر از مقابله با او مي‌دهد. او ضمن بيان اينكه «سطح نازل بينش و تفكر سياسي و اجتماعي، جناب سيدحسن خميني از عجيب‌ترين مسائلي است كه سال‌هاست جامعه سياسي ايران با آن مواجه‌ است»، مي‌گويد: «جبهه مومن انقلابي، همواره به‌ خاطر عشق عميق به بنيانگذار كبير، سعي كرده حرمت جناب سيدحسن خميني را نيز حفظ كند اما آن‌ زمان كه ايشان ميراث امام (ره) و شخصيت امام (ره) را به ‌حراج مي‌گذارد، دلسوزان انقلاب و پيروان واقعي امام (ره) مجبور به انتخابند. نام سيدحسن خميني با برخي مواضع خود، موضع جرياني را تقويت مي‌كند كه عملا امام (ره) را در موزه تاريخ مي‌بينند، نه احترامي براي شخصيت امام قائلند و نه شعارهايش و نه آرمان‌هايش!»

اگر مصاحبه آقاي مقدم‌فر به روشني نمي‌تواند به ما بگويد كه او به كدام بخش از اظهارات سيدحسن خميني انتقاد دارد، اما يادداشت مجتبي زارعي كاملا روشن اشاره مي‌كند كه ناراحتي اصولگرايان از بخشي از نامه سيدحسن خميني است كه گفته بود: «حوزه بايد استقلالش را از حكومت حفظ كند.» نويسنده خطاب به سيدحسن خميني مي‌نويسد: «حكم به «استلزامِ ذاتي ِتفكيك روحانيت شيعه و جمهوري اسلامي»، ادعايي غلط و در ذات خود نحوي «سكولارشدگي معكوس» و نظري وارداتي است.»

نويسنده به حسن خميني يادآوري مي‌كند كه يكي از بانوان خانواده امام «پس از عذرخواهي از مظالم آن پدربزرگ (اما) ! با مانور تجمل و بروز روحيات لوس و اشرافي بر برتري كيفيت نماز فرزندش در كانادا بر نماز‌هاي ايرانيان هم حكم كرد» سپس ادامه مي‌دهد: «از چه روي دشنام‌هاي يك بانوي هتاك وابسته به منزل خود به مرجعيت آزادگان جهان را به سكوت برگزار كرديد؟! استاندارد دوگانه در دفاع از مرجعيت مذموم و ناپسند است! نكند شما صاحب اختيار «بانك ژن خميني» هستيد و هر طور كه اراده مي‌كنيد از آن بانك ارتزاق مي‌فرماييد ؟!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون