• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4223 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

عدد و رقم

50 درصد

پروژه‌هاي راه روستايي فعال است

مدير كل راه‌هاي روستايي كشور گفت: از 14هزار پروژه راه روستايي سطح كشور تنها 50 تا 52درصد پروژه‌ها فعال بوده و مابقي تعطيل هستند. حسن فدايي در سفر به شهرستان اسدآباد در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي راه روستايي اين شهرستان به خبرنگاران اظهار كرد: راه‌هاي روستايي كشور داراي مشكلات بسياري بوده و مسوولان وقت در رابطه با راه‌هاي روستايي براساس جمعيتي و برخورداري روستايي در كشور ساختار تعريف كرده‌اند و به موضوع كيلومتر توجهي نشده است. وي اضافه كرد: 208 هزار كيلومتر در سطح كشور راه روستايي وجود دارد كه از اين ميزان راه روستايي 104 هزار كيلومتر آسفالت شده و همين ميزان راه آسفالت شده مجدد نيازمند بهسازي است. فدايي با اشاره به اينكه حدود 80 هزار و
87 كيلومتر راه‌هاي روستاهاي بالاي 20خانوار نياز به آسفالت دارند، ادامه داد: از اين ميزان 27 هزار كيلومتر راه شوسه بوده و براي آن نياز به اعتبار داريم. فدايي خاطرنشان كرد: با كمك نمايندگان مجلس پيگيريم كه در موضوع جابه‌جايي اعتبار بند «ب»، براساس طرحي كه گذاشته‌ايم اصلاح بودجه سال 97 انجام شده و 700 ميليارد تومان از بند «ب» تبصره «5‌» قانون بودجه سال 97 برداشته و با جابه‌جايي در بند «ه» قرار دهيم كه قابل پرداخت در موضوع مطالبات راه روستايي باشد.

 

۵ ميليون تومان

جزئيات افزايش وام مسكن پرديس

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: پيشنهاد وام پنج ميليون توماني براي مسكن مهر پرديس شامل واحدهاي افتتاحي و فروش اقساطي نمي‌شود و براي فاز هشت خواهد بود.

حبيب‌الله طاهرخاني اظهار كرد: پيشنهاد افزايش پنج ميليون توماني تسهيلات مسكن مهر براي شهر جديد پرديس شامل واحدهاي افتتاحي يا كساني كه سند تك‌برگي گرفته‌اند و دفترچه قسط دريافت كرده‌اند، نمي‌شود. ضمنا اين پيشنهاد براي معدودي از واحدهاي بزرگ متراژ كه عموما در فاز هشت قرار دارند ارايه شده است. موضوع مهم ديگر اين است كه پيشنهاد هنوز در مرحله طرح از سوي وزارت راه و شهرسازي است و با توجه به پايين بودن نرخ سود آن، طبيعتا سيستم بانكي تمايل چنداني به پرداخت آن ندارد و تا تصويب نهايي راه زيادي پيش رو است.

وي افزود: متقاضيان لازم است بدانند پيشنهاد افزايش تسهيلات، صرفا در جهت تقويت آورده آنان ارايه شده و در صورت تحقق مي‌تواند كمك خوبي به آنان باشد. البته ليست پروژه‌هايي كه به دلايلي همچون بالا بودن هزينه‌هاي ساخت و پايين بودن رقم آورده متقاضيان ممكن است شامل افزايش تسهيلات شود هنوز احصا نشده است.

مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد با بيان اينكه اگر تسهيلات پنج ميليون توماني محقق شود، آورده كساني كه بالاتر از رقم مورد نظر پرداخت كرده‌اند بازگردانده خواهد شد، خاطرنشان كرد: زماني كه تسهيلات از ۳۰ به ۴۰ميليون تومان رسيد كساني كه به‌طور مثال به جاي ۲۹ ميليون تومان ۳۲ ميليون تومان واريز كرده بودند دو ميليون تومان به آنها برگشت داده شد. در اين مورد نيز همين‌گونه خواهد بود.

 

70 شركت خارجي

در نمايشگاه بين‌المللي برق ايران

وزير نيرو صبح روز جمعه هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق ايران را با حضور 442 شركت داخلي و حضور 70 شركت خارجي افتتاح كرد.

در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق ايران، 70 شركت خارجي از 18 كشور صاحب فناوري و پيشرو در صنعت برق از جمله اتريش، آلمان، روسيه، ژاپن، انگليس، چين و امريكا حضور دارند.

اين رويداد بين‌المللي در فضايي به وسعت 39 هزار مترمربع با حضور كارفرماها، مشاوران و پيمانكاران اين عرصه برگزار مي‌شود و شركت‌هاي توليدكننده مرتبط با بخش روشنايي، گروه سيم و كابل، تابلوسازان، تجهيزات برقي، اتوماسيون و سيستم‌هاي ابزار دقيق و خطوط انتقال محصولات خود را در معرض نمايش قرار داده‌اند. همچنين در اين نمايشگاه توليدات بخش انرژي‌هاي نو به نمايش گذاشته شده است و شركت‌هاي دانش‌بنيان و شركت‌هاي نوپا نيز حضور دارند. در نخستين روز برگزاري هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق ايران قرار است نشست تعاملي وزير نيرو با تشكل‌ها و فعالان بخش خصوصي صنعت برق با موضوع «چالش‌ها و راهكارهاي توسعه صنعت برق ايران» برگزار شود كه هدف آن ايجاد تعامل بيشتر با اين بخش است. مركز توسعه صادرات و پشتيباني صنايع برق و آب در روز دوم اين نمايشگاه، نشستي را با عنوان «چالش‌ها و راهكارهاي تحقق اهداف صادراتي صنعت برق» با هدف رفع مشكلات و دستيابي به راهكارهاي نوين در توسعه صنعت برق برگزار مي‌كند.

 

10 برابر

استفاده پرمصرف‌ها از يارانه پنهان

مديرعامل توانير گفت: در حال حاضر مشتركين پرمصرف 10 برابر مشتركين كم‌مصرف از يارانه پنهان استفاده مي‌كنند كه دولت به تنهايي توان حل اين معضل را ندارد.

محمدحسن متولي‌زاده در نشست با فعالان بخش خصوصي صنعت برق كه در حاشيه هجدهمين نمايشگاه صنعت برق برگزار شد، اظهار داشت: لازم است با توجه به سياست‌ها يك اجماع ملي براي شناساندن برق به عنوان يك كالا انجام شود تا ارزش واقعي آن شناخته شود و بايد در قراردادها اين هماهنگي را ايجاد كنيم كه پروژه‌هايي كه اولويت ندارند، حذف شده و منابع را به پروژه‌هاي اولويت‌دار تخصيص دهيم ضمن اينكه طرح‌هاي تشويقي نيز توسعه يابد.

وي با بيان اينكه صادرات برق توسط بخش خصوصي از جمله اولويت‌هاي ماست، تصريح كرد: البته نبايد تمام اتكا به توانمندي‌ها و پتانسيل بخش برق باشد، بايد سوخت صرفه‌جويي شده نيز مدنظر قرار گيرد. شوراي اقتصاد به اين نتيجه رسيده كه منابع لازم را دراختيار قرار دهد و با راه افتادن بورس انرژي اين سوخت صرفه‌جويي شده مي‌تواند دراختيار بخش خصوصي قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون