• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4224 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

خبر كوتاه

معرفي نامزدهاي ايراني جايزه «اندرسن»

فرهاد حسن‌زاده و فرشيد شفيعي نامزدهاي ايراني جايزه «هانس كريستين اندرسن» (نوبل كوچك) ۲۰۲۰ شدند. به گزارش ايسنا، شوراي كتاب كودك اعلام كرد پس از ماه‌ها بررسي و مشورت، در نهايت فرشيد شفيعي را در بخش تصويرگري و فرهاد حسن‌زاده را در بخش نويسندگي (براي بار دوم) به عنوان نامزدهاي ايراني جايزه جهاني «هانس كريستين اندرسن» ۲۰۲۰ به دفتر بين‌المللي كتاب براي نسل جوان IBBY معرفي مي‌كند.

جايزه «هانس كريستين اندرسن» (نوبل ادبيات كودكان) هر دو سال يك‌بار به مجموعه آثار يك نويسنده و يك تصويرگر، براي يك‌ عمر فعاليت حرفه‌اي در حوزه ادبيات كودك، از سوي دفتر بين‌المللي كتاب براي نسل جوان IBBY اهدا مي‌شود. از معيارهاي انتخاب، تداوم در توليد ادبيات كودك، خلق آثار بديع، اصيل و هنرمندانه و داشتن سهمي پايدار در پيشبرد ادبيات كودك جهان است.

«عايشه كولين» در ايران

«عايشه كولين» نويسنده مطرح تركيه به ايران سفر كرده است. نويسنده كتاب «وداع» كه چند روزي است به ايران سفر كرده در نشستي از ادبيات و نويسندگان ترك سخن مي‌گويد. اين نويسنده به دعوت مجموعه فرهنگي «كوله‌بار سفر» به ايران آمده تا با انگيزه تبادل فرهنگي از نويسندگان و شاعران تركيه دعوت ‌كند از ايران ديدار كنند و با ابعاد فرهنگي و ادبي كشورمان آشنا شوند. اين مجموعه متقابلا فرصتي ايجاد خواهد كرد تا شاعران و نويسندگان ايراني نيز در همايش‌هايي در كشور تركيه براي معرفي ادبيات ايران‌ شركت كنند. بنا بر اعلام، مديرعامل اين مجموعه سعيد فكري، مدير پروژه، نسرين خادمي و دبير اجرايي مارال دوستي است كه با همكاري نويسنده ايراني‌تبار شاهزاده ايگوال خالق اثر «آژير قرمز در تهران» اين برنامه را ترتيب داده‌اند.نشست خبري و سخنراني «عايشه كولين» امروز ۱۳ آبان ساعت ۱۲ در مجموعه كورش برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون