• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4224 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

ادامه از صفحه اول

سرمايه انساني حلقه گمشده صنعت تصوير

شايد طرح اين نكته بتواند سرآغاز مطرح شدن ناگفته‌هايي باشد كه بايد امروز بدان پرداخت.

با رفع موانع توسعه‌اي و چارچوب‌هاي گذشته بايد از جذب و تشويق فرهيختگان و صاحبان دانش و تخصص براي ورود به عرصه سينما، حمايت شود و زمينه جذب نيروي انساني آموزش ديده در سينماي كشور بيش از گذشته فراهم شود.

بايد اين پرسش مطرح شود كه نسبت سينما و سرمايه انساني در دهه چهارم كجاست ؟ از اين رو بايد گفتماني موثر در سينما شكل بگيرد. بايد از ظرفيت‌هاي موجود ملي در راستاي حمايت بيشتر از استعدادهاي ناشناخته استفاده بهينه كرد و در اين عرصه «توانمندسازي و حمايت از صاحبان ايده‌هاي خلاقانه» را در اولويت قرار داد.بي‌ترديد ظهور قشري خلاق و ارزش‌آفرين در عرصه سينما رويا نيست و توسعه درون‌زا و پايدار لازمه تحقق آن است.

روسيه و عربستان

روس‌ها منافع و اولويت‌هايي فراتر از منافع سعودي‌ها در منطقه دارند و در اين زمينه روابط خود با سوريه، ايران و تركيه را فداي رابطه با سعودي‌ها نخواهند كرد. از توافق‌هاي نانوشته بين روسيه و عربستان، ضرورت حمايت مسكو از بن سلمان به عنوان جانشين سلمان است. روس‌ها براي پيشبرد منافع ملي خود و دستيابي به ميلياردها دلار سعودي، تا جايي كه امكان دارد از
بن سلمان حمايت خواهند كرد. ولي در صورت بركناري بن سلمان، روسيه همچنان در مسير توافق‌هاي نفتي و نظامي با عربستان سعودي باقي مي‌ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون