• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4224 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

معاون شهردار تهران:

تهران گنجايش 10 ميليون جمعيت را دارد

گروه اجتماعي| ديروز پيروز حناچي معاون شهردار تهران و يكي از كانديداهاي شهرداري تهران در نخستين نشست خبري خود در اين پست، با اشاره به اينكه تهران 8 ميليون و 600 هزار نفر جمعيت دارد، گفت: جمعيت در نظر گرفته شده براي تهران با وجود منابع آبي 10 ميليون نفر است.

حناچي در ابتداي سخنش اشاره‌اي به عملكرد كميسيون ماده 100 به عنوان اهرم بازدارنده تخلفات ساختماني كرد و گفت: در 6 ماهه سال 97، 240 جلسه در كميسيون ماده 100 تشكيل شده و 4 هزار و 734 فقره راي صادر شده است. اين علامت خوبي نيست نبايد اين حجم از تخلفات را در شهر تهران داشته باشيم.

حناچي سپس اشاره‌اي هم به لزوم توجه به مناسب‌سازي در ساخت و سازهاي شهري كرد و گفت: افزايش كيفيت زيست‌پذيري موضوع مورد توجه است و همچنين بايد به معلولان در تمامي سطوح توجه كنيم. جامعه ما فقط 3 تا 5 درصد معلول ندارد فراتر از اين موضوع است و حدود 34 الي 35 درصد است كه در اين دسته بايد زنان و مردان سالخورده يا خانمي كه با كالسكه كودكش مي‌خواهد حركت كند بتواند در فضاي مناسب‌سازي شده زندگي كند و اين موضوع يعني ارتقاي كيفيت ساخت‌وساز.

همچنين معاون شهردار تهران در بخش ديگر سخنانش، گفت: اخيرا در كميسيون ماده 5 مناسب‌سازي ميدان محمديه، منيريه و بهارستان در دستور كار قرار دارد و به جهت بالا بردن كيفيت اين ميادين قرار است اقداماتي صورت گيرد.

مصوبه برج باغ‌ها موضوع بعدي سخنان حناچي بود. وي در اين خصوص با تاكيد بر اين موضوع كه ضوابط برج‌باغ‌ها متوقف شده است، گفت: هدف حفظ باغات است و بايد به توسعه باغات توجه كنيم. معاون شهردار تهران همچنين به نوسازي بافت فرسوده اشاره كرد و گفت: تفاوت اين دوره با دوره قبل اين است كه به موضوعات صرفا كالبدي نگاه نمي‌شود و در حوزه اجتماعي و اقتصادي هم وارد شده‌ايم همانند بازبيني محله سيروس كه قرار است با تغيير الگو يك طرح جديد ايجاد شود و در كميسيون ماده 5 به تصويب برسد. وي در ادامه نقبي هم به موضوع بافت‌هاي تاريخي تهران زد و گفت: در اواخر دوره مديريت سابق به اين موضوع توجه شده است، شايد اگر چند دهه قبل‌تر به اين موضوع پرداخته مي‌شد تهران جور ديگري بود.

كانديداتوري حناچي براي شهرداري تهران سوال بعدي خبرنگاران بود كه وي در پاسخ به آن گفت: البته كسي از آينده خبر ندارد وظيفه تشخيص در اين دوره با شوراست با توجه به مشكلاتي كه در شهر تهران است با سر به سمت اين كار نمي‌رويم اما در نهايت شورا تصميم‌گير است.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه ضوابط بلندمرتبه‌سازي ابلاغ نشده است، گفت: به عنوان مثال بخش شمالي پلاسكو در حال مقاوم‌سازي است و هنوز براي ساختمان فرو ريخته تصميم نهايي گرفته نشده است شايد تعداد طبقات همانند قبل باشد يا احتمالا از سطح و سطوح آن كاسته شود. معاون شهردار تهران همچنين در پاسخ به سوالي در مورد پروژه ايران‌مال در منطقه 22 و تخلفات آن نيز گفت: در نقطه صفر پروژه نيستيم مبناي ما براي تشخيص تخلف پروانه‌اي است كه صادر شده است اگر نسبت به پروانه صادر شده تخلف باشد آن را به كميسيون مي‌فرستيم. در حال حاضر پرونده ايران‌مال در كميسيون ماده 100 است و هنوز راي صادر نشده است. حناچي باذكر اينكه در اين پروژه يك ميليون و 600 هزار مترمربع پروانه ساخت صادر شده و تاكنون يك ميليون و 200 هزار مترمربع ساخت صورت گرفته است، گفت: اگر تشخيص دهيم تخلف صورت گرفته اجازه ادامه ساخت داده نمي‌شود. معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران در پاسخ به پرسشي در مورد فروش هولوگرام كه نجفي، شهردار سابق تهران آن را در بخشنامه ضدفساد خود متوقف كرده بود، گفت: شهرداري و شورا فشار زيادي را تحمل مي‌كنند اين موضوع چيزي نيست كه ظرف يك سال از بين برود حداقل به يك دوره 5 ساله نياز دارد. در برنامه سوم شهرداري هدف‌گذاري‌هاي لازم در اين زمينه صورت گرفته است. فرونشست‌هاي تهران يكي ديگر از سوالات خبرنگاران بود كه حناچي در مورد آن گفت: برداشت بي‌رويه از سفره‌هاي زيرزميني، قنات‌هاي تهران، آثار باقي ‌مانده از زلزله‌هاي قديمي، عبور زيرساخت‌هاي شهري مثل مترو از دلايل فرونشست زمين در تهران است. البته اطلاعات دقيقي از زير سطح شهر تهران نداريم و اطلاعات ما فقط تا عمق 6 الي 7 متري زمين است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون