• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4230 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

علي ربيعي، وزير سابق تعاون، كار و رفاه اجتماعي:

خاتمي را براي كارهايي كه نكرد، دوست دارم

علي ربيعي پس از ترك صندلي وزارت كار آنقدر در پاستور و كنار حسن روحاني ديده شد كه گمانه‌هايي را تقويت كرد؛ گمانه حضورش بر كرسي معاون اولي به جاي جهانگيري. همزمان اعتراض اسحاق جهانگيري به برخي مناسبات درون دولت كه به قول خودش اجازه جا‌به‌جايي منشي دفترش را هم از او گرفته، باعث شد شائبه رفتن او و آمدن علي ربيعي بيشتر شنيده شود. گرچه محمود واعظي در حاشيه جلسه هيات دولت گفت كه ربيعي هيچ پستي نگرفته و تنها به دفتر رييس‌جمهوري كمك مي‌كند، به نظر مي‌رسد كه اين شائبه‌ها در مورد دو عضو اصلاح‌طلب دولت آنقدر دامن زده ‌شد كه ديروز علي ربيعي در مراسم توديع و معارفه كه با حضور اسحاق جهانگيري برگزار شد، تلاش كرد تا تلويحا اشاره كند اين شائبه‌ها اختلافي ايجاد نكرده است و شايد از همين روي وزير پيشين كار در آغاز سخن گفت: «پنج سال حضور در وزارتخانه حضور داشتم. زود گذشت؛ با جهانگيري آمدم و امروز هم با جهانگيري مي‌روم. آقاي جهانگيري به عنوان معاون اول رييس‌جمهور دوران تلخي را از سر مي‌گذراند. دوراني كه پر از تهمت، هل دادن و له كردن است. آقاي جهانگيري حيثيت و اعتبار خود را گذاشته است.»

او در بخش ديگري از سخنان خود به سيدمحمد خاتمي اشاره كرد و گفت «يك زماني از من مي‌پرسيدند كه چرا محمد خاتمي را به عنوان رييس‌جمهور پيشين ايران دوست داري و من گفتم براي اينكه يك‌سري از كارها را نكرد، دوستش دارم. براي همين مي‌گويم فقدان برخي از آدم‌ها قابل اندازه‌گيري نيست.» ربيعي در خلال سخنانش تاكيد كرد اگر به سال 92 بازگردد باز هم به حسن روحاني راي مي‌دهد گر چه تمام تصميمات اين 5 سال درست نبوده اما معتقد است كه از اين شرايط عبور خواهيم كرد. ربيعي در جلسه توديع خود و معارفه شريعتمداري، وزير جديد كار را رفيق 40 ساله خود خواند و گفت: «آقاي شريعتمداري فرهنگ ستاد داشت اما من فرهنگ صف داشتم. دوستي ما بسيار قديمي است و به 40 سال پيش برمي‌گردد. آن زمان من از جنگ برمي‌گشتم به ستاد مي‌رفتم تا از او براي جبهه كمك بگيرم. البته با هم قهر و آشتي هم داشتيم. اما حداقل خوشحالم كه شريعتمداري وزيري نيست كه بگويد ربيعي خراب كرد. شريعتمداري از آن وزرايي نيست كه بگويد مدير قبلي گند زد و اوضاع را خراب كرد و حالا من ويرانه تحويل گرفتم.» او سپس نسبت به بحران صندوق‌هاي بازنشستگي هشدار داد و گفت اگر ما اصلاحات دردناك را در صندوق‌هاي بازنشستگي انجام ندهيم، نظام با خطر مواجه مي‌شود.

دنبال اقتصاد آزاد رفتن خطاي استراتژيك است

علي ربيعي اين روزها در خلال سخنانش مدام به اقتصاد آزاد و نهادگرايي اشاره مي‌كند كه به نظر مي‌رسد به مصاف يكديگر رفته‌اند. او معتقد است كه در شرايط بحراني اينكه عده‌اي مي‌گويند بايد دنبال اقتصاد برويم يك اشتباه سيستماتيك است. ربيعي نيز تاكيد كرد كه بايد توجه داشت وزارت كار، ‌تعاون و رفاه اجتماعي، پناه سالي سه هزار يتيم و صداهاي خاموش است؛ فقرايي كه سخنگو ندارند.

ربيعي با بيان اينكه بايد از ذي‌نفعان من‌غيرالحق ترسيد و نگران بود، گفت: «من دوستان ماركسيست زيادي داشتم يك‌بار با يكي از آنها كه خيلي رفيق بودم و عضو گروه اشرف دهقان بود، سر موضوعي صحبت مي‌كردم. از او مي‌پرسيدم كه اين ماركسيست چه چيزي دارد كه دائم در آن انشعاب مي‌پروراند؟ او گفت برادر علي ما هر وقت سر خانه تيمي دعواي‌مان مي‌شود يك ايدئولوژي مي‌نويسيم و براي آن امضا جمع مي‌كنيم تا منشعب شويم از اينجاست كه من مي‌گويم بايد مراقب يك‌ سري چيزها بود.»

ربيعي با بيان اينكه از خروارها عسل يك انگشت برنداشتم، گفت: «من در تمام اين مدت كه به عنوان وزير در اين وزارتخانه بودم، فكر مي‌كردم كه دارم كار درست انجام مي‌دهم. به هر صورت امروز از بابت كوتاهي‌هايي كه انجام شد از كارمندان اين وزارتخانه عذرخواهي مي‌كنم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون