• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4230 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

تكذيب اعدام بازداشت‌شدگان حادثه تروريستي اهواز

روز يكشنبه خبري در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شد كه خبر از اعدام جمعي از بازدداشت‌شدگان مرتبط با حادثه تروريستي اهواز داشت. خبري كه به سرعت دست به دست و طبيعتا انتقادهاي زيادي هم متوجهش شد. صبح روز گذشته اما استاندار خوزستان اعدام جمعي از بازداشت‌شدگان مرتبط با حادثه تروريستي اهواز را تكذيب كرد.

به گزارش ايرناپلاس، غلامرضا شريعتي، استاندار خوزستان در واكنش به انتشار خبري مبني‌ بر اعدام 22 نفر از بازداشت‌شدگان مرتبط با حادثه تروريستي اهواز گفت: «اين خبر كذب محض است.»

شريعتي همچنين به اين سوال كه آيا اطلاعي از مراحل دادرسي افراد بازداشت ‌شده مرتبط با اين حادثه تروريستي دارد يا خير، پاسخ داد: «تفهيم اتهام صورت گرفته است، اما بايد اين اطلاعات را از دادگستري پرسيد.»

همچنين جمال عالمي‌نيسي، فرماندار اهواز هم تاكيد كرد كه اين خبر اساسا صحت ندارد.

محمدجواد جمالي‌نوبندگاني، نماينده مردم فسا و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي يكي ديگر از مسوولاني بود كه به اخبار منتشر شده مبني‌ بر اعدام متهمان حادثه اهواز واكنش نشان داد و گفت كه انتشار اين خبر بيشتر فضاسازي رسانه‎اي است.

جمالي‌نوبندگاني ادامه داد: «اين موضوع اصلا به كميسيون امنيت ملي نيامده و به ‎نظر من بيشتر فضاسازي رسانه‎اي است.»

جمالي تاكيد كرد: «اولين بار است كه خبر اعداميان مرتبط با حادثه اهواز را مي‎شنوم. من هيچ خبري در اين باره ندارم كه به اطلاع شما برسانم. »

به گفته عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، وزارت اطلاعات مسووليت اين كار را نداشته است. ممكن است وزارت اطلاعات افرادي را دستگير كند، اما قطعا در اين رابطه قوه قضاييه حكم مي‎دهد.

او به اين پرسش كه آيا اين موضوع در كميسيون امنيت پيگيري مي‎شود، ‎پاسخ داد: «قطعا اين مساله را مي‎پرسيم.»

31 شهريور ماه سال جاري، مراسمي در اهواز به مناسبت نخستين روز از هفته دفاع مقدس در حال برگزاري بود كه يك حمله تروريستي صورت گرفت. بر اثر اين حمله 24 نفر به شهادت رسيدند و 69 نفر بر اثر شليك مستقيم تروريست‌ها مجروح شدند. بعد از وقوع اين حادثه عده‌اي مضنون به دست داشتن در اين حادثه تروريستي دستگير شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون