• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4230 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

در آخرين روز بازي‌هاي باشگاهي چه گذشت؟

شب جذاب اروپا

سامان سعادت

 

 

بازيكنان تيم‌هاي باشگاهي ظرف ديروز و امروز به اردوي تيم‌هاي ملي فراخوانده شده‌اند تا براي تيم‌هاي ملي‌شان بازي‌هاي دوستانه و بعضا رسمي انجام بدهند. اما در آخرين روز بازي‌هاي باشگاهي در اروپا چه گذشت؟ چه اتفاقاتي افتاد و اوضاع ليگ‌هاي معتبر اروپايي به چه شكل است؟

 

صدرنشين ناكام

تيم‌هاي بارسلونا و رئال بتيس در نيوكمپ به مصاف هم رفتند و تا دقيقه 30 اين مسابقه بتيس با 2 گل از بارسا پيش افتاد. نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد و بتيسي‌ها كاملا سوار بر بازي بودند. البته مالكيت توپ در اختيار بارسلونا بود اما موقعيت‌هاي جدي براي بتيسي‌ها بود. هر دو گل اين تيم روي حركات جذاب و تمرين‌ شده به ثمر رسيد و نشان داد بتيس تمرينات سختي براي بازي تحت فشار انجام داده است. هر دو تيم در نيمه اول موقعيت براي به ثمر رساندن گل‌ داشتند اما عملكرد دروازه‌بان‌هايشان فوق‌العاده بود. اولين موقعيت جدي نيمه دوم هم براي بتيس بود، اما ترشتگن با عملكرد فوق‌العاده‌اش مانع از گل‌زني خواكين شد. در ادامه بارسا هم يك موقعيت طلايي را از دست داد. در دقيقه 66 يوردي آلبا با يك حركت انفجاري وارد محوطه جريمه بتيس و موفق شد از مدافعان اين تيم پنالتي بگيرد تا لئو مسي بعد از بازگشت از مصدوميت براي تيمش گلزني كند. كمتر از 10 دقيقه بعد بود كه بتيس روي اشتباه عجيب ترشتگن به گل سومش رسيد و به نوعي كار را براي كاتالان‌ها تمام كرد. بارسا تلاش زيادي داشت و موفق شد توسط آرتورو ويدال و با همكاري مسي به گل دوم برسد و بازي را 3 بر 2 كند تا اميد در نيوكمپ زنده شود. اما 10 دقيقه مانده با پايان بازي ايوان راكيتيچ اخراج شد تا اميدهاي بارسا براي كام‌بك نا‌اميد شود. 3 دقيقه بعد بتيس به گل چهارم رسيد و آب سردي بر پيكر 80 هزار نفري كه در نيوكمپ بودند، ريخت. گلزني دقيقه 93 مسي تنها از بار سنگيني شكست كاست و بارسا در نهايت با نتيجه 4 بر 3 شكست خورد. بارسا با اين نتيجه 24 امتيازي شد و صدرنشين باقي ماند اما همگان خوب مي‌دانند كه ميانگين دو امتياز از هر بازي براي قهرماني كافي نيست و بارسا بايد اوضاعش را بهبود ببخشد.

 

شهرآورد و شهرآبي

دربي منچستر در ورزشگاه اتحاد برگزار شد و آبي‌هاي شهر موفق شدند، قرمزها را گلباران كنند. در اين ديدار حيثيتي كه براي هر دو تيم از نظر جدولي اهميت فراواني داشت، من‌سيتي در نيمه اول چندان خوب نبود و به قول گوارديولا كمي ترسو بازي كرد. در دقيقه 12 بعد از چند حمله پياپي بالاخره سيتي توسط سيلوا به گل رسيد و دخه‌آ تسليم شد. تا دقيقه 45 هر دو تيم بازي برابري ارايه دادند و حملات كم‌اثر دو تيم ثمري براي هيچ كدام نداشت. نيمه دوم اما داستان بازي متفاوت شد. همان ابتداي نيمه يك‌دوي رياض محرز و سرخيو آگوئرو زمينه‌ساز گلي زيبا از طرف بازيكن آرژانتيني شد و طاق دروازه دخه‌آ تورش لرزيد. دقيقه 56 با پنالتي كه لوكاكو گرفته بود و مارسيال وارد دروازه ادرسون كرد، يونايتد بازي را 2 بر 1 كرد و مورينيو به فكر كام‌بك افتاد. اما سيتي با يوونتوس متفاوت بود و به جاي عقب‌نشيني يا از دست دادن فرصت‌ها، سراپا حمله شد و بعد از خلق چند موقعيت بالاخره در دقيقه 84 توسط گوندوغان به گل سوم رسيد و كار يونايتد را تمام كرد. دربي منچستر سيصدمين بازي تاريخ ژوزه مورينيو روي نيمكت يك تيم در ليگ برتر بود. همچنين اين ديدار يازدهمين شكست مورينيو برابر پپ بود تا گوارديولا تنها مربي دنيا بشود كه اينقدر او را شكست داده است.

 

بيچاره ايگواين

در مهم‌ترين بازي هفته سري‌ آ، تيم‌هاي رده اولي و رده چهارمي يوونتوس و ميلان در ورزشگاه سن‌سيرو به مصاف هم رفتند و بيانكونري مهمان موفق شد با دو گل ميلان خسته گتوزو را شكست بدهد. در اين ديدار جذاب كه حواشي زيادي هم به همراه داشت، يوونتوس با ارايه يك بازي برتر خودش را به ميلان ديكته كرد و روسونري تنها به فكر حفظ دروازه خودي از گزند مهاجمان خطرناك يووه بود. نكته جالب اين بازي اين بود كه آلگري به بونوچي كه سابقه يك سال بازي در ميلان را هم در كارنامه دارد، استراحت داده بود تا درگير جو متشنج سن‌سيرو نشود. يوونتوس مطابق انتظار بازي را هجومي‌تر آغاز كرد و ماريو مانژوكيچ روي ارسال دقيق ساندرو با يك ضربه سر محكم دروازه دوناروما را باز كرد. دقايقي بعد روي يك حركت مشابه مانچژو مي‌توانست گل دوم را هم به ثمر برساند كه مدافعان ميلان اين‌ بار هوشمندانه‌تر عمل كردند و مانع از گل‌زني اين ستاره كروات شدند. ميلان چند باري به دروازه شزني نزديك شد اما حملاتش زهر كافي نداشت تا اينكه برخورد توپ با دست بن‌عطيه در دقيقه 37 با نظر كمك ‌داور ويدئويي پنالتي گرفته شد و ايگواين پشت توپ قرار گرفت. مهاجم آرژانتيني كه كينه‌اي جدي از يوونتوس به ‌خصوص رونالدو در دل داشت، ضربه‌اش را بسيار آرام زد تا با برخورد به دست شزني و تيرك راهي به دروازه پيدا نكند. در ادامه ميلان كار خاصي انجام نداد و نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد. ميلان براي نيمه دوم هم برنامه خاصي نداشت و يوونتوس چند موقعيت جدي روي دروازه ميلان به وجود آورد كه دوناروما و تيرك دروازه مانع از گلزني بيانكونري‌ها شدند. سرانجام در دقيقه 80 رونالدو موفق شد گل دوم يووه را به ثمر برساند تا با 8 گل به رده دوم جدول گلزنان برود. در دقيقه 84 ايگواين با اعتراضات بچه‌گانه خود به داور مسابقه اخراج شد و بعد از آن با هر كسي كه در مسيرش قرار مي‌گرفت، دعوا مي‌كرد. گتوزو و رومانيولي در پايان بازي از اين رفتار او انتقاد كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون