• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4232 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

پايان كار تيم اميد فرنگي بدون فيناليست

گرجستان قهرمان جهان شد

مسابقات كشتي فرنگي اميدهاي جهان در شهر بخارست كشور روماني در حال برگزاري است و تيم زير 23 سال ايران با كسب تنها يك مدال برنز در 5 وزن نخست و شانس رسيدن به 3 مدال برنز در 5 وزن دوم، از رفتن روي سكوي تيمي رقابت‌هاي جهاني بازماند. كشوري مثل مولداوي در حالي 2 فيناليست در اين رقابت‌ها داشت كه هيچ كدام از 10 فرنگي‌كار ايران موفق نشدند به ديدار نهايي راه يابند تا پس از ناكامي تيم‌هاي ملي بزرگسالان در رقابت‌هاي جهاني مجارستان در رسيدن به فينال، اين بار زنگ هشدار براي كشتي ايران و از دست رفتن جايگاهش در جهان با قدرتي بيشتر نواخته شود.

در پايان رقابت‌هاي 5 وزن اول گرجستان با 2 طلا و مجموع 58 امتياز در صدر قرار گرفته و تيم‌هاي روسيه با يك نقره و يك برنز و مجموع 51 امتياز در جايگاه دوم ايستاده بود. تيم اوكراين هم با يك طلا و يك برنز و مجموع 46 امتياز در جايگاه سوم قرار داشت و مولداوي چهره نوظهور كشتي فرنگي جهان با نمايش فوق‌العاده‌ خود و كسب يك طلا و يك نقره و مجموع 45 امتياز در 5 وزن نخست در رده چهارم جاي گرفته بود تا به نوعي از كشتي ايران جلو بزند، البته اين كشور در 5 وزن دوم شانس رسيدن به هيچ مدالي را نداشت تا در ادامه به رده‌هاي پايين‌تر برود؛ اما اين موضوع به هيچ‌وجه نمي‌تواند از كار ارزشمند اين تيم بكاهد. تيم اميد ايران كه با هدايت جمشيد خيرآبادي راهي روماني شده در 5 وزن اول فقط يك مدال برنز گرفته و با مجموع 25 امتياز با احتساب پنجمي ميثم دلخاني در جايگاه هشتم جهان ايستاده بود.

مسابقات فينال و رده‌بندي 5 وزن دوم و پاياني اين رقابت‌ها در حالي شب گذشته برگزار ‌شد كه گرجستان پيش از اتمام مسابقات عنوان قهرماني را به نام خود كرد. گرجستان با نمايشي خيره‌كننده در 5 وزن دوم نيز شانس كسب 2 مدال طلا و يك برنز داشت تا قهرماني او قبل از پايان مسابقات قطعي شود. نايب قهرماني روسيه نيز باتوجه به شانس يك طلا و 2 برنز قطعي شده بود. در اين ميان تيم‌هاي آذربايجان با شانس رسيدن به 2 طلا و يك برنز، ژاپن با شانس رسيدن به يك طلا و 2 برنز و تركيه نيز با شانس رسيدن به 3 برنز براي كسب عنوان سومي با هم رقابت داشتند. ايران كه شانسي براي رفتن به روي سكو نداشت براي قرار گرفتن در جايگاه چهارمي تا ششمي با ديگر تيم‌ها رقابت كرد.

در وزن ۵۵ كيلوگرم رضا خدري مقابل بالبايي دوردوكوف از قرقيزستان شكست خورد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.

مهدي محسن‌نژاد نماينده وزن ۶۰ كيلوگرم در دور نخست استراحت كرد، سپس در دور دوم برابر هلاري ماگيسالو از استوني ۸ بر صفر پيروز شد. وي در دومين مبارزه و در مرحله يك‌چهارم نهايي نيز برابر رضوان آرنات از روماني با نتيجه ۸ بر صفر پيروز شد و به نيمه‌نهايي رسيد. محسن نژاد در ديدار نيمه نهايي برابر فوميتا از ژاپن با نتيجه سنگين ۷ بر صفر شكست خورد و از رسيدن به فينال بازماند. او براي كسب برنز به مصاف برنده مبارزه كشتي‌گيران آلمان و ارمنستان رفت.

در وزن ۶۳ كيلوگرم ميثم دلخاني در دور اول مقابل ايهور بلياك از بلاروس با نتيجه ۹ بر صفر پيروز شد. وي در دور دوم راميز ممدوف از آذربايجان را با نتيجه ۵ بر ۴ مغلوب كرد و راهي مرحله نيمه‌نهايي شد. وي در اين مرحله مقابل كاتساكي اندو از ژاپن با نتيجه ۶ بر ۳ شكست خورد و راهي ديدار رده‌بندي شد. وي براي كسب برنز به مصاف الكساندر هروشين از اوكراين رفت و شكست خورد تا پنجم شود.

در وزن ۶۷ كيلوگرم حسين اسدي پس از استراحت در دور اول در دور دوم به كوزوب از اوكراين باخت و حذف شد.

علي ارسلان نماينده وزن ۷۲ كيلوگرم در دور نخست برابر راماز زوئيدزه از گرجستان شكست خورد. ارسلان در گروه بازنده‌ها به آرام واردانيان از ازبكستان باخت و از دوره رقابت‌ها كنار رفت.

در وزن ۷۷ كيلوگرم سيدمحمد چوبچيان پس از استراحت در دور اول مقابل ساجان از هند مغلوب و حذف شد.

در وزن ۸۲ كيلوگرم مهدي ابراهيمي ابتدا بر داويد لوسونزي از مجارستان غلبه كرد. وي در دومين مبارزه مقابل برهان آكبوداك از تركيه به برتري رسيد؛ اما در ادامه با ضربه فني مغلوب نيكو اوجوگ از روماني شد. ابراهيمي در گروه بازنده‌ها تورگونيان از ارمنستان را برد تا در ديدار رده‌بندي با محمود احمد از مصر مصاف دهد.

در وزن ۸۷ كيلوگرم مهدي فلاح پس از غلبه بر اينوت كاراس از روماني مقابل گازي خليل اف روس خورد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.

علي‌اكبر حيدري فرنگي‌كار وزن ۹۷ كيلوگرم در دور نخست استراحت كرد و سپس برابر مجيا كاستلو از هندوراس به برتري رسيد. حيدري در دومين مبارزه برابر يوتا نارا از ژاپن با نتيجه ۵ بر ۴ پيروز شد و به نيمه‌نهايي رسيد. او در ديدار نيمه نهايي برابر توئروئك از مجارستان با نتيجه ۲ بر يك شكست خورد و از رسيدن به فينال بازماند تا براي كسب مدال برنز به ميدان برود.

در وزن ۱۳۰ كيلوگرم علي‌اكبر يوسفي پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل زويادي پاتاريدزه قهرمان جوانان جهان و دارنده مدال نقره زير ۲۳ سال جهان از گرجستان كشتي را واگذار كرد و باتوجه به حضور اين كشتي‌گير در ديدار فينال، وي به گروه بازنده‌ها رفت. يوسفي در شانس مجدد ابتدا مقابل نوخچو لابازانوف از روسيه پيروز شد و با غلبه بر يوهانس مايينپاييا از فنلاند سوم شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون