• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4233 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان

خبر

حضرتي؛ رييس جديد كميته اصلاح‌ آيين‌نامه شوراي عالي سياستگذاري

الياس حضرتي نايب رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان، رييس كميته اصلاح آيين‌نامه اين شورا شد. در اولين جلسه شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان با تركيب جديد مصوب شده بود كه كميته‌اي براي اصلاح آيين‌نامه و ساختار اين شورا تشكيل شود. به گزارش فارس؛ بر پايه اين خبر، مرتضي مبلغ، مهدي عليخاني، علي باقري، مهدي سالاري، سعيد نورمحمدي، ژاله فرامرزيان و الهه كولايي 7عضو كميته اصلاح آيين‌نامه و ساختار شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان هستند. هم‌اكنون در شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان 28 حزب و 31 فرد حقيقي عضويت دارند.

 

خبر آزادي 5 مرزبان بر اساس اطلاعات طرف‌هاي پاكستاني است

مسوول روابط عمومي سپاه گفت: آنچه درخصوص آزادي 5 نفر از مرزبانان ايراني منتشر شده، بر مبناي اطلاعاتي است كه طرف‌هاي پاكستاني در جريان تعاملات و مراودات براي آزادي مرزبانان ما گفته‌اند. به گزارش فارس؛ سردار رمضان شريف مسوول روابط عمومي سپاه در خصوص اخبار منتشر شده از قول سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه مبني بر آزادي 5 نفر از مرزبانان ربوده شده هنگ ميرجاوه، گفت: آنچه گفته شده است، بر مبناي اطلاعاتي است كه طرف‌هاي پاكستاني در جريان تعاملات و مراودات براي آزادي مرزبانان ما گفته‌اند و ما آن را دريافت كرده‌ايم. شريف با بيان اينكه سپاه پاسداران همه تلاش خود را براي آزادي تمامي مرزبانان به كار مي‌گيرد، گفت: آزادي همه افراد نيازمند زمان است و تمام تلاش ما در اين جهت ادامه خواهد داشت. پيش از اين سرلشكر محمدعلي عزيزجعفري با اشاره به سرنوشت گروگان‌هاي ايراني در اختيار گروهك تروريستي جيش‌الظلم، گفته‌بود: ۵ نفر از مرزبانان آزاد شده و هم اكنون در اختيار دولت پاكستان هستند.

 

محمدباقر نوبخت دبيركل «اعتدال و توسعه» شد

در اولين جلسه شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه كه روز پنجشنبه برگزار شد، محمدباقر نوبخت بار ديگر به عنوان دبيركل اين حزب برگزيده شد. به گزارش تسنيم، كنگره سراسري حزب اعتدال و توسعه دهم آبان‌ماه، بدون دعوت از رسانه‌ها و در سكوت خبري با وقفه‌اي 11 ساله، برگزار شد. به گزارش تسنيم؛ حزب اعتدال و توسعه كه هم‌اكنون با دبيركلي محمدباقر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه اداره مي‌شود و برخي چهره‌هاي اين حزب در دولت يازدهم و دوازدهم مسووليت داشته و دارند، در سال 1378 توسط برخي مسوولان دولت كنوني از جمله محمدباقر نوبخت، محمود واعظي، محمدرضا نعمت‌زاده و اكبر تركان تاسيس شد.

 

به نام علم و دانش مردم را به سوي بي‌بند و باري مي‌برند

آيت‌الله مكارم شيرازي با بيان اينكه امروز در شرايط بسيار حساسي قرار داريم، گفت: علم و دانشي كه وسيله و ابزار نجات مردم است، گاهي سبب بدبختي جوامع و ملت‌ها را فراهم مي‌كند؛ امروز به نام علم و دانش مردم را به سوي جهل، بي‌بندوباري و آلودگي مي‌برند. به گزارش ايسنا؛ آيت‌الله مكارم شيرازي در ديدار مسوولان و دست اندركاران بنياد فرهنگي امام محمدباقر(ع) اصفهان، با اشاره به اهميت مقوله علم و دانش در دين مبين اسلام، اظهار كرد: يكي از امتيازات دين مبين اسلام و به تعبير بنده معجزات حضرت رسول (ص) اين بود كه در محيط جاهليت ظاهر شد و بيشترين طرفدار علم بود. وي شرايط كنوني را بسيار مهم توصيف و تصريح كرد: امروز جوانان ما در معرض آسيب‌ها و خطرهاي بسياري هستند، يكي از اين آسيب‌ها كه نياز به مراقبت فراوان دارد، فضاهاي مجازي است كه غوغا مي‌كند، وظيفه همه ما اين است كه در چنين شرايطي بتوانيم جوانان را حفظ كنيم.

 

مصوبه هيات ورزشي خراسان رضوي كج‌سليقگي بود

فاطمه ذوالقدر، نماينده تهران درباره بخشنامه منتشر شده از سوي هيات كوهنوردي استان خراسان رضوي مبني بر اينكه اجازه همسران براي كوهنوردي زنان متأهل الزامي است، گفت: همانطور كه مسوولان اين استان و هيات ورزش اعلام كردند در اين كار يك نوع كج‌سليقگي صورت گرفته بود. به گزارش ايلنا؛ فاطمه ذوالقدر، نماينده تهران گفت: اگر نهادها با يكديگر مشكلي هم دارند نبايد گونه‌اي رفتار كنند كه چنين بازتابي داشته باشد. وي با بيان اينكه چنين بخشنامه‌هايي غيرقانوني است زيرا در اساسنامه‌هاي هيأت‌هاي ورزشي چنين چيزي وجود ندارد، عنوان كرد: اين كار بدعت جديدي بود كه خودشان هم زود متوجه اشتباه‌شان شدند و سريع از روي خروجي سايت‌شان برداشتند و اداره ورزش استان خراسان رضوي هم در اين مورد توضيح لازم را داد. اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: مسوولان بايد بدانند كه چنين كج‌سليقگي‌هايي ممكن است چه بازتابي را به وجود بياورد. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه وجود چنين رفتارهايي چه تاثيري مي‌تواند روي جامعه زنان كه نيمي از جمعيت كشور را تشكيل مي‌دهند داشته باشد، گفت: وجود چنين حركت‌هايي باعث تنش‌زايي و حساسيت مي‌شود. ذوالقدر خاطرنشان كرد: نمايندگان مجلس سعي مي‌كنند بر اساس سياست‌ها و عرف اجتماعي و شرع، فضا را براي حضور زنان مهيا كنند، وجود چنين بخشنامه‌هايي علاوه بر اينكه در داخل باعث ايجاد بازتاب مي‌شود در خارج از كشور هم باعث برداشت‌هاي سياسي مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون