• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4233 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان

دكتر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور :

از تعهد فولاد خوزستان به دليل «پيوست زيست‌ محيطي» طرح‌هايش تشكر مي‌نمايم

دكتر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور با حضور در ورزشگاه اختصاصي۳۰ هزار نفري فولاد، استان خوزستان را يكي از قطب‌هاي فوتبال كشور دانست. به گزارش روابط عمومي شركت فولاد خوزستان، آيين افتتاح ورزشگاه اختصاصي فولاد خوزستان روز سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه با حضور مسعود سلطاني‌فر وزير ورزش و جوانان، رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت، نماينده ولي فقيه حضرت آيت‌الله موسوي‌جزايري، دكتر غلامرضا شريعتي استاندار، همايون يوسفي، علي ساري و جواد كاظم‌نسب‌الباجي نمايندگان مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي و ديگر مقامات استاني با استقبال محمد كشاني مديرعامل فولاد خوزستان برگزار شد.

جهانگيري با حضور در جمع ورزشكاران فولاد خوزستان اظهار داشت: شركت‌هاي اجراكننده پروژه‌هاي صنعتي در استان سعي نمايند ۴ درصد از طرح‌هايي كه اجرا مي‌شود را صرف مسائل اجتماعي كنند. وي با اشاره به بازديد از شهرستان اهواز در شب گذشته افزود: با وجود مشكلات، اهواز يكي از امن‌‌ترين كانون‌هاي منطقه ما است كه درحال توسعه و پيشرفت است و ان‌شاء‌الله روز به روز اين امنيت و توسعه بيشتر خواهد شد. اسحاق جهانگيري در آيين افتتاحيه اين ورزشگاه گفت: شركت فولاد خوزستان از گذشته تاكنون توانسته بحران‌هاي بسياري را پشت سر گذاشته و امروز با تكيه بر دانش فني، طرح‌هاي توسعه مهمي را در دست اجرا دارد. نشاطي كه در مجموعه فولاد خوزستان حاكم است، نشان از همت اين مجموعه براي ايجاد اشتغال، توسعه و سودآوري دارد. معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به افزايش ظرفيت توليد ساليانه فولاد خوزستان به ۳/۷ ميليون تن افزود: دستيابي به اين ظرفيت و گام برداشتن براي رسيدن به توليد پنج ميليون تن را به مجموعه فولاد خوزستان تبريك مي‌گويم. وي در ادامه ساخت ورزشگاه ۳۰ هزار نفري را در زمره پروژه ارزنده‌اي دانست كه شركت فولاد خوزستان در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي به مردم اهواز هديه داد. جهانگيري ضمن تاكيد بر نقش جوانان و لزوم توجه به آنان در فراهم‌سازي و ايجاد فضاي مناسب ورزشي از شركت فولاد خوزستان قدرداني نمود و گفت: جوانان كشور نعمت بي‌همتايي هستند و اين جفاست كه با ديدن يك يا دو نقطه ضعف براي آنان ايجاد محدوديت كنيم. وي در ادامه گفت: خوزستان كانون بزرگ توسعه كشور است و ما با اتكا به ظرفيت‌هاي داخلي كشور مي‌توانيم موانع توسعه را پشت سر بگذاريم. ايران اسلامي با اتكا به خداوند متعال و با وحدت، انسجام، درايت و رهنمودهاي رهبري مي‌تواند از سرمايه‌هاي اجتماعي خود استفاده نمايد.

وي در پايان ضمن قدرداني از شركت فولاد خوزستان به خاطر تلاش‌هاي صورت گرفته، اظهار داشت: از اين مجموعه عظيم انتظار داريم از اين پس طرح‌هاي توسعه را در شهرهاي ديگر استان با هدف ايجاد اشتغال و پيشرفت اجرا كند؛ جا دارد از تعهد فولاد خوزستان به دليل دارا بودن «پيوست زيست محيطي» طرح‌هايش و همكاري با نهادهاي ذي‌ربط تشكر نمايم. در ابتداي مراسم محمد كشاني ضمن عرض خيرمقدم به حاضرين گفت: فولاد خوزستان با نزديك به ۴۰ سال سابقه توليد، دومين توليدكننده بزرگ شمش فولادي در كشور است كه توانسته در سال گذشته به ركورد توليد 3 ميليون و ۷۶۵ هزار تن دست يابد، از اين مقدار 2 ميليون و ۶۷۵ هزار تن يعني بالغ بر ۷۳ درصد را به ۱۸ كشور صادرات نموده است. حاصل اين صادرات ارزآوري ۱/۲ ميليارد دلاري براي كشور بود.

كشاني با اشاره به سرمايه‌گذاري ۱۵۰ ميليون يورويي فولاد خوزستان در ارتقاء ظرفيت توليد آهن اسفنجي افزود: يكي از اهداف هيات‌مديره در يك‌سال گذشته، افزايش ظرفيت توليد از ۳/۲ به ۵/۲ ميليون تن زيرسقفي است. امروز شاهد كلنگ‌زني كارخانه مگامدول آهن اسفنجي (زمزم ۳) در سايت فولاد خوزستان هستيم و هدف از اجراي اين طرح افزايش ظرفيت توليد آهن اسفنجي به منظور پايداري توليد است. وي با اشاره به اجراي پروژه به روش EPCF، گفت: از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد اين طرح مي‌توان به سهم 60 درصدي اتكاي داخلي و به كارگيري فناوري در سقف كوره و افزايش قطر به ۷/۱۵ متر اشاره كرد. كشاني با بيان اين مطلب كه فولاد خوزستان همواره در مسير انجام مسووليت‌هاي اجتماعي گام برمي‌دارد، گفت: باشگاه فولاد داراي شش تيم فوتبال از رده‌هاي پايه تا ليگ برتري است. با توجه به الزام AFC كه تيم‌هاي ليگ برتري بايد يك ورزشگاه اختصاصي داشته باشند، طرح ساخت از سال ۱۳۸۱ در برنامه‌هاي فولاد خوزستان قرار گرفت و از سال ۱۳۸۷ كلنگ ورزشگاه به زمين زده شد. اين ورزشگاه بر مبناي آخرين استانداردهاي بين‌المللي احداث شده كه ۳۰ هزار نفر گنجايش دارد. براي ساخت اين ورزشگاه ۱۵۰ ميليارد تومان در دوره 10‌ساله هزينه شده است. ر ادامه مسعود سلطاني‌فر وزير ورزش و جوانان در سخنان خود ورزشگاه فولاد را يكي از مجهزترين ورزشگاه‌هاي كشور دانست و افزود: امروز شاهد به ثمر رسيدن تلاش‌هاي فولاد مردان بوديم و يك ورزشگاه زيبا، باشكوه و ارزشمند به داشته‌هاي كشور اضافه شد. خدا را شاكريم به بركت تلاش‌هاي دولت در عرصه‌هاي مختلف پروژه‌هاي موفقي را در بخش ورزش اجرا كرديم، نمونه بارز آن ورزشگاه بين‌المللي فولاد خوزستان است. وزير ورزش و جوانان افزود: اينكه از ۱۶ تيم حاضر در ليگ برتر فوتبال ۴ تيم در استان خوزستان فعاليت مي‌كنند، نشان از ريشه‌دار بودن ورزش در اين استان دارد. نگاه وزارت به ورزش استان خوزستان نگاه ويژه‌اي است و از فدراسيون‌هاي ورزشي خواسته‌ايم، برنامه‌ريزي مدوني در مورد توسعه رشته‌هاي مختلف در اين استان انجام دهند.

در پايان اين مراسم با حضور اسحاق جهانگيري، آيين كلنگ‌زني احداث كارخانه مگامدول آهن اسفنجي (زمزم ۳) در واحد احياي شركت فولاد خوزستان برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون