• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4246 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ آذر

بعد از ۲۸ روز اعتراض

كارگران هفت تپه مشغول به كار شدند

گروه اجتماعي| اعتراض صنفي كارگران نيشكر هفت‌تپه پس از گذشت 28 روز، ، ديروز خاتمه يافت و كارگران با به صدا درآوردن آژير توليد در بخش‌هاي مختلف به فعاليت حرفه‌اي خود مشغول كار شدند و منابع كارگري در مجتمع نيشكر هفت‌تپه از خاتمه اعتراض صنفي كارگران اين واحد صنعتي و بازگشت به كار تمامي كارگران شاغل در واحد كشاورزي و صنعتي اين مجتمع خبر دادند .

به گزارش ايلنا، به دنبال مذاكرات صنفي كارگران با مديريت جديد مجتمع، اعتراض صنفي كارگران نيشكر هفت‌تپه خاتمه يافت در حالي كه اين كارگران از چهارهفته پيش در اعتراض به محقق نشدن مطالبات مزدي و ساير خواسته‌هاي نيروهاي شاغل و بازنشسته بخش‌هاي مختلف كشاورزي و صنعتي در اعتراض صنفي به سر مي‌بردند. پرداخت معوقات مزدي، انعقاد قرارداد كار با ۱۵۰۰ كارگر روزمزد، تعيين تكليف وضعيت كارخانه و تعميرات آن، اجراي طرح طبقه‌بندي مشاغل، پرداخت مطالبات بيمه‌اي كارگران فصلي، پرداخت هزينه بازنشستگي كارگران مشمول، برطرف شدن بحث تقسيم اراضي، تغيير مديريت ازجمله مطالباتي بود كه كارگران معترض در چهارهفته گذشته خواستار شده بودند. در عين حال، كارگران روز گذشته و پيش از بازگشت به منظور «نشان دادن حسن نيت كارگران به مسوولان» تجمع اعتراضي خود را به صورت آرام و تنها در محدوده شركت برگزار كردند و خواستار مطالبات صنفي و آزادي همكاران بازداشتي‌شان شدند.

كارگران هفت‌تپه پس از بازگشت به كار گفتند: «شروع به كار به معناي برآورده شدن همه مطالبات ما نيست. مسوولان بايد مشكلات را پايه‌اي و اساسي حل كنند. مسوولان بايد بدانند كه كارگران حسن‌نيت‌شان را نشان داده‌اند و حالا نوبت آنهاست كه در فضاي آرام به موضوع رسيدگي كنند. ما كارگران هفت‌تپه دل‌مان براي مملكت‌مان مي‌تپد؛ در روزهاي اخير واقعا دل‌مان براي ۸ هزار هكتار نيشكرِ آماده برداشت سوخت؛ اگر سر كار برنمي‌گشتيم محصولات خراب مي‌شد. نيشكر و زمين هويت ما هفت‌تپه‌اي‌هاست؛ نمي‌توانيم بگذاريم به هدر برود يا خراب شود.»

به گفته كارگران، به دنبال تغييرات مديريتي كه طي روزهاي گذشته در اين مجتمع توليدي انجام شد، مسوولان هم روز شنبه در جمع اعتراضي كارگران هفت تپه حاضر شدند و پس از گوش دادن به خواسته‌هاي صنفي‌شان وعده عملي شدن مطالبات آنها را دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون