• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4248 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر

با پرداخت ۲ پوند صاحب اثري از بنكسي شويد

بنكسي هنرمند ناشناس و جنجالي انگليسي يكي از آثار تجسمي خود را به يك شرط به قيمت ۲ پوند به فروش مي‌رساند؛ شرطي كه هدفي انسان‌دوستانه را دنبال مي‌كند.

به گزارش مهر به نقل از گاردين، بنكسي كارگردان، نقاش و سرشناس‌ترين هنرمند ناشناس بريتانيا در اطلاعيه‌اي عجيب يكي از آثار هنري خود را تنها به قيمت ۲ پوند به فروش گذاشت. بنكسي با قرار دادن اين اطلاعيه در صفحه اينستاگرام خود، يك اثر تجسمي دست‌ساز خود را به اين قيمت به فروش گذاشته است. اين اثر يك قايق حاوي پناهجويان به ابعاد ۹۰*۳۸*۴۲ سانتي‌متر و مجهز به موتور و باتري الكتريكي است و توانايي رسيدن به سرعت سه گره دريايي را نيز دارد.بنكسي براي فروش اين اثر به قيمت ۲ پوند يك شرط دارد و آن اين است كه خريدار بايد وزن اين كار را تخمين زده و آن را در وب‌سايت مخصوص حمايت از پناهجويان ثبت كند.مشتاقان تا ساعت ۲۰ روز
۲۲ دسامبر (اول‌دي) براي ثبت حدس خود فرصت دارند و بعد از آن اين اثر تجسمي به خريداري كه نزديك‌ترين عدد به وزن واقعي را تخمين زده، تعلق مي‌گيرد.بنكسي يك از جنجالي‌ترين هنرمندان جهان است كه عمده آثارش نقد وضعيت سياسي- اجتماعي جهان و آميخته به طنز سياه است.

گرافيتي‌هاي او با محتواي سياسي و اجتماعي هر از چند وقت از خيابان‌، ديوار يا پلي در گوشه و كنار دنيا سر در مي‌آورند.اين هنرمند گرافيتي ناشناس چندي پيش يكي از تابلوهاي خود با نام «دختري با بادكنك» را در حراجي معتبر ساتبيز لندن به قيمت بيش از يك ميليون پوند فروخت اما لحظه‌اي پس از فرود چكش مسوول حراجي، آن را به وسيله كنترل از راه دور فعال كرد تا بوم نقاشي جلوي چشم حيرت زده حاضران در حراجي به وسيله دستگاه كاغذ خردكني كه به طور پنهاني در قاب آن تعبيه شده بود تا نيمه رشته‌رشته شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون