• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4249 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ آذر

خبر

نهاونديان: سياست دولت حمايت جدي از صادركنندگان است

محمد نهاونديان روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آمارها، صادرات كشور در هشت‌ماهه نخست امسال در مسير رو به رشد مستمري قرار گرفته و سياست دولت حمايت جدي از صادرات است. وي افزود: اما با توجه به واقعياتي كه ما در مناسبات خود داريم نيز محدوديت‌هاي ناشي از تحريم‌ها، بايد از انعطاف‌پذيري كامل برخوردار باشيم و با اين رويكرد بانك مركزي صادركنندگان را طبقه بندي كرده است.

معاون اقتصادي رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: اينكه صادركننده‌اي ارز خود را به مصرف واردات برساند يا در سامانه نيما يا از طريق بانك‌ها و صرافي‌ها عرضه كند به اين معني است كه دست صادركنندگان را در بازگرداندن ارز باز بگذاريم. نهاونديان ادامه داد: هدف اصلي استمرار صادرات است تا ارز حاصل از آن به ريال تبديل شده و بتوان با آن خريد انجام داد يا توليد جديد داشت؛ اين چرخه كه يك‌بار تمام نمي‌شود بلكه بايد مرتب تداوم داشته باشد. معاون اقتصادي رييس‌جمهوري تاكيد كرد: بازگشت ارز صادركنندگان به بازار يكي از عواملي بوده كه در هفته‌هاي اخير سبب ثبات در بازار ارز شده است.ايرنا

 

سئول در مورد نحوه خريد نفت ايران با واشنگتن تشكيل جلسه داد

وزارت امور خارجه كره جنوبي با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد نمايندگان اين كشور و امريكا روز دوشنبه درباره مسائل فني مربوط به معافيت سئول از تحريم‌هاي نفتي امريكا عليه ايران، نشستي در سطح كارشناسي در واشنگتن برگزار كردند.

يونهاپ روز چهارشنبه گزارش كرد، در اين نشست «هونگ جين ووك» رييس بخش آفريقا و خاورميانه وزارت خارجه كره جنوبي از «ديويد پيمن» جانشين دستيار وزير خارجه امريكا در امور مالي و مقابله با تحريم‌ها خواسته است واشنگتن با توجه به شرايط موجود «دستورالعمل شفافي» درباره تحريم‌هاي ايران ارايه كند.

تيم كره جنوبي در اين مذاكرات شامل نمايندگان وزارت مالي، اقتصاد، تجارت و كميسيون خدمات مالي بود.

كره جنوبي اگرچه بخشي از نفت سبك مورد نياز خود را از كشورهاي قطر، نيجريه، نروژ، ليبي، مالزي، فيليپين، استراليا و قطر تامين مي‌كند اما آمارها نشان مي‌دهد اين كشور نزديك به 50درصد از نفت فوق سبك لازم براي شركت‌ها و پالايشگاه‌هاي خود را از ايران وارد كرده است.

كره جنوبي در سال 2017 ميلادي، 147 ميليون و 870 هزار بشكه نفت از ايران وارد كرد كه در مقايسه با سال 2016 ميلادي رشد 32 درصدي را نشان مي‌داد آمار نشان مي‌دهد كه در 9 ماه سال جاري ميلادي هم اين كشور 58 ميليون و 200 هزار بشكه نفت از ايران خريده است هرچند نسبت به 115 ميليون و 560 هزار بشكه نفت مدت مشابه 2017 كمتر است اما با گرفتن معافيت‌ها شرايط تغيير خواهد كرد و اين كشور مي‌تواند نفت بيشتري از ايران وارد كند. ايرنا

 

نرخ تورم، مبناي افزايش حقوق كاركنان دولت در سال 98

رييس سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: ميزان افزايش حقوق كاركنان دولت در لايحه بودجه سال آينده 20 درصد است اما اگر قرار باشد برمبناي تورم تغييري در اين ميزان اعلام شود آن را اعلام مي‌كنيم.

معاون رييس‌جمهوري افزود: رشد نرخ تورم بايد تا پايان سال از سوي مراجع رسمي و ذي‌صلاح اعلام شود اما اكنون در پيش‌نويس لايحه بودجه سال 98 ميزان افزايش حقوق كاركنان دولت 20درصد تعيين شده است. رييس سازمان اداري و استخدامي كشور درباره تعداد مديراني كه مشمول اجراي قانون ممنوعيت به‌كارگيري بازنشستگان در سازمان‌ها و ادارات دولتي شده‌اند، گفت: هنوز آمار دقيقي در اين باره نداريم اما به محض اطلاع آن را اعلام مي‌كنيم.

جمشيدي تاكيد كرد: در قانونگذاري نبايد رويكرد صفر و يك در پيش بگيريم؛ زيرا موارد خاصي وجود دارد كه بايد به آنها نيز توجه شود. معاون رييس‌جمهوري ادامه داد: فرمايشات رهبر معظم انقلاب درباره قانون ممنوعيت به‌كارگيري بازنشستگان در ادارات و سازمان‌هاي دولتي نيز برمبناي رفع اشكال از اين قانون است و دولت و مجلس نيز تلاش مي‌كنند با اصلاحاتي در قانون، بتوانند نظرات و خواسته‌هاي ايشان را تامين كنند.ايرنا

درخواست عراق از اوپك براي تجديدنظر در استراتژي نفتي

 

وزير نفت عراق از اوپك خواست استراتژي‌هاي ميان‌مدت و بلندمدت خود را براي دستيابي به ثبات بيشتر بازارهاي نفت مورد تجديد نظر قرار دهد.

ثامر غضبان، وزير نفت عراق در بيانيه‌اي در آستانه ديدار وزيران اوپك براي تصميم‌گيري درباره سياست توليد در روز پنجشنبه گفت: عراق كه دومين توليد‌كننده بزرگ نفت اوپك پس از عربستان سعودي است در تلاش‌ها براي ثبات بازارهاي نفت و تقويت قيمت‌ها، به دنبال آن است كه مثبت و سازنده باشد.

وزير نفت عراق همچنين بر ضرورت طرح ايده‌هاي جديد و پيشنهادها براي پرداختن به چالش‌هاي معاصر و بسنده نكردن به راهكارهايي كه به كاهش توليد نفت منحصر مي‌شود، تاكيد كرد. توليدكنندگان اوپك روز پنجشنبه با هدف رسيدن به توافق درباره كاهش احتمالي توليد نفت در وين اتريش ديدار مي‌كنند. عربستان سعودي، امارات متحده عربي و ساير توليدكنندگان مي‌گويند كاهش توليد براي جلوگيري از اشباع عرضه در نيمه اول سال ۲۰۱۹ ضروري است. روسيه و ۹ توليدكننده غيرعضو اوپك روز جمعه به مذاكرات خواهند پيوست. غضبان گفت: كاهش قيمت نفت نگراني واقعي براي عراق و ساير توليدكنندگان نفت است. به گفته سخنگوي وزارت نفت عراق، درآمد نفتي عراق در ماه نوامبر به ۶.۱۸ ميليارد دلار افت كرد كه پايين‌ترين ميزان از ماه فوريه بود. اين كشور ميانگين قيمت ۶۱.۱۰ دلار در هر بشكه در نوامبر براي نفت خود دريافت كرد كه ۱۳.۸۰ دلار كمتر از قيمت ماه اكتبر بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون