• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4259 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ آذر

خبر

داماد روحاني استعفا داد

كامبيز مهدي‌زاده، داماد حسن روحاني و معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني از سمت خود استعفا كرد. به گزارش فارس در متن استعفاي وي آمده است:«از اينكه اينجانب را قابل دانستيد و در اين مقطع از بنده دعوت نموديد كه در اين وزارتخانه همراه‌تان باشم، كمال تشكر و قدرداني را دارم. اجازه مي‌خواهم از خدمت‌تان مرخص شوم و به فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي خود در سنگر قبلي‌ام ادامه دهم. بار ديگر از حسن ظن و اعتماد حضرتعالي سپاسگزارم».

احتمال تصويب لوايح پالرمو و CFT زياد است

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت‌: احتمال تصويب لوايح اصلاح قانون مبارزه با پولشويي، پالرمو و الحاق ايران به كنوانسيون مقابله با تامين مالي تروريسم(CFT) بيشتر از عدم تصويب آن است.

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام براي بررسي موارد اختلافي بين شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي در لايحه اصلاح قانون مبارزه با پولشويي اظهار كرد: بنده در اين جلسه حضور داشتم. جلسه‌اي كه در آن مباحث جدي مطرح شد به طوري كه تنها براي بررسي يك ماده در لايحه پولشويي 3 ساعت بحث و بررسي صورت گرفت.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در پيش‌بيني از تصويب لوايح پولشويي، پالرمو و CFT در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت‌: معتقدم احتمال تصويب اين لوايح بيشتر از عدم تصويب آن است. البته اين به معناي نبود بحث‌هاي جدي نيست چون بحث‌هاي جدي در مجمع مطرح مي‌شود كه روند آن كمتر از مجلس شوراي اسلامي نيست.

واكنش به سكوت اصولگرايان در برابر اظهارات كريمي ‌قدوسي

به گزارش ايلنا، نصرالله پژمان‌فر، نماينده اصولگراي مجلس پيش از ظهر ديروز در نشست خبري خود در پاسخ به سوالي درباره اينكه چرا نمايندگان اصولگراي مجلس در مقابل اظهارات كريمي‌قدوسي واكنشي نداشتند، گفت: من آقاي كريمي‌قدوسي نيستم كه پاسخ بدهم اما اين طور نيست كه نسبت به ايشان مخالفتي نشده است. مخالفت شده و بنده شنيدم ظاهرا بعضي‌ها هم نسبت به ايشان اعتراضاتي را از مسيرهاي مختلف دارند، پيگيري مي‌كنند. وي با بيان اينكه نماينده در اظهارنظر آزاد است، گفت: اما در اظهارنظرها قطعا بايد نسبت به مسائلي كه دارد مطرح مي‌كند خودش پاسخگو باشد. من پيشنهاد مي‌كنم خود آقاي كريمي‌قدوسي را دعوت كنيد و در آن جلسه از ايشان بپرسيد كه شما اين بحثي را كه مطرح كرديد، مستنداتتان چيست.

كاركنان مجمع و شوراي نگهبان مشمول قانون بازنشستگان هستند

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: كاركنان مجمع تشخيص و كاركنان شوراي نگهبان مشمول قانون منع به كارگيري بازنشستگان هستند اما اعضاي شوراي نگهبان و اعضاي مجمع تشخيص مشمول اين قانون نمي‌شوند. عباسعلي كدخدايي در گفت‌وگو با خبرآنلاين درباره چرايي ورود مجمع تشخيص مصلحت نظام به بررسي مصوبه مبارزه با پولشويي با وجود رفع تمام ايرادات شوراي نگهبان در مجلس اظهار كرد: شوراي نگهبان يك سري ايرادات به مصوبه گرفت، يك سري ايرادات هم هيات عالي نظارت بر اجراي سياست‌هاي كلي مجمع تشخيص به مصوبه وارد و براي شوراي نگهبان ارسال كرد كه ما آن ايرادات را تحويل مجلس داديم. وي افزود: مجمع تشخص مصلحت نظام نمي‌تواند رأسا ايرادات را به مجلس شوراي اسلامي بفرستد بنابراين ايرادات هيات عالي نظارت مجمع درباره مصوبات به شوراي نگهبان ارسال مي‌شود و شوراي نگهبان آن ايرادات را براي مجلس ارسال مي‌كند. كدخدايي درباره انتقاد يكي از نمايندگان مجلس به نحوه اصلاح مصوبه مبارزه با پولشويي كه گفته «مجمع روح حاكم بر اين قانون را گرفت» اظهار كرد: اينها تفسير و برداشت افراد است.

عقب نگه‌ داشتن ايران هدف امريكاست

وزير دفاع گفت: محققان و پژوهشگران صنعت دفاعي با تلاش، مجاهدت و ايثار مجاهدانه دشمن را به زانو درآوردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ حاتمي در جشنواره هفته پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي مالك اشتر از پروژه‌ها و طرح‌هاي صنعتي و دفاعي بازديد و در جمع محققين، پژوهشگران، اساتيد و دانشگاهيان حضور يافت و گفت: بي‌اعتمادي و نااميد كردن ملت از آينده روشن پيش رو و تضعيف قدرت دفاعي جمهوري اسلامي به عنوان اهداف محوري عليه ايران اسلامي از سوي دشمنان دنبال مي‌شود و بر همين اساس است كه با قدرت موشكي و اقتدار منطقه‌اي ايران اسلامي مخالفت مي‌كنند. وزير دفاع با اشاره به حجم و عدد قراردادهاي واگذاري تسليحاتي برخي كشورهاي غربي به كشورهاي منطقه بيان كرد: هدف امريكايي‌ها تقويت كشورهاي تحت سلطه خود در منطقه از سوئي و عقب نگه داشتن ايران اسلامي از سوئي ديگر است ليكن به لطف الهي و درايت و تدابير فرمانده معظم كل قوا و حمايت‌هاي همه ‌جانبه دولت و ملت توانسته‌ايم با وجود همه محدوديت‌ها و دشمني‌ها به قله‌هاي پيشرفت و اقتدار دست يابيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون