• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4261 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ آذر

عدد و رقم

۱۰۰۰ تومان

آهن ارزان شد

رييس اتحاديه فروشندگان آهن از كاهش هزار توماني قيمت آهن و ميلگرد در هفته جاري خبر داد.

محمد آزاد با اشاره به اينكه همزمان با روند كاهشي قيمت ارز، آهن نيز در بازار ارزان شده است، اظهار كرد: هفته گذشته هر كيلو تيرآهن با قيمت 4100 تومان به فروش مي‌رسيد اما در حال حاضر قيمت هر كيلو تيرآهن به 3100 تومان رسيده كه بنابراين كاهش
24 درصدي داشته است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر به دليل افت صادرات و ركود ساخت و ساز عرضه آهن بيش از تقاضا در بازار است كه در اين رابطه بايد تصميم مناسبي براي مديريت قيمت‌ها اتخاذ شود چراكه كاهش بيشتر قيمت‌ها به نفع توليدكنندگان نيست.

يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان

عقب افتادگي مزدي كارگران نسبت به سبد معيشتي

رييس كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران مي‌گويد: عقب‌افتادگي مزدي كارگران نسبت به سبد معيشتي كه سال گذشته تعيين شد به يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان رسيده و كارفرمايان در جلسات شوراي عالي كار براي ترميم مزد و معيشت كارگران همراهي نمي‌كنند.

ابوالفضل فتح‌اللهي درباره تشكيل جلسه فوق‌العاده شوراي عالي كار ابراز عقيده كرد و گفت: وزير كار اولين جلسه‌اي كه با تشكل‌هاي كارگري گذاشت، دستور تشكيل جلسات شوراي عالي كار را صادر كرد و در همان جلسه اول هم از برنامه براي تقويت معيشت و ترميم مزد كارگران خبر داد اما شوراي عالي كار تنها به همان يك جلسه محدود شد و از آن زمان تاكنون ديگر جلسه‌اي برگزار نشده است.

وي ادامه داد: متاسفانه نمايندگان كارفرمايي در جلسات شورا براي ترميم مزد و معيشت كارگران همراهي نمي‌كنند و از زير بار مسووليت‌هاي خود شانه خالي مي‌كنند در نتيجه جلسات شوراي عالي كار براي بررسي وضع معيشت و دستمزد كارگران متوقف مي‌شود.

نماينده كارگران در شوراي عالي كار درباره گزارش‌هاي كميته دستمزد كه قرار بود در دومين جلسه شوراي عالي كار ارايه شود، گفت: هر آنچه در خصوص به‌روزرساني آمار و ارقام مربوط به مزد در كميته دستمزد مقرر شده بود، آماده است و نياز به بررسي‌هاي جديد نداريم. ما حتي جلوتر از كارفرمايان جداولش را درآورديم و دولت و كارفرمايان هم جداول به‌روز شده را دارند و از وضعيت دشوار معيشتي كارگران هم باخبرند اما جلسات به وقت‌كشي مي‌گذرد و هيچ نتيجه‌اي نمي‌گيريم.

۳۰ درصد

كاهش قيمت فولاد

نايب‌رييس انجمن توليدكنندگان فولاد ايران از كاهش ۳۰ درصدي قيمت فولاد خبر داد و علت آن را افزايش عرضه فولاد و محصولات آن در اثر كاهش صادرات عنوان كرد. بهادر احراميان از ريزش قيمت فولاد در 3 هفته گذشته خبر داد و گفت: روند كاهش قيمت فولاد در دو ماه گذشته ثابت شده بود اما در 3 هفته گذشته اين روند تسريع شد و در حال حاضر قيمت فولاد نسبت به ماه گذشته ۳۰ درصد كاهش يافته است. به گفته وي، مقايسه سالانه قيمت‌هاي فولاد درست نيست چراكه قيمت‌ها بايد نسبت به قيمت‌هاي جهاني سنجيده شوند كه آنها دايم در حال تغيير هستند. احراميان ادامه داد: در حال حاضر قيمت محصولات فولادي ايران همچون ميلگرد از قيمت جهاني قراضه پايين‌تر است كه اين موضوع نشان‌دهنده افت سقف قيمت‌ها و قرار گرفتن بازار فولاد ايران در فاز عقبگرد است. نايب‌رييس انجمن توليدكنندگان فولاد ايران علت اين كاهش قيمت را مشكلات صادراتي و در نتيجه وجود مازاد مصرف در بازار عنوان كرد و گفت: ميزان توليد فولاد حدود ۲۵ ميليون تن و مصرف داخل حدود ۱۲ ميليون تن است كه در صورت كاهش يا توقف صادرات، وجود مازاد مصرف در بازار منجر به كاهش قيمت‌ها مي‌شود. وي همچنين كاهش قيمت فولاد را زنگ خطر بزرگي براي اقتصاد خواند و تصريح كرد: در حال حاضر مشكلات و ابهاماتي بر سر راه صادرات وجود دارد كه منجر به كاهش صادرات شده است.

127

صندوق توسعه كشاورزي در كشور تشكيل شده است

مديرعامل شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه‌گذاري بخش كشاورزي گفت: از آغاز فعاليت اين شركت تاكنون 127 صندوق توسعه بخش كشاورزي در نقاط مختلف كشور تشكيل شده است.

كشاورزي استان قزوين افزود: اين صندوق‌ها در همه استان‌هاي كشور تشكيل و راه‌اندازي شده ‌است.

مديرعامل شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه‌گذاري بخش كشاورزي همچنين اظهار كرد: ساختار اين صندوق‌ها به گونه‌اي است كه با پول مردم هدايت شده و همه منابع جمع‌آوري شده در جهت توسعه بخش كشاورزي سرمايه‌گذاري مي‌شود. اين مسوول همچنين گفت: ايجاد 30 صندوق در حوزه محصولات مختلف كشاورزي امسال در دستور كار قرار گرفته است. وي ياد آور شد: براي فعال كردن بيشتر صندوق‌هاي توسعه بخش كشاورزي بايد به سمت و سوي روش‌هاي نوين و خلاق در زمينه جذب منابع مالي و دعوت از سرمايه‌گذاران پيش رفت. مديرعامل شركت تخصصي توسعه بخش كشاورزي خاطرنشان كرد: صندوق سرمايه بخش كشاورزي متعلق به تمام كشاورزان، بهره‌برداران و تشكل‌هاست و بايد براي تقويت آن كه رونق بيشتر بخش كشاورزي را به دنبال دارد، تلاش كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون