• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4261 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ آذر

توضيح آيت‌الله سبحاني درباره ديدار ناشران

يكي از مراجع تقليد شيعيان با اشاره به ديدار تعدادي از ناشران با وي گفت: اين افراد به بنده نگفتند تكليف شب حذف شده، بلكه گفتند تكليف خانه و بنده نيز گفتم اين كار صحيح نيست.

آيت‌الله العظمي جعفر سبحاني صبح چهارشنبه در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم گفت: به بنده اعلام كردند كه چند نفر از ناشران قصد دارند خدمت شما برسند و فكر مي‌كردم قرار است درباره گراني كاغذ و ساير مسائل صحبت كنند؛ اما سه مطلب در آن جلسه مطرح شد.

آيت‌الله سبحاني ادامه داد: مطلب اولي كه در آن جلسه ذكر شد، آن بود كه هر سال در ايران، ۱۳۰ ميليون جلد كتاب چاپ مي‌شود؛ اما دانش‌آموزان به اين كتب اهميت نداده و پس از اتمام سال تحصيلي پاره شده و دور ريخته مي‌شود و دولت هم مجبور است براي سال بعد، كتاب‌هاي ديگري چاپ كند و بايد كاري كنيم كه اين كتب، ضايع نشده و به دست طبقه دوم برسد و بنده هم نظري درباره اين مساله ندادم؛ چون اهلش نيستم. البته مطلب خوبي بود و اگر بتوان كاري كرد كه اين كتاب‌ها بماند، مسلما در اقتصاد موثر است.وي تصريح كرد: مطلب دوم آنان اين بود كه در كشور ما درخت و جنگل كم است و ما از سنگ، كاغذهايي را درست كرده‌ايم و بنده اين كاغذها را ديدم و نظري نداشتم. اين مفسر قرآن كريم بيان داشت: مطلب سوم آنان اين بود كه جديدا تكليف دانش‌آموزان را حذف كرده‌اند؛ اين افراد به بنده نگفتند تكليف شب، بلكه گفتند تكليف خانه و بنده نيز گفتم اين كار صحيح نيست، زيرا ما هرچه فرزندان را وادار به كار علمي كنيم، مغز آنان شكوفا مي‌شود؛ البته نبايد فشار زياد آورد. وي اظهار داشت: چيزي كه صدها سال نتيجه بخش بوده، نبايد يك‌دفعه آن را برداشت؛ ابتدا بايد در يك استان امتحان كرد و اگر جوابگو بود، در كل كشور پياده كرد. آيت‌الله سبحاني ابراز داشت: از نظر بنده‌اي كه ۷۵ سال است به تدريس مشغول هستم، برداشتن يك چيز قبل از امتحان، كار صحيحي نيست و بنده حق دارم يك نظر بدهم؛ ولي نبايد بد تفسير شود. مهر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون