• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4265 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

خبر

كودكي و توسعه محور كنگره سياستگذاري اجتماعي

گروه اجتماعي| اولين كنگره با محوريت كودكي و توسعه و سياستگذاري اجتماعي توسط انجمن حمايت از حقوق كودكان، با مشاركت سازمان اسناد و كتابخانه ملي و همراهي ديگر نهادهاي مدني برگزار مي‌شود. به گزارش روابط عمومي انجمن حمايت از حقوق كودكان؛ اين كنگره با حضور شخصيت‌هاي برجسته علمي در كشور و با نگاه كلان و جست‌وجو پيرامون راهكارهاي حل مسائل و معضلات كودكي كه مي‌تواند در قالب برنامه‌هاي عملياتي از سوي انجمن حمايت از كودكان، با همراهي ديگر نهاد‌هاي مدني و حاكميتي در كشور به صورت مستمر پيگيري و اجرايي شود، برگزار مي‌شود. از اين رو مباحث مطرح شده در اين كنگره صرفا در حوزه نظري باقي نمي‌ماند و اميد است با مشاركت افراد ايده‌پرداز و پشتيباني انجمن به صورت عملياتي پياده شود. محورهاي كنگره كودكي، توسعه و سياستگذاري اجتماعي شامل مطالعات كودكي و رويكردها به دنياي كودكي، سياستگذاري اجتماعي و كودكي، عدالت اجتماعي و كودكي، توسعه پايدار و كودكي، توسعه سياسي و كودكي، توسعه اجتماعي و كودكي، توسعه اقتصادي و كودكي، توسعه قضايي و كودكي و توسعه فرهنگي و كودكي است. گفتني است اين كنگره در 25 و 26 دي ماه در سالن همايش‌هاي كتابخانه ملي برگزار خواهد شد. فرشيد يزداني مديرعامل انجمن حمايت از حقوق كودكان و دبير اجرايي كنگره در گفت‌وگو با خبرنگار انجمن حمايت از حقوق كودكان در خصوص فرآيند اجرايي شدن اين كنگره گفت: انجمن حمايت از حقوق كودكان با توجه به خلأ گفتمان كودكي در عرصه توسعه و سياستگذاري كشور و با تكيه بر قريب به ربع قرن تجربه، تصميم گرفت براي گفتمان‌سازي و بحث در مورد حقوق كودك در سطح عمومي و سياستگذاري اجتماعي كنگره‌اي برگزار كند. متخصصان مرتبط در سطح كشور با توجه به ويژگي‌هاي كنگره در حوزه سياستگذاري و توسعه به جمع هيات علمي كنگره پيوستند.

رييس سازمان ثبت احوال:

سامانه نشاني ايرانيان راه‌اندازي شد

حميد درخشان‌نيا رييس سازمان ثبت احوال كشور گفت: سامانه تغيير نشاني ايرانيان راه‌اندازي مي‌شود و از اين پس در كنار كد ملي و كدپستي نشاني همه شهروندان به صورت دايم ثبت و به‌روزرساني مي‌شود.

درخشان‌نيا در آيين يكصدمين سالگرد تاسيس و روز ملي ثبت احوال افزود: اين سامانه از سال 1376 با توجه به قانون اختصاص شماره ملي و كد ملي كد پستي كه همه دستگاه‌ها ملزم به استفاده از اطلاعات پايگاه جمعيتي ثبت احوال بودند، مطرح بود و امروز راه‌اندازي مي‌شود.

وي خطاب به مردم گفت: همه مردم 20 روز فرصت دارند از امروز به سايت اطلاع‌رساني ثبت احوال مراجعه و اگر نشاني آنها تغيير كرده است هرگونه تغيير را اعلام كنند. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون