• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4268 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

خبر كوتاه

كاراكتر اصلي سريال «فرندز» كيست؟

با وجودي كه همه مي‌دانند سريال «فرندز» ۶ كاراكتر اصلي داشت اما اگر بخواهيم فقط يك نفر را به عنوان كاراكتر اصلي سريال درنظر بگيريم آن يك نفر كسي جز راس گلر نيست.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ديجيتال‌اسپاي، سريال پرطرفدار «فرندز/Friends» يا «دوستان» يك مجموعه كمدي موفق امريكايي بود كه توسط ديويد كرين و مارتا كافمن ساخته شد و بين سال‌هاي ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ از شبكه ان‌بي‌سي پخش مي‌شد. هر كسي اين سريال را ديده باشد قطعا مي‌داند ريچل، مانيكا، فيبي، جويي، چندلر و راس كاراكترهاي اصلي آن هستند كه داستان حول شخصيت آنها به صورت نسبتا مساوي تقسيم شده است اما اگر بخواهيم فقط يك نفر را به عنوان كاراكتر اصلي اين سريال درنظر بگيريم آن يك نفر چه كسي است؟

براي جواب اين سوال يك فرد باهوش در حوزه داده و اطلاعات راهي پيدا كرده است، ياشوا ست كه يك بلاگر است و با بازبيني فيلمنامه ۱۰ فصل اين سريال و با استفاده از ميزان ديالوگ‌ها و زمان حضور جلوي دوربين، شخصيت محوري اين سريال را معرفي كرده است، اين شخصيت كسي نيست جز راس گلر.

ياشوا ست با توجه به بازبيني ۱۰ فصل اين سريال دلايل انتخاب خود را شرح داده است. او گفته است يكي از پارامترهاي اساسي قطعا ميزان ديالوگ‌هاست، در اين مورد شخصيت‌هاي راس با بازي ديويد شويمر و ريچل با بازي جنيفر آنيستون با داشتن نزديك به ۹هزار خط ديالوگ بالاتر از ديگر دوستان خود در اين مجموعه قرار دارند و البته شخصيت فيبي با بازي ليسا كودرو نيز با نزديك به ۷ هزار خط ديالوگ پايين‌ترين ميزان ديالوگ را داراست. اما از لحاظ حضور در صحنه رتبه نخست از آن چندلر با بازي متيو پري است، در اينجا نيز راس و ريچل چندان از چندلر دور نيستند و در رتبه‌هاي بعد قرار دارند. اما از نظر حضور در صحنه‌هاي تك نفره (حضور يك كاراكتر اصلي بدون حضور ديگر دوستان) در ميان اين ۶ شخصيت، راس بالاتر از همه قرار دارد و البته در اينجا ريچل حتي نزديك به راس هم نيست. در اين پارامتر جويي با بازي مت له‌ بلانك جايگاه دوم را دراختيار دارد.

از لحاظ عنوان اپيزودها، ريچل با درج ۲۷ باره نامش در عنوان اپيزودها در جايگاه نخست قرار دارد، پس از او راس با ۲۴بار در جايگاه دوم قرار گرفته است. نكته عجيب آنكه شخصيت مانيكا با بازي كورتني كاكس كه ۲۶درصد صحنه‌هاي فيلم در آپارتمان او مي‌گذرد تنها ۸بار عنوان اپيزودهاي اين سريال را كه مجموعا ۲۳۶ قسمت است به خود اختصاص داده است.

 

ركورد تاريخي باكس آفيس امريكا

گزارش‌ها و بررسي داده‌هاي فروش سينماي امريكا حاكي از آن است كه اين سينما در سال 2018 طلايي‌ترين دوره خود در تاريخ اين صنعت را
پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از هاليوود ريپورتر، در سال 2018 ميزان فروش گيشه‌ سينماي امريكا به بالاترين ركورد خود در طول تاريخ رسيد. بنا به گزارش‌ شركت كام‌اسكور يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي تجزيه و تحليل رسانه‌هاي جهان، سه روز مانده تا شروع سال جديد ميلادي، تحليل داده‌ها نشان مي‌دهد سينماي امريكا و در راس آن امپراتوري هاليوود، كار خود در سال ۲۰۱۸ را با رسيدن به ركورد فروش ۴۱.۷ ميليارد دلاري به پايان خواهد برد و اين بهترين عملكرد صنعت سينماي امريكا در طول تاريخ محسوب مي‌شود.

طبق اين تحليل‌ها باكس‌آفيس داخلي امريكا امسال با ۱۱.۹ ميليارد دلار فروش، افزايشي ۷درصدي نسبت به سال ۲۰۱۷ را تجربه كرد و حضور تماشاگران نيز ۴درصد از سال قبل بيشتر شده است. فروش خارج از امريكاي شمالي نيز پرونده امسال خود را با رقم ۲۹.۸ ميليارد دلار خواهد بست تا نسبت به سال گذشته افزايش نامحسوس يك‌درصدي را شاهد باشد. با تركيب اين دو داده اين‌طور مي‌توان نتيجه گرفت كه فروش جهاني سينماي امريكا نسبت به سال گذشته نزديك به ۲.۷درصد افزايش داشته است.

امسال يكي از معدود سال‌هايي بود كه رشد فروش گيشه‌اي در داخل امريكا از باكس‌آفيس خارج از مرزهاي امريكاي‌شمالي پيشي گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون