• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4268 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

شهردار تهران: جاي هنر در شهرمان خالي است

گروه اجتماعي |پيروز حناچي شهردار تهران با تاكيد بر اينكه مردم در تهران از ترافيك و آلودگي هوا رنج مي‌برند، گفت: براي حل اين مشكلات بايد توجه به هنر داشته باشيم و در واقع جاي هنر در شهر ما خالي است. حناچي در آيين اختتاميه ششمين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري تهران كه با حضور احمد مسجد‌جامعي و محمد سالاري از اعضاي شوراي شهر تهران و برزين ضرغامي مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران در تالار ايران‌زمين (فرهنگسراي هنر) برگزار شد، با اشاره به نقش هنر در سيما و منظر شهري گفت: سال‌هاست كه كارهاي هنرمندان عزيز را در گوشه‌گوشه شهرمان اعم از آثارهاي تجسمي، معماري و تابلوهاي زيباي نقاشي را در گالري‌ها در شهر تهران مي‌بينيم و نقشي از اين عزيزان همچنان باقي‌مانده است.

شهردار تهران با ذكر اينكه در آموزه‌هاي ديني ما نيز آمده است كه خداوند زيباست و زيبايي را دوست دارد، گفت: ما بايد به ترويج زيبايي در شهر بپردازيم و قدري حال خسته شهر را با ديدن زيبايي التيام ببخشيم. وي در ادامه با اشاره به اينكه هنر و ادبيات در اين روزگار آشفته، نقش غيرقابل انكاري را در ايجاد آرامش و حل مشكلات زندگي روزمره ما دارد، گفت: ما در شهري زندگي مي‌كنيم كه مردم از آلودگي و ترافيك رنج مي‌برند و حتما راهي براي حل اين مشكلات وجود دارد كه اتفاقا در ادبيات هم به آن اشاره شده است، اما ما كمتر به آن رجوع مي‌كنيم. شهردار تهران ادامه داد: به اعتقاد بنده يكي از راه‌هاي براي حل مشكلات بالا بردن آستانه درخواست زيباشناسي مردم است و ما بايد بتوانيم زيباشناسي مردم را در جامعه بالا ببريم. حناچي با ذكر اينكه با هنر و رنگ و استفاده از اصول زيباشناسي شهر را متحول كنيم، گفت: هنر مي‌تواند فضاي شهر را تغيير دهد، اين درحالي است كه جاي هنر در شهر ما خالي است. وي با تاكيد بر اينكه ما مديران شهري بايد شهر را به هنرمندان بسپاريم، گفت: كساني كه اين كار را در طول خدمت‌شان در مديريت شهري انجام داده‌اند، موفق بوده‌اند و از آنها به نيكي ياد مي‌شود. به گفته وي، ما بايد بتوانيم شهر را براي حضور هنرمندان آماده كنيم تا شهري قابل تحمل‌تر داشته باشيم. همچنين در اين مراسم برزين ضرغامي مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به استقبال گروه‌هاي مختلف دانشجويي از ششمين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري تهران گفت: بيش از 700 هنرمند در برگزاري اين رويداد و جشنواره مشاركت كرده و آثار خود را ارسال كردند.

وي در ادامه با اشاره به روند انتخاب آثار برتر براي نمايش در سطح شهر گفت: بعد از اين مرحله جمعي از پيشكسوتان آثار ارسال شده را مورد داوري قرار دادند و درنهايت 60 اثر براي ششمين دوسالانه مجسمه‌هاي شهر تهران انتخاب شد. وي گفت: امسال براي نخستين‌بار، يك بخش جديد در جشنواره گنجانده شده بود كه شامل انتخاب يك اثر توسط مخاطبان بود. به گفته وي تعدادي از اثرهاي راه يافته به جشنواره در سطح شهر تهران جانمايي خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون