• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4272 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ دي

اميد قطر در 2019

مردي از جوار ژاوي

يكي از شانس‌هايي كه بعضي از فوتباليست‌هاي قطري در چند سال اخير داشته‌اند، اين است كه بازي كنار ژاوي و گابي را تجربه كرده‌اند. يكي از معروف‌ترين اين بازيكنان كه در حال حاضر گرانقيمت‌ترين بازيكن تيم ملي قطر نيز به حساب مي‌آيد، حسن الهيدوس است. الهيدوس 28 ساله از سال 2007 به تيم اصلي السد راه پيدا كرده و تمام دوران فوتبالش را نيز در اين تيم سپري كرده. او كه يكي از محبوب‌ترين بازيكنان تيم السد به حساب مي‌آيد.

تاكنون 183 بار پيراهن تيمش را بر تن كرده و در اين مدت موفق به زدن 51 گل نيز شده كه آمار بسيار خوبي است. وينگر راست باشگاه متمول قطري، همچنين موفق به ارسال 24 پاس گل نيز شده است. الهيدوس با تيم باشگاهي‌اش به افتخارات خوبي دست پيدا كرده. كسب عنوان قهرماني ليگ قهرمانان آسيا در فصل 11-2010 و كسب عنوان قهرماني ليگ ستارگان قطر در فصل 13-2012 بخشي از اين افتخارات است.

الهيدوس در سال 2008 و زماني كه تنها 17 سال سن داشت، توسط جرج فوساتي به تيم ملي دعوت شد و تاكنون در 88 بازي پيراهن عنابي‌ها را بر تن كرده و 18 گل نيز به ثمر رسانده. بهترين آمار الهيدوس براي تيم ملي قطر مربوط به بازي‌هاي انتخابي جام جهاني مي‌شود؛ جايي كه اين بازيكن 174 سانتي‌متري، در 28 بازي 9 گل زده و 8 تا پاس گل ارسال كرده؛ البته هيچ كدام از درخشش‌هاي اين بازيكن نتوانسته كمكي به صعود قطري‌ها به جام جهاني در سال‌هاي گذشته كند. البته با توجه به سن و سال اين بازيكن و ميزباني قطر در جام جهاني 2022، ستاره اهل دوحه مي‌تواند اميدوار باشد كه بالاخره حضور در جام جهاني را تجربه كند.

الهيدوس در آخرين بازي تداركاتي قطر مقابل ايران قبل از جام ملت‌ها كه با برتري 2 بر 1 ايران به اتمام رسيد، تك گل تيمش را از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند.

اين بازيكن به همراه تيم ملي قطر در جام ملت‌هاي آسيا در سال 2015، يكي از بدترين نتايج تاريخ‌شان را كسب كرد. قطر در آن دوره با سه شكست مقابل تيم‌هاي ايران، امارات و بحرين در انتهاي گروه قرار گرفت. قطر در دوره قبل تنها 2 گل به ثمر رساند و يكي از اين دو گل را الهيدوس مقابل بحرين وارد دروازه حريف كرد.

حالا طرفداران تيم قطر، تيمي كه ژاوي هم پيش‌بيني كرده با برد مقابل ژاپن در فينال قهرمان آسيا مي‌شود، اميدوار هستند در جام ملت‌هاي 2019، وضعيت متفاوتي را تجربه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون