• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3211 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين

عدد نوشت

احتمال افزايش  قيمت خودرو

يك عضو هيات‌مديره انجمن قطعه‌سازان با بيان مشكلات خودروسازان كشور گفت: در صورت عدم‌كاهش نرخ سود بانكي و تورم احتمال افزايش ۵ تا ۱۰درصدي قيمت خودرو وجود دارد. محمدرضا نجفي‌منش با اشاره به اينكه امسال با افزايش حقوق كارگران هزينه‌هاي توليد بيشتر خواهد شد، به تسنيم گفت: كنار اين موضوع تورم و نرخ‌هاي سنگين سود بانكي بر حجم مشكلات شركت‌هاي خودروساز افزوده است. او با اعلام اينكه اين موارد امكان كاهش قيمت محصولات را از توليدكنندگان گرفته است، گفت: در صورت عدم كاهش نرخ سود بانكي و تورم احتمال افزايش 5 تا 10درصدي قيمت خودرو وجود دارد. اين عضو هيات‌مديره انجمن قطعه‌سازان در ادامه صحبت‌هاي خود با مثبت ارزيابي كردن نتايج مذكرات اخير ايران با گروه 1+5 گفت: با لغو تحريم‌ها صنعت خودرو به‌جاي واردات مواد اوليه تمركز خود را براي افزايش همكاري‌هاي بين‌المللي و جذب سرمايه‌گذاري خارجي انجام خواهد داد.

تبادل تبريك نوروزي

در نوروز 94 همراه اولي‌ها 10 ميليارد، ايرانسلي‌ها 5/8 ميليارد و رايتلي‌ها 500 ميليون پيامك ارسال كردند. به گزارش فارس، همراه اولي‌ها طي 24 ساعت آغازين تعطيلات نوروزي، با ارسال يك ميليارد و 163 ميليون و 676 هزار و 959 پيامك، به استقبال سال نو رفتند. طي تعطيلات نوروزي (29 اسفندماه 93 تا پايان 14 فروردين ماه 94) بيش از 10 ميليارد و 794 ميليون و 805 هزار و 608 ميليون پيامك در شبكه همراه اول ارسال شده است. همچنين با پايان يافتن تعطيلات نوروزي 94، اپراتور دوم تلفن همراه اعلام كرد كه در بازه زماني 29 اسفند 93 تا پايان 13 فروردين 1394 مجموعا 8 ميليارد و 640 ميليون و 836 هزار و 85 پيامك توسط مشتركان تلفن همراه ايرانسل با ضريب موفقيت 99 و 35 صدم درصد تبادل شده است. همچنين بنابر اعلام وزارت ارتباطات مشتركان رايتلي نيز 500 ميليون پيامك ارسال كرده‌اند.

كاهش قيمت نفت

قيمت نفت در بازارهاي جهاني در اثر بيانيه لوزان 15/2 دلار كاهش يافت و به 95/54 دلار رسيد. به گزارش فارس، قيمت نفت در بازارهاي جهاني به دنبال انتشار بيانيه لوزان در مورد مذاكرات گروه 1+5 و ايران در مورد برنامه هسته‌اي اين كشور، كاهش يافت. اين كاهش كه تا 15/2 دلار رسيد قيمت هر بشكه نفت برنت را به 95/54 دلار رساند و هر بشكه نفت خام امريكا نيز با كاهش 95 سنتي به 14/49 دلار رسيد. به اعتقاد بسياري از تحليلگران، اين كاهش قيمت ناشي از احساس ورود نفت ايران پس از برداشته شدن تحريم‌ها بوده است. اين‌درحالي است كه برخي تحليلگران معتقدند كه نفت ايران به‌ زودي پس از لغو تحريم‌ها وارد بازار نخواهد شد. برخي ديگر با توجه به برآوردهاي منتشره مبني بر 30 ميليون بشكه نفت ذخيره شده ايران بر روي آب، اين احتمال را رد مي‌كنند. اما به اعتقاد باب مك نالي، مشاور سابق جورج بوش، بعيد است كه تحريم‌ها تا قبل از اواخر سال 2015 يا اوايل 2016 برداشته شوند، هرچند ممكن است اين اتفاق زودتر از اين نيز رخ دهد. تحريم‌ها ميزان صادرات نفت ايران از 5/2 ميليون بشكه در روز در سال 2012 را به حدود 1/1 ميليون بشكه در روز كاهش داده است.

تعداد كارگران قراردادي

دبير كانون شوراهاي اسلامي كار كشور با بيان اينكه ظرف 4 سال آينده ميزان كارگران قراردادي به 98 درصد مي‌رسد، تاكيد كرد: امسال بنگاه‌ها به دليل مشكلات اقتصادي تعديل نيرو داشتند، اما مراجعات مرتبط با اخراج از سوي كارگران كمتر بود. رحمت‌الله پورموسي در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اين سوال كه در پايان سال 93 چه تعداد از كارگران اخراج شدند و چه اقدامي در راستاي حمايت از اين قشر صورت پذيرفته است، اظهار داشت: در سطح كشور با وجود اينكه گزارش دقيقي اعلام نشده، اما برخي بنگاه‌ها به دليل مشكلات اقتصادي اقدام به تعديل نيرو كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون