• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3211 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين

خبر كوتاه

دستگيري شش مظنون  در بريتانيا

پليس بريتانيا روز گذشته اعلام كرد كه شش نفر در شهر دوور، در جنوب اين كشور، به اتهام اقدامات تروريستي مرتبط با سوريه بازداشت شده‌اند. بنا به اعلام پليس، يك نفر از بازداشت‌شدگان زن و پنج نفر ديگر مرد هستند و همگي در محدوده سني ۲۰ تا ۳۰ سال قرار دارند. همزمان پليس از ادامه عمليات جست‌وجو در برخي محله‌هاي بيرمنگام نيز خبر داده است. پليس مي‌گويد اين بازداشت‌ها در چارچوب تحقيقات جاري انجام شده است و مظنونان اعضاي يك خانواده نيستند. چهار تن از مردان بازداشت شده اهل بيرمنگام هستند و آدرس محل اقامت دو تن ديگر شناسايي نشده است. گفتني است هزاران نفر از كشورهاي مختلف، از جمله كشورهاي غربي و بريتانيا به گروه‌هاي افراطي فعال در سوريه پيوسته‌اند. سازمان ملل در تازه‌ترين گزارش خود شمار جنگجويان خارجي داعش و القاعده را
۲۵ هزار نفر برآورد كرده  است.

 

تصميم ظواهري براي انحلال القاعده

روز گذشته روزنامه الحيات گزارشي را منتشر كرد كه بر اساس آن مدعي شد ايمن ظواهري تصميم دارد به شاخه‌هاي القاعده در جهان ابلاغ كند كه اين گروه را منحل مي‌كند تا از اين طريق راه را در مقابل آنها براي اتحاد با ديگر گروه‌هاي محلي يا حتي پيوستن به داعش به سركردگي ابوبكر بغدادي باز كند. روزنامه الحيات اين اطلاعات را به نقل از ايمن‌دين عضو سابق القاعده    منتشر كرده   است.

 

بازداشت پنج  مظنون حمله به دانشگاه در كنيا

دولت كنيا از بازداشت پنج نفر در ماندرا در ارتباط با حمله روز پنجشنبه به يك خوابگاه دانشجويي در اين كشور خبر داد. اين حمله كه توسط افراد نقابدار مسلح صورت گرفت 148 كشته بر جا گذاشت. يكي از فرماندهان پليس ماندرا با بيان اينكه خبرهايي دريافت كرده، مبني بر اينكه اين شهر هم ممكن است در هر زماني مورد حمله قرار گيرد، افزود: ما در حال تقويت تدابير امنيتي هستيم تا مناطق اطراف ماندرا در عيد پاك در امان باشد. گروه جهادي شباب وابسته به القاعده، مسووليت اين حمله را كه مرگبارترين حمله طي 20 سال گذشته در كنيا محسوب مي‌شود بر عهده گرفته   است.

 

ممنوعيت  پخش سريال‌هاي  روسي

دولت اوكراين قانوني را به اجرا مي‌گذارد كه به موجب آن نمايش عمومي تمامي فيلم‌هاي سينمايي و سريال‌هاي تلويزيوني ساخته روسيه پس از آگوست ۱۹۹۱ميلادي در اين كشور ممنوع مي‌شود. فيلم‌هايي كه از اشغال اوكراين تجليل مي‌كند از نگاه دولت پترو پروشنكو تبليغات روسيه است و در زمره اعمال اين قانون قرار مي‌گيرد. مقامات اوكرايني مي‌گويند كه بيش از يك‌سال از درگيري دو كشور مي‌گذرد و همچنان مردم اوكراين فيلم‌ها و سريال‌هايي را تماشا مي‌كنند كه قهرمان آن افسران پليس و نظاميان روسيه هستند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون