• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4280 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ دي

قائم‌مقام مديرعامل شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه:

بيش از نياز، نيرو داريم

كيومرث كاظمي؛ قائم مقام مديرعامل شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه از قيمت فروش شكر گلايه كرد و افزود:«فعلا تنها محل تامين دستمزد كارگران درآمدِ حاصل از فروش شكر است. به تدريج كه مشكلات اقتصادي پيش آمد و ارزش پول ملي كاهش يافت، مشكلات جمع شد. در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۲۰۰ كارگر داريم كه از لحاظ ساختاري بيش از نياز مجموعه هستند اما شركت قصدي براي تعديل آنها ندارد. برنامه ما اين است كه با مكانيسمي بهره‌وري افراد را بالا ببريم تا آنها هم سطح توليد را بالا ببرند. سهم هفت تپه از توليد شكر ۱۰۰ هزار تن در سال است و اين ظرفيت بايد محقق شود.»

كاظمي افزود:«هر كس در هر جايي كار مي‌كند، نبايد امنيت شغلي داشته باشد؛ ولي بايد «امنيت كاري» داشته باشد. كارگر تا زماني كه درست كار كند، مي‌تواند سر كار باشد اما زماني كه درست كار نكند، امنيت شغلي‌‌اش هم به خطر مي‌افتد. ما اينجا هم تشويق داريم همه تنبيه هم پاداش مي‌دهيم و هم تنبيه مي‌كنيم. اينجا كميته انضباطي داريم و ما بايد قدردان كساني باشيم كه از خود مايه مي‌گذارند. قطعا كسي كه اينجا را خريده نيامده كه پول تزريق كند تا سرمايه‌اش بر باد برود، او آمده تا از سرمايه‌اش برداشتي داشته باشد. هم از طرف صاحبان شركت و هم از طرف مسوولان، ماموريت يافتم و احساس كردم كه مي‌توانيم در هفت تپه آرامش را حاكم كنيم و از دهم آذر هم به شركت آمدم.

من يك فرد اجرايي هستم و بايد سياست‌هايي را كه ابلاغ مي‌شود، اجرايي كنم؛ ولي براي اينكه سطح توليد بالا بيايد و سرمايه‌گذاري صورت بگيرد، نياز نيست كه هفت تپه را به دولت بدهيم. بايد سيستم مديريتي را اصلاح كنيم. بايد هزينه‌ها را مديريت كنيم. بايد ساختارهاي اقتصادي كه روابط توليد را شكل مي‌دهند، اصلاح كنيم. سيستم‌هاي مديريتي ما در بخش خصوصي و دولتي تحت تاثير حواشي و فشارهاست. عوامل بيروني هم در تشديد ناكارآمدي مديريتي در يك سيستم موثر هستند. در حال حاضر اجازه نداريم شكر را بيشتر از ۳ هزار تومان بفروشيم اما ناچاريم لاستيك ماشين‌آلات شركت را به قيمت روز دلار و يورو بخريم. قطعه‌اي كه قبلا ۱۰ هزار تومان مي‌خريديم را بايد ۱۰۰ هزار تومان بخريم. اما پرداخت مطالبات گذشته را شروع كرده‌ا‌يم. براي پرداخت مطالبات سازمان‌ها و ارگان‌ها هم، مذاكرات در جريان است. قرار است كه آنها را قسط‌بندي كنيم. در كل تلاش ما اين است كه فاصله حقوقي را به حداقل برسانيم. تا آن زمان بايد از محل فروش شكر، دستمزد كارگران را پرداخت كنيم. ظرفيت ايده‌آل توليد شكر در هفت تپه ۱۰۰ هزار تن است اما كل مصرف كشور 2.2 ميليون تن است. اين سهم را انجمن صنفي و قند و شكر تعيين كرده است تا در توليد شكر تعادل برقرار باشد تا در نتيجه بازار بر هم نريزد.» ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون