• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3211 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين

نبض هنر

داودنژاد در تدارك «مصائب شيرين2»

ايسنا|عليرضا داودنژاد به زودي در خواست پروانه ساخت «مصائب شيرين 2» را به سازمان سينمايي ارايه مي‌كند. اين كارگردان سينما كه در سه سال قبل و پس از ساخت «كلاس هنرپيشگي»، فيلم جديدي را توليد نكرده است درباره موضوع فيلم جديدش گفت: در «مصائب شيرين2» تمام شخصيت‌هاي «مصائب شيرين 1 » را بعد از 20 سال مي‌بينيم كه چه سرنوشتي پيدا كردند. به گفته او در اين فيلم نيز به روال فيلم‌هاي قبلي‌ام و از جمله مصائب شيرين، خانواده‌ام حضور دارند و از بازيگران حرفه‌اي هم استفاده مي‌كنم. داودنژاد كه سال گذشته پروانه ساخت فيلم «فراري» را گرفت ولي موفق به ساخت آن نشد، گفت: شرايط توليد اين فيلم فراهم نشد. «مرهم»، «كلاس هنرپيشگي»، «هوو»، «هشت پا»، «بچه‌هاي بد»، «نياز» و... از جمله فيلم‌هاي عليرضا  داود‌نژاد هستند.

 

سيما تيرانداز تقديربازان را به تئاتر شهر مي‌آورد

اعتماد|اجراي نمايش «تقديربازان» به كارگرداني سيما تيرانداز از دوشنبه هفتم ارديبهشت در تالار چهارسو آغاز مي‌شود. متن نمايش «تقديربازان» كه از هفتم ارديبهشت ماه اجراي خود را در تالار چهارسو آغاز خواهد كرد نوشته هاله مشتاقي‌نيا و داستان آن درباره شش شخصيت و روابط آنها در مقاطع زماني مختلف است. اين نمايش در سي‌و‌سومين جشنواره تئاتر فجر در رشته بهترين كارگرداني، بهترين طراحي صحنه و بهترين نمايشنامه نامزد دريافت جايزه و از هاله مشتاقي‌نيا در آيين اختتاميه اين جشنواره قدرداني شد. يمين آتشي، روزبه حصاري، فرناز رهنما، هومن كيايي، بهاره مشيري و نورا هاشمي بازيگران اين نمايش هستند. سيما تيرانداز پيش از اين نمايش‌هاي «ناتمام» (مرد مقابل)، «دخترك شب طولاني»، «هتل عروس»، «محاله فكر كنيد اينجوري هم ممكنه بشه» و... را كارگرداني كرده است.

 

تاملي در فلسفه فرهنگ

اعتماد| فلسفه فرهنگ، تفكر فلسفي درباره فرهنگ و عناصر و مقومات آن است. اين‌گونه تفكر بر سنت‌هاي فلسفي گذشته تكيه مي‌كند و سعي بر داد‌و‌ستد با مجموعه علومي دارد كه به فرهنگ‌پژوهي مشغولند. وجه انتقادي فلسفه فرهنگ آن را با مسائل زمانه پيوند مي‌دهد و آن را به كوششي براي بهبود زندگي و فرهنگ تبديل مي‌كند.
 به تازگي كتاب «فلسفه فرهنگ» نوشته دكتر علي‌اصغر مصلح به همت انتشارات علمي منتشر شده است كه نويسنده در اين كتاب علاوه بر استناد به مراجع تفكر غربي، در منابع فكري اسلامي ـ ايراني نيز پژوهش كرده و كوشيده است استعدادهاي فرهنگ خود را براي شكل‌گيري تفكر نظري فلسفي درباره فرهنگ بيازمايد. فرهنگ معاصر و آينده فرهنگ‌ها نيز در كتاب، مورد بحث قرار گرفته است. نخستين نشست هفتگي شهر كتاب در سال ۱۳۹۴، روز سه‌شنبه ۱۸ فروردين ساعت 16:30 به نقد و بررسي كتاب «فلسفه فرهنگ » اختصاص دارد كه با حضور دكتر محمدرضا بهشتي، دكتر محمدجواد غلامرضا‌كاشي و دكتر علي‌اصغر مصلح در مركز فرهنگي شهر كتاب واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير (بخارست)، نبش كوچه سوم برگزار مي‌شود.

 

جايزه جشنواره زنان امريكا براي فيلم ايراني

ايسنا|مستند «نينجاي ايراني» به كارگرداني مرجان رياحي جايزه بخش مستند جشنواره فيلم زنان سنترال ايلينويز را به دست آورد. اين جشنواره كه از 23 تا 25 مارس در دانشگاه ايسترن ايلينويز امريكا برگزار شد، در دو بخش داستاني و مستند برگزيدگان خود را معرفي كرد كه نينجاي ايراني در بخش مستند به عنوان برنده جشنواره معرفي شد. جشنواره سنترال ايلينويز بهترين مستند دانشجويي و بهترين فيلم داستاني دانشجويي را هم به عنوان برنده معرفي كرد. اين جشنواره كه به نمايش آثار ساخته شده توسط زنان يا موضوع‌هاي زنانه اختصاص دارد، امسال شاهد پنجمين دوره برگزاري خود بود. «نينجاي ايراني» از نگاه خاطره جليل‌زاده نخستين زن نينجاي ايراني، مشكلات، سختي‌ها و موانعي را كه زنان ايراني براي پرداختن به ورزش «نينجوتسو» با آن درگير هستند روايت مي‌كند. در اين مستند براي نخستين‌بار مسابقات زنان نينجاي ايراني به تصوير كشيده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون