• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4283 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ دي

عدد و رقم

۲ ميليون بشكه

دريافت ميعانات كره از ايران

رويترز به نقل از يك منبع آگاه خبر داد كه يك خريدار نفت كره جنوبي قرار است حدود دو ميليون بشكه ميعانات ايران را در ژانويه دريافت كند.

اين محموله نخستين واردات نفت ايران از سوي كره جنوبي در 4 ماه گذشته خواهد بود. اين كشور كه پنجمين خريدار بزرگ نفت جهان است، وارداتش از ايران را پيش از بازگشت تحريم‌هاي امريكا عليه تهران در نوامبر با هدف دريافت معافيت از اين تحريم‌ها متوقف كرد.

اين منبع آگاه كه به دليل محرمانه بودن موضوع ‌مايل نبود نامش فاش شود به رويترز گفت: نخستين محموله به ميزان حدود ۹۶۰ هزار بشكه در روز ميعانات قرار است هفته جاري به بندر اينچئون برسد.

محموله دوم به ميزان ۹۹۰ هزار بشكه در روز اواخر ژانويه به كره جنوبي خواهد رسيد.

كره جنوبي مي‌تواند حداكثر ۲۰۰ هزار بشكه در روز نفت ايران را كه عمدتا ميعانات است، تحت معافيت‌هاي واشنگتن وارد كند. حدود ۷۰ درصد از نفت ايران كه پيش از بازگشت تحريم‌ها، از سوي كره جنوبي خريداري شد، ميعانات پارس جنوبي بوده و بيش از نيمي از واردات نفت فوق سبك كره جنوبي، از ميدان گازي پارس جنوبي ايران بوده است. بر اين اساس به نظر مي‌رسد، خريد نفت ايران مي‌تواند در اواخر ژانويه يا اوايل فوريه از سر گرفته شود.

 

۵۰۰ تن

توزيع روزانه مرغ براي تنظيم بازار

شركت پشتيباني امور دام روزانه بيش از ۵۰۰ تن مرغ تنظيم بازاري در ميادين ميوه و تره بار تهران عرضه مي‌كند.

مديركل دفتر برنامه‌ريزي، تامين، توزيع، تنظيم بازار و ذخاير راهبردي وزارتخانه با اعلام اين مطلب افزود: عرضه گوشت مرغ از سوي شركت پشتيباني امور دام تا متعادل شدن قيمت براي مصرف‌كننده ادامه خواهد يافت.

مسعود بصيري ادامه داد: حدود ۸۵ درصد مرغ‌هاي عرضه شده توسط شركت پشتيباني امور دام در ميادين ميوه و تره‌بار تهران منجمد و مابقي گرم است.

وي اظهار كرد: گوشت مرغ منجمد با قيمت هر كيلوگرم ۸ هزار و ۹۰۰ تومان براي مصرف‌كننده عرضه مي‌شود.

بصيري تصريح كرد: با نوسان قيمت گوشت مرغ در بازار، ورود شركت پشتيباني امور دام در عرضه اين محصول از اول دي ماه پر رنگ‌تر شده است.

وي همچنين گفت: كارگروه تنظيم بازار، قيمت گوشت مرغ گرم در بازار خرده‌فروش‌ها براي مصرف‌كننده را در تاريخ ۱۳ آذر ماه امسال ۹ هزار و ۸۰۰ تومان مصوب كرد و مقرر شد در صورت افزايش يا كاهش بيش از ۵ درصدي اين قيمت، شركت پشتيباني امور دام به منظور تعادل قيمت اقدام به عرضه يا خريد و ذخيره مرغ كند.

 

۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر

هزينه ساخت‌وساز در طرح‌هاي جديد

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: هزينه ساخت و ساز بر اساس طرح‌هاي جديد نسبت به سال گذشته در هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان كمتر شده است.

هوشنگ عشايري در حاشيه بازديد از غرفه شهرداري تبريز در نخستين نمايشگاه بين‌المللي مسكن، شهرسازي و بازآفريني شهري در تهران با بيان اين مطلب گفت: انتظار داريم مسوولان شهري و استاني به ويژه شهرداري تبريز موضوع بازآفريني را با توجه به پتانسيل‌هاي بالايي كه در اين استان وجود دارد با جديت تمام پيگيري كنند.

وي با اشاره به اينكه براي تحقق كامل برنامه بازآفريني شهر بايد دولت، شهرداري، بخش خصوصي و مردم در كنار يكديگر قرار گيرند، تاكيد كرد: به عنوان دولت بايد تلاش كنيم با تحقق وعده‌هايي كه در گذشته داده شده، اعتمادسازي لازم براي حضور بخش خصوصي در موضوع بازآفريني شهري را فراهم كنيم.

عشايري هزينه ساخت و ساز را بر اساس طرح‌هاي جديد نسبت به سال گذشته در هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان كمتر دانست و گفت: در شرايط جديد مي‌توان از ظرفيت بخش خصوصي استفاده كرد ولي ابتدا بايد دولت اعتماد فعالان حوزه مسكن را فراهم كند تا پروژه‌ها به سرعت اجرا شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون