• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4283 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ دي

اخبار

جلسه هم‌انديشي معاون ارزي بانك مركزي و بانك‌ها برگزار شد

جلسه هم‌انديشي معاون ارزي بانك مركزي با نمايندگان بخش بين‌الملل بانك‌ها و صرافي‌هاي بانكي در راستاي سياست‌هاي جديد ارزي دولت و به منظور ساماندهي و مديريت بازار ارز در بانك مركزي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي بانك مركزي، در اين جلسه كه بيش از 3 ساعت به طول انجاميد، معاون ارزي بانك مركزي برگزاري جلسات مشترك بخش بين‌الملل بانك‌ها و صرافي‌هاي بانكي را به منظور بررسي شرايط ارزي كشور با محوريت مسائل و راهكارها در راستاي مديريت و ساماندهي بازار ارز عنوان كرد.

غلامرضا پناهي خواستار تعامل و همكاري بانك‌ها در شرايط ويژه ارزي كشور شد و گفت: نظام بانكي بايد به صورت يكپارچه، هماهنگ و با قدرت در راستاي رونق‌بخشي به تجارت بين‌الملل كشور با تمام توان فعاليت كند. معاون ارزي بانك مركزي با اشاره به تدوين دستورالعمل‌هاي ارزي و لزوم پايبندي بانك‌ها به اين مقررات تاكيد كرد: صرافي بانك‌ها با توجه به ظرفيت پشتيباني و حمايت بانكي بايد فعالانه‌تر در زمينه ساماندهي و مديريت بازار ارز حضور يابند.

وي با يادآوري مصوب شدن بازار متشكل ارزي توسط شوراي پول و اعتبار گفت: در اين بازار كه بازيگران اصلي آن صرافان و بانك‌ها خواهند بود، معاملات ارزي به شكل نقدي انجام مي‌شود و در آينده نزديك شاهد عملياتي شدن آن خواهيم بود. در اين جلسه همچنين نمايندگان بخش بين‌الملل بانك‌ها و صرافي‌هاي بانكي با تشريح موانع و مشكلات پيش رو به ارايه پيشنهادات خود پرداختند.

 

۱۰ هزار گيگاوات توليد انرژي برقابي‌ تا پايان سال

مدير مركز مديريت نيروگاه‌هاي برقابي كشور گفت: با توجه به بارش‌هاي پاييزي، پيش‌بيني مي‌شود انرژي توليد شده تا پايان سال جاري به ۱۰ هزار و ۵۰۰ گيگاوات ساعت برسد.

به گزارش وزارت نيرو، فربد استيري گفت: ميزان انرژي توليد شده نيروگاه‌هاي برقابي كشور از ابتداي سال جاري ۸ هزار و ۷۵۱ گيگاوات ساعت بوده كه نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد كاهش داشته است. وي ادامه داد: با توجه به بارندگي‌هاي 3 ماه اخير پيش‌بيني مي‌شود، انرژي توليد شده تا پايان سال جاري به ۱۰ هزار و ۵۰۰ گيگاوات ساعت برسد. مدير مركز مديريت نيروگاه‌هاي برقابي كشور همچنين از آمادگي نيروگاه‌هاي برقابي براي رفع نياز انرژي كشور در پيك تابستان سال آينده خبر داد و افزود: با توجه به وضعيت كنوني نيروگاه‌ها، اين آمادگي وجود دارد كه در پيك تابستان سال آينده نيروگاه‌هاي برقابي بتوانند كمك قابل توجهي به مديريت شبكه براي توليد انرژي كنند.

 

۱۰ درصد افزايش خريد نفتي چين

آمار رسمي نشان داد، واردات نفت چين در سال ۲۰۱۸ بر مبناي سالانه ۱۰.۱ درصد رشد كرد و به ۹.۲۸ ميليون بشكه در روز رسيد. آمار اداره كل گمرك چين نشان داد، واردات نفت چين در دسامبر بر مبناي سالانه ۲۹.۹ درصد رشد كرد و به ۱۰.۳۵ ميليون بشكه در روز بالغ شد با اين حال در مقايسه با واردات ۱۰.۴۸ ميليون بشكه در روز در نوامبر ۱.۲ درصد كمتر بود. براي دومين ماه متوالي است كه واردات نفت ماهانه چين بالاي ۱۰ ميليون بشكه در روز است. واردات نفت چين در دسامبر ۴۳.۷۸ ميليون تن بود كه ۲.۱ درصد در مقايسه با ۴۲.۸۷ ميليون تن در نوامبر كاهش داشت. همچنين بنا بر آمار رسمي، صادرات محصولات نفتي چين در دسامبر به ۵.۸۶ ميليون تن رسيد. صادرات با وجود سهميه‌هاي صادرات جديد كه براي دسامبر صادر شد، بر مبناي سال به سال ۵ درصد كاهش داشت. صادرات محصولات نفتي چين در فاصله ژانويه تا دسامبر بر مبناي سالانه ۱۲.۴ درصد رشد كرد و به ۵۸.۶۴ ميليون تن رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون