• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4284 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ دي

واكنش وزير كار به برخورد مامور شهرداري با كودك كار كرماني

چنان تنبيه كنيد كه درس عبرت شود

گروه اجتماعي

ماجراي انتشار فيلمي در شبكه‌هاي اجتماعي كه در آن شخصي دو كودك را مجبور به خوردن گل نرگس مي‌كرد و مشخص شد مامور شهرداري كرمان بوده حالا وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي را به واكنش واداشته است.

محمد شريعتمداري در حالي به ماجراي رفتار مامور شهرداري كرمان واكنش نشان داد و به سوال خبرگزاري خبرآنلاين پاسخ داد كه براي بازديد از موسسه مهرورزان معين به مركز رفته بود. شريعتمداري از لزوم برخورد قاطعانه با افرادي كه با كودكان كار برخوردهاي بدي دارند گفت.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي درباره اتفاقاتي از اين دست كه هر از گاهي رخ مي‌دهد و جامعه را تحت تاثير قرار مي‌دهد و شيوه برخورد با خاطيان در اين زمينه گفت: نگاه قهري به كودك كار به هيچ‌وجه پذيرفته نيست. در بلندمدت و ميان‌مدت حتما كار فرهنگي است كه مي‌تواند موثر باشد تا بتوانيم جامعه را با اين مفهوم بيش از پيش آشنا كنيم. اما در كوتاه‌مدت با چهره‌هاي خشن برخورد نامناسب و ناشايست با آسيب ديدگان اجتماعي بايد حتما مثل خود آنها برخورد قهري شود تا جامعه متوجه باشد كه بايد در مسير حركت خودش اخلاق و آداب را مراعات كند وگرنه نظم برقرار نمي‌شود. شريعتمداري همچنين در تشريح ديدگاه خود درباره ماجراي كرمان افزود: در بلندمدت حتما كار فرهنگي مي‌تواند در اصلاح رفتار مردم با جامعه آسيب ديده كشور نتيجه بخش باشد. معتادان خودشان به دلخواه خودشان نمي‌خواستند دچار اين معيشت بد شوند و در اين معيشت بد شايد ميزان تقصيرشان محدود باشد و بخشي از تقصير متوجه خود جامعه است و مجموعه كساني كه در جامعه تاثير و تاثري بر هم دارند كه مي‌توانند يك فرد را رشد و تعالي بدهند يا به انحطاط بكشانند. مي‌تواند بخشي از اين تقصير هم متوجه ما كه در مسووليتي هستيم باشد؛ لذا نگاه به آسيب‌ديدگان جامعه بايد نگاه مشفقانه و در جهت حل مشكلات آنها باشد. وي در ادامه درباره نمونه‌اي كه در كرمان اتفاق افتاد گفت: كودكان كار يك معلول هستند. پديده‌اي هستند كه برون داد بخشي از فعاليت‌هاي اجتماعي و اقتصادي ايران هستند. برخي از آنها هم ايراني نيستند و از خارج از كشور مي‌آيند. فقر و تكدي‌گري خيلي متجاهرانه در سطح جامعه برون داد يك علتي است و بخشي از آن مربوط به شرايط اجتماعي و بخشي شرايط اقتصادي كشور است. برخورد قهرآميز با اين افراد هيچ دردي را دوا نمي‌كند. مخصوصا با كودكان كه مركز محبت و مهرباني هستند. بايد حتما با افرادي كه اين برخورد خشن را دارند طبق قانون و برخورد قاطعانه به شديدترين وجه شود تا جامعه متوجه شود بايد با اين افراد برخورد مشفقانه داشت و با مقررات مناسب برخورد شود. در اين جامعه افراد بايد محترم شمرده شوند و با رفتار صحيح با آنها برخورد شود.

اين در حالي است كه شهردار شهر كرمان مامور خاطي را اخراج و از دو كودكي كه در آن ويدئو با آنها برخورد اشتباه صورت گرفته بود دلجويي كرد.

وزير كار و رفاه اجتماعي همچنين درباره انتصاب يكي از افراد تحت تكفل بهزيستي به عنوان مشاور رييس سازمان بهزيستي گفت: ما در اين دوره اخذ هرگونه تصميم بدون اخذ نظر آنهايي كه در آن تصميم ذي نفع هستند را ممنوع كرديم. يعني اگر ما درباره معلولان در روز معلولان سخن مي‌گوييم ابتدا بايد يك معلول از مجموعه آنها به عنوان نماينده حضور داشته باشد و حرف‌هاي جامعه معلولان و احساس خودش را به درستي به ما منتقل كند. بدون ترديد بايد تصميمات ما بر پايه نيازهاي واقعي باشد كه از دل اين مباحثات با افراد ذي‌نفع درمي‌آيد. آن انتصاب به عقيده من كار شايسته‌اي بود كه به ابتكار آقاي قبادي‌دانا رياست محترم سازمان انجام شد و من از كار ايشان تقدير مي‌كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون