• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4284 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ دي

شهردار تهران تاكيد كرد

برخورد همراه با مدارا با دستفروشان

شهردار تهران از شهرداران مناطق خواست كه شنبه همزمان با «روز هواي پاك» با وسايل نقليه عمومي مانند دوچرخه و... سر كار بروند. پيروز حناچي در جلسه شوراي معاونان و شهرداران مناطق 18 با اشاره به برخي از مسائل پيش آمده در هفته گذشته بر هماهنگي هر چه بيشتر روابط عمومي بخش‌هاي مختلف مديريت شهري تاكيد كرد و گفت: موضوع اطلاع‌رساني بسيار مهم است و در اخباري كه مربوط به كل شهر است بايد معاونت‌ها و روابط عمومي‌ها دقت بيشتري داشته باشند. ما يك تيم هستيم و بايد مثل يك تيم عمل كنيم، هيچ يك از دوستان نبايد حركت انفرادي داشته باشند.

وي به گزارش معاونت مالي و اقتصاد شهري شهرداري درباره درآمدها اشاره و عنوان كرد: تلاش‌ها براي تحقق درآمدهاي نقدي و غيرنقدي اميدواركننده است و آن بخش‌هايي كه از برآوردها عقب هستند هر چه زودتر عقب افتادگي خود را جبران كنند. وي با ذكر اينكه سومين سالي است كه سقف بودجه شهرداري ثابت مانده است، گفت: با توجه به تورم سالانه در كشور مي‌توان گفت هر سال از هزينه شهرداري 30 درصد كاسته شده است.

وي تصريح كرد: طبعا بايد از هزينه‌هاي جاري به همين نسبت كاسته شود، برخي از هزينه‌هاي جاري ما قابل دفاع نيست. مديران شهرداري در اين زمينه حساسيت نشان دهند و اگر فردي خودرويي از شهرداري در اختيار دارد كه ضرورتي براي اين كار وجود ندارد يا از واحدهاي مسكوني شهرداري استفاده مي‌كند كه ضرورتي در اين خصوص وجود ندارد، امكانات را به شهرداري بازگرداند. اگر ما از مردم مي‌خواهيم كه صرفه‌جويي كنند خودمان بايد در اين زمينه پيشگام باشيم.

شهردار تهران در بخشي ديگر از سخنانش گفت: شنيدم تعدادي از پيمانكاران سد معبر چند روز پيش براي ساماندهي افرادي كه بساط پهن كرده بودند، مداراي لازم را از خود نشان ندادند. نحوه برخورد مديريت شهري با سد معبر بايد مدارا بر مدار قانون باشد، يعني ضمن داشتن روحيه مدارا با سد معبر مقابله كنيم.

وي همچنين به برخي از تجمعات پيمانكاران در مقابل ساختمان‌هاي شهرداري اشاره كرد و يادآور شد: معاونت مالي در حال بررسي بدهي‌هاي شهرداري به پيمانكاران است. حدود 80 درصد پيمانكاران از شهرداري طلب‌هاي جزيي دارند كه با كمي برنامه‌ريزي مي‌توان آنها را پرداخت كرد اما 20 درصد طلب‌هاي هنگفت دارند كه پرداخت آن كمي مشكل است.

حناچي ادامه داد: معاونت مالي در حال بررسي وضعيت بدهي‌هاي شهرداري و تعيين تكليف آنهاست اما شنيده شده كه برخي از اين تجمعات با هدايت عواملي از شهرداري‌هاي نواحي و مناطق صورت مي‌گيرد كه در صورت اثبات با عوامل آن برخورد خواهد شد و شهرداران مناطق مراقب چنين تحركاتي باشند. حناچي در بخش ديگري از سخنان خود به «روز هواي پاك» اشاره كرد و گفت: شنبه 29 دي ماه روز هواي پاك است و من از شهرداران مناطق مي‌خواهم در آن روز با وسايل نقليه عمومي مانند دوچرخه و... سر كار بروند، ما بايد در اين كار ثابت قدم باشيم تا مردم هم به اين رفتار بپيوندند. همچنين با رعايت چارچوب‌ها مي‌توانيد از چهره‌هاي سرشناس درخواست كنيد در اين اقدام شما را همراهي كنند تا مردم بيشتر به انجام اين عمل ترغيب شوند.

مترو موضوع بعدي سخنان مورد تاكيد شهردار تهران بود كه در اين خصوص وي با اشاره به جابه‌جايي 7 ميليون مسافر در روز گفت: اين رقم هم‌اكنون دو ميليون نفر در روز است. اين هدف را با افزايش واگن‌هاي مترو و نيز افتتاح خطوط در حال ساخت و كم كردن سرفاصله حركت بين قطارها دنبال مي‌كنيم. بر اساس اطلاعي كه داريم، مقام معظم رهبري هم از توسعه مترو حمايت و اين موضوع را تاييد كرده‌اند كه ان‌شاالله در تحقق اين هدف موفق خواهيم شد.

شهردار تهران همچنين اعلام كرد: در روزهاي قبل طرح تفصيلي منطقه 22 در شوراي عالي شهرسازي مطرح و تصويب شد و اگر ما در اين دوره از مديريت شهري تنها اين كار را انجام دهيم براي ما كافي است. اين كار بسيار مهم بود كه به لطف خدا به سرانجام رسيد. حناچي به استفاده از رنگ در شهر كه در جلسات قبل دستور آن را داده بود، اشاره و تصريح كرد: اين دستور داده شده است اما هنوز نشانه‌هاي جدي از اين كار ديده نمي‌شود. خواهش من از مديران اين است كه اين موضوع را جدي بگيرند.

شهردار تهران با اشاره به گزارش سازمان ميادين ميوه و تره‌بار نيز خاطرنشان كرد: اين گزارش پيش‌تر در هيات دولت هم مطرح شد و رييس‌جمهور از آن استقبال و پيشنهاد كرد كه در اين زمينه اطلاع‌رساني شود. اين گزارش خوبي بود و نشان مي‌داد كه ميوه و برخي اقلام ضروري مردم در اين مراكز با قيمت‌هاي خيلي پايين‌تر عرضه مي‌شوند. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون