• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3211 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين

خبر

تجهيز ناوشكن دماوند به نمونه‌هاي ارتقايافته موشك

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از ارتقاي موشك‌هاي سطح به هواي محراب خبر داد و گفت كه اين موشك‌ها روي ناوشكن دماوند نصب شده‌اند. دريادار حبيب‌‌الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اهميت دريا و تاكيد فرمانده معظم كل قوا به اين نيرو براي توجه به ايده بازگشت به دريا، گفت: با توجه به تدبير فرمانده معظم كل قوا مبني بر اينكه دريا براي مردم اهميت زيادي دارد، بايد در اين زمينه فرهنگ‌سازي مناسبي صورت بگيرد و اين كار، كمك و همكاري رسانه‌ها را مي‌طلبد. وي افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب به دريا يك نگاه عميق است و ما بر اساس همين نگاه، اهداف‌مان را پيش مي‌بريم؛ حضرت آقا به‌دنبال اين هستند كه ما از نعمت‌هاي خدادادي در دريا براي پيشرفت كشور استفاده كنيم. وقتي به سواحل مكران نگاه مي‌كنيم، مي‌‌بينيم كه سواحل مكران دروازه ورود به آب‌هاي آزاد دنياست و پاسخ‌مان به اين سوال كه چرا تاكنون به دريا توجه جدي نكرده‌ايد، اين است كه غفلت كرده‌ايم. فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه اگر سواحل مكران آباد شود، اقتدار دريايي حاصل شده و اين اقتدار، پيشرفت كشور را تضمين مي‌كند، اظهار داشت: حضرت آقا مي‌فرمايند كه ما را نسبت به دريا بيگانه كرده‌اند، تا نتوانيم از آن استفاده كنيم. ايشان مي‌خواهند به دريا نزديك شويم و ما نيز تئوري بازگشت به دريا را دنبال مي‌كنيم و اين نياز به فرهنگ‌سازي دارد. دريادار سياري درخصوص تفاوت ناوشكن دماوند (جماران2) با جماران خاطرنشان كرد: فرمانده معظم كل قوا فرموده بودند كه موج 2 از موج1 بايد بهتر باشد و به‌ترتيب موج 3 هم از موج 2 بايد بهتر باشد؛ ناوشكن دماوند همان موج 2 است و جماران نيز موج 1 است. ايشان فرمان دادند كه بايد پروژه‌ها رفته‌رفته بهتر و پيشرفته‌تر شوند، ما هم بر همين اساس ناوشكن دماوند را از جماران بهتر كرديم يعني از نظر سلاح، برد موشك‌، كارآمدي و...، ناوشكن دماوند بهتر از ناوشكن جماران است.
وي با تاكيد بر اينكه ناوشكن دماوند در حوزه موشك‌هاي سطح به هوا سامانه‌هاي بهتري نسبت به جماران دارد، از توليد نمونه‌هاي ارتقايافته موشك سطح به هواي محراب خبر داد و گفت: موشك‌هاي ارتقايافته محراب توسط متخصصان كشورمان روي ناوشكن دماوند نصب شده است. فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح كرد: سامانه بدنه دماوند هم نسبت به جماران تغيير كرده و رادارهاي جديدي هم روي دماوند نصب شده است. البته اين بهترشدن ناوشكن دماوند به‌معناي اين نيست كه ناوشكن جماران قديمي بماند، نه، اين‌طور نيست بلكه ناوشكن جماران هم به‌روز خواهد شد ولي در مجموع، آنچه را از نظر فناوري و تكنولوژي به آن دست يافته‌ايم روي ناوشكن دماوند اجرا و نصب كرده‌ايم.

نشست مشترك دولت و مجلس درباره توافق هسته‌اي

يك نماينده مجلس شوراي اسلامي از برگزاري نشست مشترك دولت و مجلس براي ارايه گزارش وزير امور خارجه از مذاكرات اخير هسته‌اي در لوزان خبر داد.
به گزارش ايسنا، ايرج نديمي اظهار كرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمين مجيد انصاري معاون پارلماني رييس‌جمهور اين پيشنهاد را در ديدار رييس مجلس مطرح كرد و آقاي لاريجاني و آقاي نهاونديان رييس دفتر رييس‌جمهور نيز با برگزاري نشست مشترك دولت و مجلس موافقت كردند. به گفته نديمي اين نشست احتمالا سه‌شنبه شب برگزار خواهد شد و محمدجواد ظريف در اين نشست گزارشي از مذاكرات اخير هسته‌اي ايران و 1+5 در لوزان ارايه خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون