• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4286 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي

عدد و رقم

25 درصد

افزايش صادرات فلزات و سنگ‌هاي گرانبها

براساس آمار گمرك جمهوري اسلامي ايران در مدت 9 ماهه نخست امسال ارزش صادرات فلزات و سنگ‌هاي گرانبها (طلا، نقره و ...) به رقم بيش از 100 هزار دلار رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 25 درصدي را نشان مي‌دهد.بر پايه جداول آماري تجارت خارجي كشور، ميزان وزني صادرات فلزات و سنگ‌هاي گرانبها رقم 45.8 تن بود كه در مقايسه با 9 ماهه پارسال (منتهي به آذر) رشد بيش از سه هزار و 235 درصدي دارد.همچنين ميزان واردات اقلام ياد شده در مدت مورد بررسي به رقم 90 هزار دلار رسيد كه در مقايسه با 9 ماهه سال 96 (منتهي به آذر) به ميزان 301 درصد رشد را ثبت كرد . بر پايه آمار گمرك 70 تن فلزات و سنگ‌هاي گرانبها در 9 ماهه امسال وارد كشور شد كه در مقايسه با دوره مشابه سال 96 رشد 878 درصدي داشت.ميزان وزني صادرات معدن و صنايع معدني در مدت اين گزارش افزون بر 44 ميليون و 721.5 هزار تن است كه در مقايسه با 9 ماهه پارسال 10 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

ميزان صادرات بخش معدن و صنايع معدني در دوره مربور بالغ بر 22 درصد از ارزش كل صادرات غيرنفتي را به خود اختصاص داده و از لحاظ وزني هم سهم 51 درصد از كل را داشته است.

 

9/5 ميليون تن

پيش‌بيني افزايش محصول در اراضي ايلام و خوزستان

مشاور وزير و مجري سامانه نوين آبياري وزارت جهاد كشاورزي تاكيد كرد: سرمايه‌گذاري عظيم دولت براي انجام پروژه‌هاي آبي و خاكي در اراضي ۵۵۰ هزار هكتاري خوزستان و ايلام با ايجاد نظام بهره‌وري مناسب به افزايش ۹/۵ ميليون تن محصول خواهد رسيد.

 

4 هزار ميليارد تومان

پرداخت تسهيلات به قطعه‌سازان

وزير صنعت، معدن و تجارت از پرداخت ۴ هزار ميليارد تومان به واحدهاي قطعه‌سازي خبر داد. به گزارش ايلنا، رضا رحماني با بيان اينكه نوسازي و بازسازي صنايع يكي از پروژه‌هاي اساسي دولت است، گفت: اتمام طرح‌هاي نيمه‌تمام با بيش از ۶۰ درصد پيشرفت، تامين نقدينگي و سرمايه در گردش واحدهاي توليدي از برنامه‌هاي دولت براي بخش توليد است كه امسال پيگيري شد و سال آينده نيز ادامه پيدا مي‌كند.وزير صنعت، معدن و تجارت درباره برنامه دولت براي رفع مشكل قطعه‌سازان با تاكيد بر اينكه صنعت قطعه‌سازي تنها منحصر به قطعه‌سازي خودرو نيست، گفت: قطعه‌سازي از صنايع مورد توجه دولت است كه در اولويت برنامه‌هاي قرار دارد؛ چرا كه بيش از ۴۰۰ هزار نفر در آن اشتغال دارند و هدف ما نيز حفظ اشتغال و توليد است. وي افزود: ميزان حمايتي كه در دولت براي قطعه‌سازان تصويب شده، ۴ هزار ميليارد تومان است كه در قالب تسهيلات براي افزايش نقدينگي و سرمايه در گردش قطعه‌سازان پرداخت مي‌شود تا وضع فعلي توليد تقويت و عرضه افزايش يابد.

 

2, 6 دلار

سقوط قيمت طلا در بازار جهاني

در معاملات بازار جهاني فلزات گرانبها، هر اونس طلا ۱۲۸۵.۱ دلار قيمت‌گذاري شد كه نسبت به روز گذشته 2, 6 دلار پايين‌تر بوده است.نقره نيز ۶ سنت ارزان شد و ۱۵.۴۴ دلار در هر اونس به فروش رسيد.پلاتين نيز با ۲ دلار افزايش قيمت ۸۱۱ دلار در هر اونس عرضه شد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دليل اصلي كاهش قيمت طلا در بازار چشم‌انداز مثبت درباره به نتيجه رسيدن مذاكرات تجاري امريكا با چين است.

 

۳۰۴ هزار

تثبيت شغل با حمايت از ۱۴۰۰ بنگاه اقتصادي

مديركل حمايت از مشاغل و بيمه بيكاري وزارت، تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: طي ۹ ماهه امسال با حمايت‌هاي موثر از يك هزار و ۴۰۰ بنگاه مشكل‌دار، شرايط تثبيت ۳۰۴ هزار شغل فراهم شد.كريم ياوري در كارگاه آموزشي بيمه بيكاري كه در شهرستان آمل برگزار شد با اشاره به اينكه بعد از ۱۲ سال تعادل بين منابع و مصارف بيمه بيكاري تامين اجتماعي محقق شد، اظهار كرد: از زمان اجراي قانون بيمه بيكاري در سال ۱۳۶۶ تا سال ۱۳۸۱ بين منابع و مصارف تعادل وجود داشت كه اين تعادل طي سال‌هاي ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۲ ميزان مصارف از منابع پيشي گرفت. وي تصريح كرد: در مدت زماني كه عدم تعادل بين منابع و مصارف بيمه بيكاري بود ۷۵۰ ميليارد تومان كسري وجود داشت كه به مرور طي سال‌هاي اخير اين زيان‌هاي انبار شده جبران شد.ياوري با اشاره به حمايت تسهيلات به بنگاه‌هاي اقتصادي براي تثبيت اشتغال در ۹ ماهه امسال از تثبيت ۳۰۴ هزار شغل طي اين مدت خبر داد و گفت: براي تثبيت اشتغال در ۹ ماهه اول امسال ۱۸۲۰ ميليارد تومان تسهيلات به بنگاه‌هاي اقتصادي پرداخت شد.ياوري تصريح كرد: پيگيري براي اشتغال مجدد مقرري‌بگيران بيمه بيكاري در اولويت وظايف قانوني دست‌اندركاران اجراي قانون بيمه بيكاري قرار دارد و در سال گذشته حدود ۱۶ هزار نفر از مقرري‌بگيران بيمه بيكاري، بازگشت به اشتغال داشته‌اند.

 

۱۰ هزار تومان

قيمت يوروي نيمايي

ميانگين نرخ فروش حواله يورو در هفته گذشته در سامانه نيما به ۱۰ هزار و ۱۰۷ تومان رسيده است. بانك مركزي ميانگين نرخ فروش حواله يورو در سامانه نيما طي هفته گذشته را ۱۰ هزار و ۱۰۷ تومان اعلام كرده و اين در حالي است كه مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در طول اين هفته حدود ۳۶۵ ميليون يورو بوده است. در مقابل مجموع تامين ارز براي واردات در هفته مذكور نيز به حدود ۲۶۱ ميليون يورو رسيده كه به اين ترتيب مجموع معاملات در سامانه نيما در طول هفته‌اي كه گذشت حدود ۶۲۶ ميليون يورو بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون