• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4287 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي

ويژه

تحول مثبت در همكاري مخابرات و شركت‌هاي FCP

توجه به شرايط اقتصادي حاكم و بررسي كسب و كارهاي فعال در بازار شركت‌هاي FCP و تغيير ذائقه مردم به استفاده از اينترنت پرسرعت با قابليت جابه‌جايي (پرتابل) به يكي از چالش‌ها و دغدغه‌هاي اصلي صنعت تبديل شده و چالش‌هاي فراواني را براي شركت‌هاي دارنده پروانه اينترنت ثابت فراهم آورده است. در اين ميان بي‌شك رضايت از آن دو اپراتور بزرگ كشور است كه توانسته‌اند با استفاده حداكثري از فرصت به وجود آمده، سهم بازار خود را افزايش دهند. اين در حالي است كه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با هدف گذر از انحصاري بودن برخي از خدمات تلفن و ارتباطات ثابت و مشكلات موجود بر سر استفاده از زيرساخت‌هاي انحصاري در اختيار برخي شركت‌ها و شركت‌هاي خصولتي تابعه آنها، سبب شد تا پروانه FCP برگرفته از Fixed Communication Provider طراحي و به برخي از شركت‌هاي فعال و حائز شرايط تخصيص داده شود. دريافت كنندگان پروانه FCP با اخذ اين مجوز علاوه بر اينترنت پر سرعت ADSL خدماتي از قبيل تلفن ثابت، تلفن مبتني بر IP، اينترنت نسل چهارم TD-LTE، خدمات واي‌فاي، فيبر نوري و چند مورد سرويس ديگر را ارايه مي‌دهند.

محمدعلي يوسفي‌زاده، مديرعامل و عضو هيات مديره شركت انتقال داده‌هاي آسياتك در اين خصوص گفت: «تغييرات شرايط بازار و مولفه‌هاي تاثيرگذار در كسب و كار و صنعت ارتباطات حوزه ثابت شركت‌هاي FCP و كاهش نرخ تعرفه اينترنت همراه و سخت شدن شرايط اقتصادي باعث شده شركت‌هاي اين حوزه به روش‌هايي از جمله كاهش تعداد پرسنل و يا ادغام روي بياورند. ادغام در تمام دنيا اتفاق مي‌افتد ولي با درك صحيح از شرايط و در صورتي كه يكي از طرفين داراي برتري‌هاي محسوس و قابل اطميناني باشد. ادغام به هر شكل ممكن و يا از سر ناچاري نمي‌تواند باعث رشد شركت‌ها بشود. در صنعت ICT يكي از نهادهايي كه بايد در شرايط حساس اقتصادي حاكم از بخش خصوصي به عنوان همراه و ياريگر دولت حمايت كند، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است. يكي از مسائلي كه مطرح مي‌شود اين است كه بررسي كنيم سازمان تنظيم چه روشي براي بهبود شرايط بازار در كميسيون مصوب مي‌كند و اثر آن بر شركت‌ها و ادغام آنها چيست؟ همچنين تغييرات هوشمندانه و اثربخش در تعرفه پهناي باند و روش فروش تجاري آن و همچنين آزادسازي قيمت اينترنت نيز از روش‌هايي است كه در صورت اجرا مي‌تواند به ايجاد فضاي شفاف رقابتي و ادامه حيات شركت‌هاي دارنده پروانه FCP كمك شاياني كند.»

 

همایش مدیران بانک‌پاسارگاد برگزار شد

همایش سراسری بانک‌پاسارگاد با حضور مسئولین، اعضای هیأت‌مدیره، مدیران و جمعی از بانکداران بانک‌پاسارگاد در تاریخ 27 دی 1397 و در محل سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، در این همایش که پس از برگزاری موفقیت‌آمیز مجمع عمومی سالیانه و گشایش نماد بانک در بورس برگزار شد، عملکرد بانک‌‌پاسارگاد در دوره‌های پیشین مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. همچنین برنامه‌ها و استراتژی بانک برای نیل به اهداف و آینده‌ای درخشان‌تر تشریح شد. دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک ضمن قدردانی از تلاش و صبوری همکاران خود در مسیر دستیابی به اهداف گفت: بانک‌پاسارگاد روزهای سختی را گذراند اما خدا را شاکریم که این مسیر را با قدرت، قاطعیت و سربلندی پشت سر گذاشت. به‌طوریکه هم‌اکنون تبدیل به یک بانک مستحکم و باثبات شده‌است که قدرتمندتر از گذشته به امر خدمات‌رسانی به هم‌میهنان ادامه می‌دهد. وی ضمن تأکید بر اینکه کلیه دستورالعمل‌ها و مقررات وضع شده از سوی دستگاه‌های نظارتی در این بانک رعایت شده‌است، ادامه داد: بانک‌پاسارگاد از جایگاه بسیار ارزشمندی در دنیا نیز برخوردار است و به‌دلیل سابقه و عملکرد درخشان، مورد اعتماد و اقبال بانک‌های خارج از کشور برای برقراری مراودات بانکی است. تأسیس شعبه در خارج از کشور نمونه‌ای از استقبال کشورهای خارجی برای همکاری با بانک‌پاسارگاد است.

 

توقف چاپ سررسيد نامه در بانك ملت

صدها دوستدار و فعال محيط زيست در اقدامي خودجوش با مراجعه به صفحه اينستاگرام بانك ملت، از تصميم اين بانك مبني بر عدم چاپ سررسيد نامه حمايت كردند.به گزارش روابط عمومي بانك ملت، در پي اعلام توقف چاپ سررسيد نامه سال ۱۳۹۸ از سوي بانك ملت صدها كاربر حامي محيط زيست در پاسخ به دعوت مجمع فعالان زيست‌محيطي جهان (EAFWorld) به صفحه اينستاگرام اين بانك مراجعه كردند و با كامنت، لايك و پيام مستقيم (دايركت) تصميم بانك ملت را ستودند.براساس اين گزارش صفحه اينستاگرام مجمع فعالان زيست‌محيطي جهان كه قريب به ۵۱ هزار دنبال‌كننده (فالوور) دارد با اعلام فراخواني، از دوستداران محيط زيست خواست با گذاشتن كامنت قلب، از بانك ملت به خاطر توقف چاپ سررسيد و حفاظت از جنگل‌ها تشكر كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون