• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3211 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين

خبر كوتاه

اسماعيل‌پور به جام‌جهاني كشتي آزاد مي‌رود

در حالي كه نام مسعود اسماعيل‌پور در تيم اعزامي به جام جهاني امريكا نبود اما با تصميم جديد كادر فني تيم ملي، قرار است اين كشتي‌گير در لس آنجلس حاضر شود. مسعود اسماعيل‌پور آزادكار وزن 65 كيلوگرم تيم ملي با تاييد اين موضوع اظهار كرد: در حال حاضر در اردوي تيم ملي حضور دارم و پا به پاي ديگر كشتي‌گيران تمرين مي‌كنم تا در جام جهاني امريكا بتوانم براي تيم ملي مفيد باشم. پيش از اين به علت مصدوميت قرار نبود در جام جهاني شركت كنم و نامم در ليست اعلام شده براي حضور در اين رقابت‌ها نبود اما با چند روز استراحت بهبود پيدا كردم و كادر فني تيم ملي با مشاهده وضعيتم اعلام كرد به جام‌جهاني اعزام خواهم شد. با همين مصدوميت در بازي‌هاي آسيايي شركت كردم و توانستم به مدال طلا برسم. اميدوارم در جام جهاني نيز عملكرد خوبي داشته باشم. قرار است به همراه سيد احمد محمدي در وزن65 كيلوگرم در اين رقابت‌ها حاضر شوم تا با صلاحديد كادر فني به روي تشك بروم.

 

واكنش سرمربي به انتصاب مربي كاراته: بي‌اطلاعم!

عليرضا سليماني، سرمربي تيم ملي كاراته با ابراز بي‌اطلاعي از انتصاب حميد رضا سليمي به عنوان مربي تيم ملي بزرگسالان گفت: من هيچ اطلاعي از انتصاب ايشان ندارم و فقط با كادري كه خودم به آقاي آرين خو اعلام كرده‌ام كار خواهم كرد. من اسامي مورد نظر خود را به فدراسيون اعلام كرده‌ام و قرار بر اين است كه اين اسامي از سوي آقاي آرين خو اعلام شود. او در پاسخ به اين سوال كه نفرات انتخاب شده در اوزان گوناگون چه كساني هستند، گفت: هنوز انتخاب نهايي صورت نگرفته و من از آنها خواسته‌ام در اين فرصتي كه تا آغاز اردوي اصلي تيم ملي باقي مانده است تمرينات خود را ادامه دهند و پس از آن در يك هيات انتخابي متشكل از كادرفني تيم ملي و خود آنها، در هر وزن يكي را انتخاب كنيم!

 

مخالفت فرگوسن با ورود تكنولوژي به فوتبال

سرمربي پيشين منچستريونايتد مخالفت خود را با ورود بيشتر تكنولوژي به ورزش فوتبال اعلام كرد. سال گذشته بود كه تكنولوژي دوربين خط دروازه وارد دنياي فوتبال شد تا بتواند به داوران در گرفتن تصميم‌هاي درست كمك كند. سر آلكس فرگوسن كه در دوران مربيگري در منچستريونايتد بارها به خاطر اعتراض به تصميم‌هاي داوران با آنها مشاجره داشت و به‌خاطر اظهارنظرهايش در مورد آنها از سوي اتحاديه فوتبال انگليس جريمه هم شد، تاكيد كرد اگر تكنولوژي بيش از اين وارد فوتبال شود، براي اين ورزش مخرب خواهد بود. فكر مي‌كنم تكنولوژي موجب پيشرفت ورزش مي‌شود اما به عقيده من نبايد بيش از اندازه باشد زيرا استفاده از تكنولوژي مي‌تواند از قدرت داوران در زمين مسابقه بكاهد. فكر مي‌كنم در آن صورت زمين فوتبال شبيه كشتارگاه مي‌شود. استفاده از دوربين خط دروازه خوب است. فكر مي‌كنم استفاده از آن مشكلي ندارد اما اگر بخواهيم براي تصميم‌گيري‌ها در گرفتن خطاها يا كارت‌هاي زرد و قرمز نيز از تكنولوژي استفاده كنيم، همه‌چيز سخت مي‌شود.

 

حضور بچيروويچ در ليگ بسكتبال اسلووني

مهمد بچيروويچ، سرمربي سابق تيم ملي بسكتبال ايران با تيم يونيون المپياي اسلووني قرارداد بسته و هدايت اين تيم را در ليگ كشورش برعهده گرفته است. بچيروويچ كه به همراه ايران قهرمان آسيا شد و در جام جهاني اسپانيا نيز حضور داشت پس از نايب قهرماني در بازي‌هاي آسيايي و پايان قراردادش با تغييرات در مديريت فدراسيون مواجه شد و قراردادش تمديد نشد. حالا اين مربي اروپايي كه عملكرد خوبي با بسكتبال ايران داشت در ليگ كشورش مشغول شده و هدايت يكي از مدعيان را برعهده دارد. يونيون در رده دوم جدول رده‌بندي اسلووني ايستاده است.

 

مذاكره احسان حدادي با مربي هارتينگ

احسان حدادي، نايب قهرمان پرتاب ديسك المپيك لندن كه كماكان درگير انتخاب مربي است به تازگي با كمك مربي سابق روبرت هارتينگ آلماني وارد مذاكره شده است. حدادي در اين باره گفت: در دو روز گذشته صحبت‌هاي لازم را انجام دادم و گزينه‌هاي مدنظر من اعلام كردند كه به آلمان بروم. با توجه به اينكه مي‌خواهم در مسابقات جايزه بزرگ امريكا شركت كنم بايد منتظر باشم كه ببينم شرايط چگونه رقم مي‌خورد و شرايط رفتنم به كدام كشور مهيا مي‌شود. او درباره انتخاب سرپرست فدراسيون دووميداني نيز گفت: وزارت بايد هرچه زودتر وضعيت دووميداني را مشخص كند. اين رشته بسيار مهمي است و با توجه به برنامه‌هاي امسال بايد هرچه زودتر رييس فدراسيون مشخص شود.

 

توصيه سيد محمد خادم به رسول خادم

سيد محمد خادم حقيقت، رييس سابق فدراسيون كشتي گفت: مي‌دانم موانع براي خدمت به كشتي بسيار زياد است اما از خادم و همكارانش مي‌خواهم با قدرت به كار خود ادامه بدهند. در سه دوره به عنوان رييس فدراسيون كشتي فعاليت كرده‌ام و مدارج ترقي در كشتي را نيز پله به پله طي كردم. كشتي‌گير بودم، در رقابت‌هاي المپيك قضاوت كردم، به عنوان رييس هيات كشتي تهران، دبير و نايب‌رييس فدراسيون نيز فعاليت كردم و با تجربه و تسلط كار را دنبال كردم. امروز كه مي‌بينم پس از چند سال مديريت فدراسيون كشتي به دست اهل اين رشته افتاده است و يك تيم مديريتي جوان، فني و اهل پشتكار كار را برعهده گرفته‌اند بسيار خوشحالم و مي‌دانم در صورت تداوم در كار و داشتن فرصت مي‌تواند به موفقيت‌هاي خوبي دست يابد. در زمان حضورم در فدراسيون كشتي كارهايي انجام دادم كه مي‌بينم امروز در كشتي در حال ادامه و شكل‌گيري مناسب است، از آن جمله بها دادن به مسابقات انتخابي و اهميت دادن به پشتوانه‌ها است و درصورتي كه اين كارها تداوم داشته باشد و يك نهال شكل بگيرد با تغيير مديران نيز كسي نمي‌تواند اين ساختار را برهم بزند. وقتي رسول خادم مسووليت فدراسيون كشتي را قبول كرد تعجب كردم زيرا معتقدم جايگاه وي فراتر از اين بود اما بسيار خوشحال شدم كه كسي كه از كودكي‌اش كشتي‌هاي او را دنبال كرده بودم و شاهد ترقي و رشد وي در كشتي بودم احساس وظيفه كرد و وارد مسووليتي شد تا دين خود را به كشتي ادا كند. همچنان اخبار كشتي را مو به مو دنبال مي‌كنم و خوشحالم كه با حضور رسول خادم و قهرماناني كه در كنار وي حضور دارند مردم از موفقيت‌هاي اين رشته شاد مي‌شوند و قطعا اين دوستان بايد بدانند كه خوشحالي مردم و دلگرمي آنها بايد مهم‌ترين هدف‌شان باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون