• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4294 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

خبرخوان

نتيجه عملكرد ارزي بانك مركزي منفي شد

عبدالناصر همتي در جلسه علني صبح ديروز مجلس شوراي اسلامي و در جريان بررسي طرح اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷، اظهار كرد: در اصلاحيه بودجه سال ۱۳۹۷، ۱۸ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان سود از بابت خريد و فروش ارز براي بانك مركزي پيش‌بيني شده كه اگر تصويب شود بانك مركزي بابت سودي كه برايش محقق نشده است ماليات پرداخت كند، همين باعث افزايش ۶ تا ۷ درصدي پايه پولي و نقدينگي در پايان سال مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: نتيجه عملكرد ارزي بانك مركزي ۲,۴۰۰ ميليارد تومان منفي است؛ لذا ما اصلا چنين درآمدي نخواهيم داشت و گذاشتن چنين مبلغي در بودجه بانك مركزي اشتباه است و منجر به افزايش پايه پولي مي‌شود. محمد حسيني عضو كميسيون برنامه و بودجه نيز گفت كه اين درآمد قابل احصا خواهد بود.

در قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت دو پيش‌بيني شده بود كه شركت‌هاي دولتي و بانك‌ها كه در بودجه براي آنها سود ويژه پيش‌بيني مي‌شود موظف به واريز ماليات علي‌الحساب و سود سهام علي‌الحساب مصوب به صورت يك دوازدهم در هر ماه هستند كه در بند ۶ ماده واحده طرح اصلاح بودجه نيز بانك مركزي مشمول اين قانون عنوان شده بود كه البته پس از اظهارات رييس كل بانك مركزي ابقاي اين حكم در اصلاحيه بودجه سال ۱۳۹۷ به تصويب نرسيده و اين بند براي بررسي بيشتر به كميسيون برنامه و بودجه ارجاع شد. ايسنا

حقوق بازنشستگان همسان‌سازي مي‌شود

محمدمهدي مفتح در نشست خبري كه در حاشيه جلسه علني مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، درباره مصوبات اين كميسيون، گفت: مقرر شد همسان سازي حقوق بازنشستگان در سال ۹۸ براي كساني كه كمتر از ۲.۵ ميليون تومان دريافتي دارند در اولويت اجرا قرار گيرد.

وي تاكيدكرد: براساس مصوبه ديگر كميسيون تلفيق، پرداخت حقوق و مزايا به استثناي حقوق و مزاياي بازنشستگان قواي سه گانه و افرادي كه پاداش پايان خدمت خود را دريافت كرده‌اند در سال ۹۸ ممنوع است و در صورت اقدام به عنوان تصرف در اموال دولتي تلقي مي‌شود. سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه ۹۸ تصريح كرد: همچنين مقرر شد ادامه فعاليت بازنشستگاني كه بر اساس قانون ممنوعيت به‌كارگيري بازنشسته شده‌اند، در نهادهاي عمومي غيردولتي، موسسات اقتصادي نيروهاي مسلح و هر دستگاه اجرايي ديگر ممنوع است و در هيات مديره اين شركت‌ها هم نمي‌توانند كار كنند. مهر

سامانه ثبت حقوق نمايندگان فعال مي‌شود

محمدرضا پورابراهيمي رييس كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به تاكيدات رييس مجلس شوراي اسلامي مبني بر راه‌اندازي سامانه ثبت حقوق و مزاياي مديران گفت: دولت بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه مكلف شد سامانه ثبت حقوق و مزاياي مديران را راه‌اندازي كند كه بر آن اساس اطلاعات مربوط به دريافت حقوق و مزاياي افرادي كه از بودجه عمومي كشور استفاده مي‌كنند بايد روي اين سامانه بارگذاري و اطلاعات آن در اختيار عموم مردم قرار گيرد.

رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه برخي سازمان‌ها به صورت پراكنده اطلاعات حقوق و مزاياي مديران خود را ارايه داده‌اند، اما دولت مكلف به افشاي اين اطلاعات در سامانه است، افزود: با توجه به اينكه دولت بودجه كشور را تامين و پرداخت‌ها را انجام مي‌دهد، ابزار قانوني را در اختيار دارد تا سامانه ثبت حقوق و مزاياي مديران را راه‌اندازي كند.

وي با تاكيد بر اينكه عدم راه‌اندازي سامانه ثبت حقوق مقامات و مديران سبب عدم شفافيت شده است، افزود: دولت بايد تا پايان سال نخست برنامه ششم توسعه سامانه ثبت حقوق و مقامات را راه‌اندازي مي‌كرد كه در اين حوزه تخلف كرده است. نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه مجلس از سال گذشته اطلاعات مربوط به حقوق و مزاياي نمايندگان را روي سامانه‌اي قرار داده است، اظهار داشت: لينك پرداختي حقوق به نمايندگان روي اين سامانه قرار گرفته است اما بايد سامانه جامع طراحي شود تا لينك حقوق و مزاياي پرداختي به مديران هر دستگاه در اين سامانه درج شود. خانه ملت

تراكنش‌هاي بانكي رصد مي‌شود

سيد كامل تقوي نژاد رييس كل سازمان امور مالياتي كشور بر لزوم تلاش جهادي و همت تحقق درآمدهاي مالياتي با تكيه بر ابزارها و شيوه‌هاي نوين جمعي براي دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده سازمان تاكيد كرد و گفت: براي تحقق كامل درآمدهاي مالياتي، ابزارهاي نوين و شيوه‌هاي موثر و كارآمدي در اختيار داريم.

گردهمايي تحقق كامل درآمدهاي مالياتي با حضور رييس كل سازمان امور مالياتي كشور، رييس امور مالياتي شهر و استان تهران و جمعي از مديران كل سازماني در اداره كل امور مالياتي موديان بزرگ برگزار شد. در اين گردهمايي سيد كامل تقوي نژاد، رييس كل سازمان امور مالياتي كشور با اشاره به اهميت بيش از پيش ماليات در نظام اقتصادي گفت: در حال حاضر در شرايطي كه نظام اقتصادي ما با تحريم همه‌جانبه از سوي استكبار و عوامل آن روبرو شده است، نقش نظام مالياتي بيش از گذشته در پيكره نظام اقتصادي كشور خودش را نشان داده است و مقام معظم رهبري نيز در خصوص سياست‌هاي كلي كشور، تاكيد ويژه‌اي بر اهميت اداره كشور با درآمدهاي مالياتي كرده‌ و از فعاليت‌ها و تلاش‌هايي كه در اين زمينه صورت گرفته، اظهار رضايت كرده‌‌اند.

رييس كل سازمان امور مالياتي كشور در مورد فرار مالياتي نيز خاطرنشان كرد: فرار مالياتي، موضوع بسيار با اهميتي است كه اكنون به يك مساله كشوري تبديل شده است و بايد تلاش كنيم تا اطلاعات‌مان را زياد و از ظرفيتي كه وجود دارد به نحو مطلوب استفاده كنيم، بايد تلاش كنيم فرار مالياتي را به حداقل ممكن برسانيم. فارس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون