• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4295 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

هفده / گپي با محمدرضا شفاه، تهيه‌كننده «ديدن اين فيلم جرم است»

ماجراي يك گروگانگيري

تينا جلالي

 

 

امسال 10 فيلم در بخش نگاه نو يا فيلم اولي جشنواره فيلم فجر حضور دارند كه يكي از آنها فيلم «ديدن اين فيلم جرم است» است. اين فيلم به كارگرداني رضا زهتابچيان و تهيه‌كنندگي محمدرضا شفاه و از محصولات حوزه هنري فيلمي سياسي است كه به ماجراي يك گروگانگيري مي‌پردازد.

گروگانگيري هميشه خدا جزو موضوعات جذاب سينما بوده است؛ بنابراين مي‌شود پيش بيني كرد اين اثر در جشنواره فيلم فجر هم با استقبال مخاطبان همراه شود و هم حاشيه‌هايش گريبان فيلم را بگيرد.

با محمدرضا شفاه، تهيه‌كننده اين فيلم گفت‌وگو كرديم و از او درباره ويژگي‌هاي اين فيلم جويا شديم: « «ديدن اين فيلم جرم است» تصوير واقعي از پيچيدگي‌هاي امروز اجتماع ما است؛ همان كشمكش‌هايي كه در حوزه سياست وجود دارد، همان پيچيدگي‌هايي كه در رفتارهاي ما در جامعه ديده مي‌شود. همه اين موضوعات در كنار هم در حد ظرفيت يك اثر سينمايي مورد توجه قرار گرفته و فيلمساز آن را روايت كرده است.»

اين تهيه‌كننده فيلمش را آينه‌اي از وضعيت ايران امروز مي‌داند و در عين حال تاكيد مي‌كند كه نگاه جانبدارانه در اين فيلم وجود ندارد و مسائل را يك‌سويه قضاوت نكرده است.»

از او مي‌پرسم « فيلم‌هاي سياسي هميشه در جشنواره دچار مشكلاتي شده‌اند، آيا نگران اين موضوع نيستيد؟» كه او توضيح مي‌دهد: « به هر جهت فيلم‌هايي كه موضوعات حساس روز را انتخاب مي‌كنند، جدي‌تر قضاوت مي‌شوند؛ حال اگر لايه‌هاي سياسي هم در فيلم گنجانده شود طبيعتا حساسيت برانگيزتر مي‌شوند و با دقت بيشتري از جانب مسوولان دنبال مي‌شوند. اين فيلم هم از اين قائده مستثني نيست. »

شفاه همچنين ميزان استقبال منتقدان از اين فيلم را متفاوت پيش بيني مي‌كند و با اطمينان خاطر مي‌گويد نشست خبري اين فيلم پرحرارت خواهد شد؛ حالا يا پرنشاط يا متشنج.

وي در بخش ديگري از صحبت خود با اشاره به اينكه اين فيلم براي اقشار مختلف جامعه ساخته شده توضيح مي‌دهد: «فارغ از ديدگاه سياسي مندرج در فيلم به نظرمان همه اقشار جامعه با آن ارتباط خوبي برقرار مي‌كنند. خوشبختانه فيلم گذشته ما بيست و يك روز بعد جزو فيلم‌هاي برتر مخاطبين در جشنواره بود، آرزو مي‌كنيم تنور مخاطبان اين فيلم هم در جشنواره گرم باشد.»

از كارگردان اين فيلم پيشينه جدي هنري در دست نيست اما از تهيه‌كننده آن محمدرضا شفاه در جشنواره سي‌وپنجم فيلم فجر فيلم بيست ويك روز بعد به كارگرداني محمدرضا خردمندان به نمايش در آمد كه با استقبال خوبي از جانب منتقدان مواجه شد. بد نيست اين را هم بگوييم كه در اين فيلم بازيگراني مثل امير آقايي و ليندا كياني، مهدي زمين‌پرداز، حميدرضا پگاه، حسين پاكدل، محمود پاك‌نيت، حميد ابراهيمي و... بازي مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون