• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4302 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

كسري بودجه ۱۸ درصدي شهرداري در پاييز

حسن رسولي، خزانه‌دار شوراي شهر تهران اعلام كرد كه شهرداري تهران در پاييز امسال با كسري ۱۸ درصدي بودجه مواجه بوده است.حسن رسولي در جلسه شوراي شهر تهران با ارايه گزارش حساب‌هاي درآمد و هزينه شهرداري تهران در سه ماهه (مهر و آبان و آذر) و ارزيابي ميزان انطباق آن با بودجه مصوب سال 97 گفت: در ارزيابي كلي، شهرداري تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملكردي سه ماهه خود نسبت به تامين منابع در سقف 43 هزار و573 ميليارد ريال اقدام و به همين ميزان مصارف خود را نيز تنظيم كرده و تعادل ميان منابع و مصارف را برقرار كند.وي افزود: در اين راستا در اين سه ماه شهرداري توانسته مبلغ 35 هزار و 924 ميليارد ريال (معادل 82 درصد) منابع مالي را تحصيل كند.رسولي با بيان اينكه شهرداري تهران در اين مدت با 82 درصد تحقق درآمد و 18 درصد كسري بودجه مواجه بوده است، تصريح كرد: شهرداري مبلغ 23 هزار و 486 ميليارد ريال هزينه در سه ماه مهر و آبان و آذر منظور كرده است و از كل منابع حاصله 65 درصد هزينه‌ها ثبت شده كه ثبت اين ميزان مصارف براي سه ماه، بيانگر فاصله زماني در نحوه ثبت رويدادهاي مالي شهرداري است. به عبارتي هر چند اين فاصله نسبت به ماه‌هاي گذشته كاهش پيدا كرده ولي عدم ثبت 35 درصدي هزينه‌ها در دفاتر مالي نشان‌دهنده عدم رفع نقايص ثبت اين رويداد مالي است. خزانه‌دار شوراي شهر تهران درباره عملكرد تامين منابع در فصل پاييز امسال نيز با بيان اينكه شهرداري تهران كسري عملكردي 7هزار و 649 ميليارد ريالي (معادل 18 درصد) نسبت به بودجه مصوب دارد كه عمده اين كسري عملكرد مربوط به بخش درآمدهاست، گفت: درآمدهاي مصوب سه ماهه مبلغ 20هزار و 688 ميليارد ريال است، اما شاهد عملكرد 14هزار و 960 ميليارد ريالي در مجموع سه ماه هستيم كه نسبت به مصوب شورا با كسري عملكرد 5هزار و 728 ميليارد ريال (معادل 28 درصد) در اين بخش مواجه هستيم.

وي افزود: شهرداري براي جبران اين كسري سه ماهه ‌بايد 5هزار و 728 ميليارد ريال را در ماه‌هاي آتي مازاد بر تكليف جذب كند.

رسولي با بيان اينكه درآمد حاصل از واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي كه عمدتا مربوط به عوارض تغيير كاربري، واگذاري مازاد تراكم مجاز و فروش اموال و املاك شهرداري است و مصوب سه ماهه مبلغ 18هزار و 633 ميليارد ريال است، گفت: اما شاهد عملكرد 14هزار و 152 ميليارد ريال در سه ماه و كسري عملكرد 4هزار و 481 ميليارد ريالي يعني 24 درصد هستيم. شهرداري براي جبران اين كسري ‌بايد 4 هزار و 481 ميليارد ريال را در ماه‌هاي آتي مازاد جذب كند.

وي با بيان اينكه شهرداري در بخش درآمد حاصل از تملك دارايي‌هاي مالي اين سه ماه، مبلغ 6 هزار و 809 ميليارد ريال يعني 19 درصد از درآمد خود را از اين محل تامين كرده است، اعلام كرد: شهرداري تهران براي تامين درآمدهاي خود مكلف به تامين 4هزار و 248 ميليارد ريال منابع از اين محل بوده است.

رسولي ادامه داد: رقم كل مصارف هزينه‌اي، مصوب سه ماهه مبلغ 18 هزار و 210 ميليارد ريال است، اما شاهد عملكرد 19 هزار و 345 ميليارد ريال در سه ماه مهر و آبان و آذر هستيم، به عبارتي 82 درصد كل مصارف شهرداري در مهر و آبان و آذر ماه 1397 از جنس هزينه‌هاي جاري بوده است.

وي گفت: رقم كل مصارف تملك دارايي‌هاي مالي يا همان هزينه‌هاي بازپرداخت وام‌ها، تسهيلات و ديون، مصوب سه ماهه مبلغ 4 هزار و 278 ميليارد ريال است. اما شاهد عملكرد يك هزار و 210 ميليارد ريالي (معادل 28 درصد) هستيم. اين سرفصل طي 3 ماه با 72 درصد كمبود نقدينگي روبه‌رو بوده، البته مطمئنا هزينه‌هاي قطعي و پرداختي بيش از ارقامي است كه در گزارش شهرداري به آن اشاره شده است.

رسولي همچنين درباره عملكرد 9 ماهه هزينه و درآمد شهرداري تهران نيز گفت: شهرداري بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملكردي 9 ماهه خود نسبت به تامين منابع در سقف 130هزار و 721 ميليارد ريال اقدام و به همين ميزان مصارف خود را تنظيم و تعادل ميان منابع و مصارف را برقرار كند، اما در برش عملكردي 9ماهه امسال توانسته مبلغ 98هزار و 717 ميليارد ريال (75 درصد) منابع را تحصيل كند.

وي ادامه داد: شهرداري امسال مبلغ 37هزار و 907 ميليارد ريال هزينه در 9ماهه معادل 32 درصد مصارف خود را ثبت و به شورا ارايه كرده، مطمئنا شهرداري هم اكنون مازاد درآمد بر مصارف معادل 68 درصد ناشي از اين گزارش را در خزانه خود موجودي ندارد و هزينه كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون