• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4304 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

نقل قول

گذشت دوراني كه روس‌ها قاجار را سر كار بياورند و از او حمايت كنند

ابراهيم رييسي، توليت آستان قدس رضوي: گذشت دوراني كه روس‌ها قاجار را سر كار بياورند و از او حمايت كنند. گذشت زماني كه انگليس‌ها پهلوي را سر كار بياورند و از او حمايت كنند. امروز در اين ۴۰ ساله ما شاهد هستيم كه به اعتراف دوست و دشمن، ايران اسلامي مستقل‌ترين كشور جهان است. اعتماد به نفس، اجراي عدالت و اجراي احكام شريعت نيز از ديگر موارد است كه در اين ۴۰ سال به دست آمد. مطلقا اجازه داده نخواهد شد كه يك قانون در پارلمان برخلاف شرع تصويب شود. مردم استقلال، آزادي و جمهوري مبتني بر احكام شريعت و اسلام خواستند.

 

انقلاب نماد استقلال و آزادي بود

آيت‌الله امامي‌كاشاني، امام جمعه موقت تهران: درباره دستاورد انقلاب اسلامي پس از 40 سال بايد گفت اين مقاومت مردم و آگاهي كه امروز مي‌بينيم، نشان مي‌دهد كه مردم تا چه اندازه رشد داشته‌اند كه هنوز بعد از چهل سال اين گونه به خيابان‌ها مي‌آيند و حماسه‌آفرين مي‌شوند. اين حضور پرشور يك پيام است به همه دنيا كه مي‌توان روي پاي خود ايستاد و آزاد بود و كشور مستقلي به شمار آمد.

 

مردم حس مي‌كنند نظام‌شان گاو شيرده نيست

غلامعلي حدادعادل، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام: مردم از روز اول سه چيز مي‌خواستند، استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي. درحال حاضر احساس مي‌كنند اين سه چيز را دارند.اگر استقلال نداشتيم، اگر ما هم مثل سعودي‌ها گاو شيرده بوديم، اينقدر با ما مخالفت نمي‌كردند. مردم حس مي‌كنند كشور و نظام‌شان گاو شيرده نيست، شير است بنابراين مي‌آيند از انقلاب پشتيباني مي‌كنند. مردم حس مي‌كنند آزادي دارند انتقاد مي‌كنند كسي هم مزاحم‌شان نمي‌شود اين اساس نظام ديني است، رهبري ديني داريم. براي تداوم گفتمان اسلامي بايد استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را حفظ كنيم. مسوولان به دشمنان اعتماد نكنند و آزادي را محترم بشمارند.

 

اختلاف‌هاي داخلي، بزرگ‌ترين چالش انقلاب است

علي جنتي، وزير اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: همچنان كه مقام معظم رهبري فرمودند اين راهپيمايي دشمن‌شكن خواهد بود.در شرايطي قرار داريم كه در حال سپري كردن سخت‌ترين دوران انقلاب هستيم.دوران فعلي فراتر از دوران جنگ است و بزرگ‌ترين تحريم‌ها در طول تاريخ بر ما تحميل شده و حضور مردم نشان مي‌دهد كه در برابر همه فشارها مقاومت مي‌كنند. اختلافات داخلي و مناقشات سياسي بزرگ‌ترين چالش است كه داريم و اگر بتوانيم انسجام داخلي و وحدت و همبستگي خود را حفظ كنيم، هيچ خطري ما را تهديد نمي‌كند.عمده مشكلات ما ناشي از همين اختلافات است.

 

كليد حل مشكلات در بازگشت به ارزش‌هاي 57 است

عزت‌الله ضرغامي، ‌عضو شوراي انقلاب فرهنگي: گردنه‌هاي مختلفي را با حضور هميشگي مردم در صحنه پشت سر گذاشتيم و مشكلات معيشتي و اقتصادي كه گريبان مردم را گرفته است را به پايان خواهيم رساند. كليد حل مشكلات در كشور بازگشت به ارزش‌هاي سال 57 است و با اتكا به توانمندي‌هاي داخلي مي‌توان دغدغه‌هاي موجود در كشور را از بين برد. گراني و مشكلات معيشتي در كشور وجود دارد و جوانان اكنون با مشكل بيكاري مواجه هستند اما با اين شرايط مردم با عزت و سربلندي انقلاب را رها نمي‌كنند. مردم ايران نسبت به انقلاب حق‌شناسي دارند و امروز به بركت انقلاب معادله‌هاي مختلف جهاني تغيير كرده است.

 

مردم در اين شرايط پشت نظام و انقلاب هستند

عباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: در چهل سال گذشته، انقلاب شرايط مختلفي داشته است كه دشمنان ايران و اسلام توهم شكست انقلاب ما را داشتند، اما همواره راهپيمايي‌هاي ۲۲ بهمن باشكوه برگزار شده است.امسال تصور دشمنان انقلاب اين بود كه بعداز چهل سال مي‌توانند روي خستگي و فشارهايي كه بر ملت ايران وارد كرده‌اند، حساب كنند اما ما را به خوبي نشناخته‌اند.درست است كه شايد مشكلاتي وجود داشته باشد اما مردم در اين شرايط پشت نظام و انقلاب هستند، حضور مردم اين پيام را دارد كه مسوولان روي مردم حساب باز كنند پس مسوولان اين حمايت را جدي بگيرند.

 

ايراني‌ها در قبال آب و خاك و دين خود با كسي شوخي ندارند

رضا فرجي‌دانا، ‌وزير اسبق علوم، تحقيقات و فناوري: درباره چهل سالگي انقلاب اسلامي و رفتار مسوولان بايد گفت هرچه وحدت كلمه ما بيشتر باشد، طمع دشمنان به اين آب و خاك كمتر خواهد شد. ما با داشتن وحدت كلمه مي‌توانيم راه دشمنان را به سمت اين آب و خاك سد كنيم.امروز شاهد حضور انبوه و گسترده همه سلايق مردم هستيم اين نشان مي‌دهد كه ايراني‌ها در قبال آب و خاك و دين خود با كسي شوخي ندارند.

 

مردم ايران هرگز از حق خود عقب‌نشيني نمي‌كنند

محمد غرضي، فعال سياسي: ملت ما، ملت توانمند و پرتحرك براي احقاق حق خودش است و مي‌ايستد و حق خود را مي‌گيرد. مردم ايران هرگز از حق خود عقب‌نشيني نمي‌كنند.اين چهل سالگي نشان‌دهنده اين است كه حكومت‌مداري توانمندي بسيار زيادي به دست آورده و هر اتفاقي در دنيا مي‌افتد به نحوي به ايران منسوب مي‌كنند و ايران را مورد تهاجم قرار مي‌دهند و ما هم عادت كرديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون