• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4305 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

خبرخوان

وزير صنعت: بازار با بخشنامه اصلاح نمي‌شود

رضا رحماني در جلسه روز سه‌شنبه ستاد تنظيم بازار افزود: بايد تصميم‌هاي لازم به سرعت توسط اين ستاد اتخاذ شود و اگر نياز بود شبانه روزي كار كنيم تا براي مردم مشكلي پيش نيايد. وي به وضعيت كنوني بازار گوشت و مرغ اشاره كرد و گفت: بايد درباره كالاهاي پرمصرف همچون گوشت و مرغ تصميم‌هاي شفاف و روشني گرفته شود تا مطمئن شويم در 2 ماه آينده با مشكلي مواجه نيستيم. وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه با اجراي تصميم‌هاي ستاد تنظيم بازار در آينده قيمت‌ها تعديل خواهد شد، تاكيد كرد: در بحث نظارت، مردم بايد احساس كنند كه با متخلف به طور جدي برخورد مي‌شود. به گفته اين مقام مسوول معني برخورد، اعلام آمار 5 هزار نفري از تشكيل پرونده‌ها نيست بلكه ممكن است 2 پرونده تشكيل شود اما بايد براي تخلف‌هاي اساسي باشد. رحماني از تاكيد به سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان براي تشديد نظارت‌ها خبر داد و اشاره كرد: در موقعيت‌هايي بايد از مكانيسم بازار براي كنترل و نظارت استفاده كرد؛ همچنين در مواردي برخي طمع‌ كاري مي‌كنند كه بايد ورود كنيم؛ البته اين ورود بايد محسوس باشد. ايرنا

 

صادرات ايران به عراق از تركيه پيشي گرفت

دبيركل اتاق مشترك ايران و عراق با اشاره به صادرات ۸ ميليارد و ۷۵۰ ميليون دلاري ايران به عراق در سال ۲۰۱۸ گفت: ايران در اين سال در صادرات به عراق جاي تركيه را گرفت.

سيد حميد حسيني در گفت‌وگو با فارس با بيان اينكه طي دي ماه امسال روند صادرات ايران به عراق وضعيت خوبي نداشت، گفت: اين مساله دو علت داشت كه يكي تعطيلات ژانويه و ديگري موضوع پيمان‌سپاري ارزي و مشكلات ناشي از آن براي صادركنندگان بود.

دبيركل اتاق مشترك ايران و عراق با بيان اينكه دي ماه ۹۷ ميزان صادرات ايران به عراق به ۵۱۰ ميليون دلار كاهش يافت بيان داشت: اين در حالي بود كه در سال جاري در برخي ماه‌ها ميزان صادرات كشورمان به عراق به ۹۰۰ ميليون دلار هم رسيد.

وي افزود: در سال جاري متوسط صادرات ايران به عراق ماهانه حدود ۷۵۰ ميليون دلار بوده است.

حسيني در ادامه با بيان اينكه در سال ۲۰۱۸ ايران در صادرات به عراق جاي تركيه را گرفت، گفت: در سال ۲۰۱۷ تركيه ۶.۵ درصد از كالا‌هاي صادراتي خود به ارزش ۸ ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار را به عراق صادر كرد، اما در سال ۲۰۱۸ اين كشور با صادرات ۴.۵ درصد از كالا‌هاي صادراتي خود به عراق توانست ۷ ميليارد و ۳۵۰ ميليون دلار كالا به عراق صادر كند.

دبيركل اتاق مشترك ايران و عراق گفت: اما ايران در ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۸ با صادرات ۸ ميليارد و ۷۵۰ ميليون دلار كالا به عراق از تركيه پيشي گرفت و توانست جاي تركيه را در بازار عراق بگيرد.

ميزان وام دهي بانك‌ها در ۹ ماهه امسال

بر اساس تازه‌ترين آمار بانك مركزي از بخش پولي و بانكي كشور، مانده كل تسهيلات اعطايي بانك‌ها و موسسات اعتباري تا پايان آذر ماه سال جاري به ۱, ۱۹۷ هزار ميليارد تومان رسيده كه نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۱۰.۶ درصد افزايش داشته است. بر اساس اين آمار، بيشترين سهم از ميان تسهيلات اعطايي در اين مدت مربوط به مشاركت مدني با ۳۳.۷ درصد و پس از آن فروش اقساطي با ۲۷ درصد بوده است. بر پايه اين گزارش، رشد مانده تسهيلات اعطايي بانك‌هاي تجاري در آذر ماه سال جاري نسبت به اسفند سال گذشته ۱۴.۵ درصد، بانك‌هاي تخصصي ۹.۷ درصد و بانك‌هاي غيردولتي و موسسات اعتباري ۱۰ درصد بوده است. خبرآنلاين

 

قيمت بليت هواپيما در نوروز افزايش نمي‌يابد

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي اعلام كرد كه قيمت بليت هواپيما در ايام نوروز افزايش نخواهد يافت و در حال حاضر نيز برنامه‌اي براي افزايش قيمت بليت‌ها در سال ۱۳۹۸ وجود ندارد. مقصود اسعدي‌ساماني‌، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با بيان اينكه براي ايام نوروز قيمت بليت هواپيما افزايش نخواهد يافت، اعلام كرد: در حال حاضر امكان خريد بليت براي ايام تعطيلات نوروز فراهم است و متقاضيان مي‌توانند از طريق مبادي مربوطه نسبت به تهيه بليت در مسير پروازي مورد نظر خود اقدام كنند.

وي ادامه داد: متقاضيان پرواز مي‌توانند از طريق سايت شركت‌هاي هواپيمايي و آژانس‌هاي مسافرتي نسبت به خريد بليت سفر خود از هم‌اكنون اقدام و اگر قصد دارند بليت خود را از طريق سايت‌هاي اينترنتي خريد كنند بايد حتما با راستي‌آزمايي نسبت به معتبر بودن سايت مربوطه اطمينان حاصل كنند و بليتي را با قيمتي بالاتر از نرخ تعيين شده در سايت انجمن شركت‌هاي هواپيمايي و نيز سايت سازمان هواپيمايي كشوري خريد نكنند. دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي در ادامه با اشاره به اينكه متاسفانه در ايام تعطيلات ۲۲ بهمن شاهد تخلف برخي سايت‌هاي اينترنتي در فروش بليت هواپيما بوديم، گفت: يك سايت اينترنتي اقدام به فروش ۳۰۰ فقره بليت جعلي كرده بود و اين پرونده در حال حاضر توسط سازمان هواپيمايي كشوري و نيز پليس در حال پيگيري است.

گفتني است، پيش از اين رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از تلاش دولت براي برگشت هزينه بليت هواپيما به وضعيت قبل خبر داد و اعلام كرده بود كه با معاون ‌اول رييس‌جمهور مكاتبه داشتيم و وزير راه نيز از گراني بليت هواپيما نگران است زيرا دولت موافق گراني بليت هواپيما نيست.ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون