• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4310 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ بهمن

ديدار روساي دادگستري‌هاي كل كشور با رييس قوه قضاييه

تعطيلي كارخانه‌ها و بيكاري كارگران خلاف امنيت ملي است

آيت‌الله آملي لاريجاني، رييس قوه قضاييه در جلسه مسوولان عالي قضايي با بيان اينكه تمركز مردم صرفا بر رفتارها و سخنان دشمنان نيست بلكه اقدامات و اظهارات مسوولان كشور را هم به خوبي ملاحظه مي‌كنند و مورد تحليل و قضاوت قرار مي‌دهند، اين امر را نشان‌دهنده گستردگي و عمق فهم سياسي ملت ايران خواند و گفت: «اين بصيرت، جز به بركت انقلاب اسلامي به دست نيامده است. امروز با وجود همه فشارهاي اقتصادي و تبليغات گسترده دشمن با به كارگيري تمام ابزارهاي جنگ رواني اعم از شبكه‌هاي فارسي زبان ماهواره‌اي و فضاي مجازي براي پيشبرد پروژه نااميدسازي مردم، ملت ايران قدرت تفكيك بين كاستي‌ها و سوء مديريت‌ها از يك طرف و اصل ارزش‌هاي انقلاب اسلامي از طرف ديگر را دارد. اين شناخت، ثمره انقلاب اسلامي، ديدگاه‌هاي بلند امام راحل (قدس‌الله نفسه الزكيه) و رهنمودهاي بصيرت‌افزاي
مقام معظم رهبري (مدظله ‌‌العالي) است.»

رييس قوه قضاييه با بيان اينكه فهم و بصيرت سياسي عموم مردم از بينش برخي خواص هم عميق‌تر است، ادامه داد: «اين مردم، مانند برخي تحليلگران برج‌عاج‌نشين نيستند كه صرفا تحليل و سخنراني كنند بلكه وقتي نداي رهبر خود را مي‌شنوند، با تمام وجود در صحنه حضور مي‌يابند و از ارزش‌هاي انقلاب دفاع مي‌كنند.»

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، عزم استوار جريان مقاومت در برابر جبهه سلطه را هم از بركات انقلاب اسلامي دانست و تصريح كرد: «فهم مقاومت و كمك به مقاومت، سخني است كه انقلاب اسلامي به ميان آورد؛ وگرنه كجا در عراق، سوريه و لبنان بحث مقاومت به اين شكل مطرح بود؟ اين جمهوري اسلامي بود كه هم در پرداخت نظريه مقاومت و هم در عمل، پاي اين جريان ايستاد و امروز شاكله، فكر و تصورات جبهه مقاومت در منطقه، تغييرات اساسي پيدا كرده است.» عضو شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور و معيشت مردم به صورت خاص به مشكلات كارخانه‌ها و واحدهاي توليدي اشاره و اظهار كرد: «متاسفانه گاهي برخي اخبار درباره تعطيلي بعضي كارخانه‌ها و واحدهاي توليدي شنيده مي‌شود. مكرر در اين زمينه تذكر داده‌ايم اما باز هم عرض مي‌كنم كه امروز تعطيلي يك كارخانه يا واحد توليدي و بيكاري كارگران، بزرگ‌ترين خطا در عرصه صنعت و اقتصاد كشور است و علاوه بر آسيب‌هاي اقتصادي، ابعاد مربوط به امنيت ملي و مباحث انساني هم در آن برجسته است.»رييس قوه قضاييه ادامه داد: «وقتي يك كارگر با حقوق ناچيز بيكار مي‌شود، با داشتن زن و فرزند چگونه بايد زندگي كند؟ بر همين مبنا بايد شعار اصلي ما امروز اين باشد كه هيچ كارخانه‌اي تعطيل نشود. بانك‌ها گرچه به لحاظ قانوني در برخي موارد حق توقيف كارخانه‌ها را دارند، اما بايد در اين زمينه تدبير شود و ببينند كه آيا واقعا توقيف يك واحد توليدي براي بانك فايده‌اي دارد؟ بسياري از امور در اين زمينه قابل حل و فصل است. البته مشكلات بانك‌ها هم بايد درك شود اما امروز بايد با تشخيص برخي ضرورت‌ها، مجموعه‌هاي قضايي و اجرايي در هر استان ضمن تعامل منطقي با مديران بانك‌ها اجازه ندهند هيچ كارخانه‌اي تعطيل شود.»آملي لاريجاني با بيان اينكه تعطيلي واحدهاي توليدي امروز برخلاف امنيت ملي و مولفه‌هاي مربوط به توسعه اقتصادي كشور است كه ابعاد عاطفي و انساني هم دارد، تاكيد كرد: «چرخ‌هاي توليد در كشور نبايد كند يا متوقف شود. اميدواريم با محوريت دادگستري‌ها و استانداري‌ها در سراسر كشور، اين تعامل با بانك‌ها شكل بگيرد و از رييس كل محترم بانك مركزي هم مي‌خواهيم كه در اين زمينه تدبير لازم را داشته باشند تا از تعطيلي كارخانه‌ها و واحدهاي توليدي جلوگيري شود. البته تاكنون هم اقدامات بسيار خوبي در اين زمينه صورت گرفته است اما بايد اين اقدامات با قدرت بيشتري ادامه يابد تا ان‌شاء‌الله شاهد تعطيلي كارخانجات و بيكاري كارگران عزيز نباشيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون