• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4311 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

خبر كوتاه

از دستاوردهاي انقلاب فراهم شدن امكان تحصيل كودكان افغان است

حميدرضا حاجي بابايي، وزير اسبق آموزش و پرورش يكي از دستاوردهاي آموزش و پرورش در ۴۰ سال گذشته را فراهم شدن زمينه تحصيل كودكان افغان در ايران به‌ دستور مقام معظم رهبري خواند.

وزير اسبق آموزش و پرورش به مقايسه آموزش و پرورش در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: زمينه‌هاي قياس گسترده است و اين گستردگي به دليل تفاوت نوع نگرش در قبل و بعد از انقلاب است. براي مثال؛ در قبل از انقلاب فقط ۲۵ درصد دختران مي‌توانستند تحصيل كنند اما طبق آمار بعد از انقلاب تعداد دختراني كه تحصيل مي‌كنند به مراتب از پسران بيشتر است.

وي در ادامه در رابطه با بحث تحول بنيادين افزود: از سال ۱۳۶۷ با دستور مقام معظم رهبري كه رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي بودند، بحث تحول بنيادين در آموزش و پرورش شكل گرفت.

وي در رابطه با اينكه چرا قبل از دستور مقام معظم رهبري، كودكان افغان نمي‌توانستند تحصيل كنند، گفت: به دليل محدوديت‌ها در آموزش و پرورش اين موضوع عملي نمي‌شد و آموزش و پرورش نمي‌تواند در بعضي مسائل ورود كند و سياست‌هاي كلي در دست مقام معظم رهبري است. ايسنا

 

رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران:

موتوسيكلت‌سواران در ۶۳ درصد تصادفات مقصر هستند

رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران بزرگ گفت: عامل اصلي فوت رانندگان موتوسيكلت ضربه وارد شده به سر است.

سرهنگ احسان مومني در مورد تشريح تصادفات منجر به فوت شهر تهران در ۱۰ ماهه سال ۹۷ اظهار كرد: ۳۸ درصد متوفيان حوادث رانندگي مربوط به موتوسيكلت‌سواران است كه با بررسي و آناليز تصادفات به وقوع پيوسته۳۳ درصد رانندگان موتوسيكلت فوتي بين سن ۱۸ تا ۲۸ سال بودند و در ۶۳ درصد تصادفات به عنوان مقصر حادثه بوده‌اند.

مومني در راستاي كاهش تصادفات به موتوسيكلت‌سواران توصيه كرد: با توجه به اينكه ۸۷ درصد موارد فوتي رانندگان موتوسيكلت در اثر ضربه وارد شده به سر است، حتما از كلاه ايمني در هنگام رانندگي استفاده كنند.

وي ادامه داد: همچنين موتوسيكلت‌سواران ترجيحا در محورهاي بزرگراهي كه سرعت وسايل نقليه زياد است، حتي‌المقدور تردد نكنند، اين توصيه از اين جهت است كه ۵۳ درصد تصادفات موتوسيكلت‌سواران در محورهاي بزرگراهي شهر تهران به وقوع پيوسته است. مهر

 

انتشار جزييات سفرهاي خارجي كاركنان شهرداري در سايت شفاف

بعد از انتشار جزييات قراردادهاي شهرداري، اطلاعات سفرهاي خارجي كاركنان و حقوق و مزاياي مديران شهرداري در سامانه شفافيت منتشر شد.

بهاره آروين - عضو شوراي شهر تهران - در توييتي خبر داد كه با حضور پيروز حناچي - شهردار تهران - براي نخستين بار اطلاعات سفرهاي خارجي مديران شهري روي وب سايت شفاف در دسترس عموم قرار گرفت.

حالا آن‌طور كه آروين گفته است؛ مشخصات همه ۶۵ هزار و ۹۳۰ نفر كاركنان شهرداري تهران، حقوق و مزاياي مستمر مديران شهرداري تهران بر اساس مبلغ درج شده در حكم مديران و اطلاعات سفرهاي خارجي كاركنان شهرداري روي سامانه شفاف به آدرس shafaf.tehran.ir در دسترس عموم قرار گرفت.

گفتني است اين سامانه در حالي رونمايي مي شود كه از ابتداي دوره جديد مديريت شهري ، تعدادنيروي انساني و همچنين شفاف نبودن قراردادهاي منعقد شده بين شهرداري با پيمانكاران مختلف ، همواره يكي از دغدغه هاي شهرداران و اعضاي شوراي شهر بوده است . در همين راستا پيش از اين نيز با تشكيل كميته شفاف سازي در شوراي شهر و طراحي سامانه شفاف قراردادهاي بالاي 100 ميليارد تومان شهرداري در راستاي ايجاد ديوار شيشه اي در شهرداري بر روي اين سايت قرار گرفته بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون