• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4311 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

معاون رييس‌جمهور در امور زنان:

وجود 2هزار و 700 تشكل ثبت‌شده در حوزه بانوان

معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بيان اينكه ما پيش از انقلاب 20 تشكل و سمن ثبت شده داشتيم، گفت: اكنون با زمينه‌سازي مقررات و قوانين و فراز و نشيب‌هاي موجود 2هزار و 700 تشكل و سمن ثبت شده در زمينه بانوان و 900 سمن در حيطه محيط زيست در كشور داريم.

معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده بيان كرد: دولت دوازدهم از ابتداي كار خود موضوع توجه به زنان و خانواده و همچنين فعاليت‌هاي مدني را در دستور كار خود قرار داد و ما در اين زمينه شاهد تحولات بسيار خوبي بوده‌ايم. براي اينكه فضاي عمومي و سياسي كشور در زمينه حضور، مشاركت و نقش بانوان فراهم شود دولت تمام تلاش خود را انجام داده است.ابتكار با اشاره به اينكه اكنون وارد پنجمين دهه جمهوري اسلامي شده‌ايم، افزود: يكي از شاخص‌ها در گزارش 40 در 40 تحول شرايط بانوان و سمن‌ها است كه در مورد آن صحبت كرده‌ايم.وي افزود: پيش از انقلاب 20 تشكل ثبت شده داشتيم و در بسياري از شهرستان‌ها حضور تشكل بانوان بسيار نادر بود. ولي حال با زمينه‌سازي در مقررات و همچنين فراز و نشيب‌ها اكنون 2700 تشكل ثبت شده در زمينه بانوان وجود دارد و براي وضعيت محيط زيست نيز اكنون 900 سازمان و تشكل مردم نهاد موجود است.

معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اينكه اكنون لايحه سازمان‌هاي مردم‌نهاد در كميسيون سياسي دفاعي مطرح است، بيان كرد: ما از نظرات اين سمن‌ها در لايحه مذكور بهره مي‌بريم زيرا سياستگذاري حوزه مهمي است كه بايد براي اثرگذاري سمن‌ها در سياست از تخصص بانوان بهره برد. اين افراد بايد حضور يابند و نظرشان در مورد آينده توام با تصوير نقشه راه آينده باشد كه اهميت بخش غير دولتي اينجا مشخص خواهد شد.

معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ‌بنده مكاتبه‌اي با شهرداران در ارتباط با عدالت جنسيتي داشته‌ام و از آنان خواستم تا 30 درصد انتصاب پست مديريتي به بانوان اختصاص يابد و شهرداري‌ها نيز براي كمك كردن به اقدامات سمن‌ها حضور پررنگ داشته باشند. زيرا اين حضور در برنامه‌ريزي شهري و مشاركت در اقدامات مورد مهمي است كه جلب رضايت مردم را بر عهده دارد و اكنون خيريه‌ها و تشكل‌ها در توان‌افزايي اقتصادي بسيار خوب عمل كردند.

ابتكار بيان كرد: اگر ما به سمتي حركت كنيم كه توان‌افزايي در شرايط تحريم‌هاي امريكا را تحقق بخشيم مي‌توانيم در اداره معيشت آبرومندانه از ظرفيت سمن‌ها بهره ببريم. ما برگزاري اين كارگاه‌ها را يكسويه نمي‌بينيم و انتظار داريم تا تجربيات منتقل شود زيرا مطمئن هستيم تجربيات موجود در اختيار تشكل و سمن‌ها بسيار مهم و تجربي است.

معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اينكه يكي از زمينه‌هاي مبارزه با فساد شفافيت سمن‌ها و برون‌سپاري اقدامات است، ‌گفت: در اين صورت فعاليت دولت در اتاق شيشه‌اي قرار خواهد گرفت و مردم وضعيت را به خوبي و شفافيت مي‌بينند. وقتي از توان‌افزايي صحبت مي‌كنيم نظارت دروني سمن‌ها امري بسيار مهم است كه اگر سازوكارهاي مديريتي خود را رعايت نكنند ممكن است با آسيب روبه‌رو شوند؛ حتي به وضعيت كشور ضربه بزنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون