• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4317 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

اختلاف در فوتسال بانوان

تحقير زنان يا مشاوره؟

روز 27 بهمن اعلام شد كه فدراسيون فوتبال و كميته فوتسال براي كادر فني تيم فوتسال بانوان به جمع‌بندي رسيده و قرار است بعد از ماه‌ها بلاتكليفي دقيقا بعد از جدايي شهرزاد مظفر و رفتن به كويت، تيم فوتسال بانوان سر و سامان بگيرد. بر اساس آنچه داود پرهيزكار، سرپرست كميته فوتسال فدراسيون اعلام كرد:«در نشست كميته فني و توسعه فوتسال مقرر شد تا علي رعدي به عنوان مدير فني تيم ملي فوتسال بانوان و زيور بابايي به همراه شهناز ياري به عنوان مربي تيم ملي فوتسال بانوان اين تيم را هدايت كنند.» علي رعدي از قديمي‌هاي فوتسال ايران است كه سابقه چندين سال حضور در ليگ برتر فوتسال همچنين سابقه هدايت تيم زنان ميانمار را نيز بر عهده داشته است. زيور بابايي و شهناز ياري نيز دو تن از مربيان موفق ليگ برتر فوتسال زنان به حساب مي‌آيند. ياري همين چند روز پيش موفق شد با تيم نامي‌نو اصفهان عنوان قهرماني ليگ برتر فوتسال زنان را تصاحب كند.

بعد از اعلام خبر انتصاب اعضاي كادر فني فوتسال بانوان قرار شد اين افراد به همراه بازيكنان دعوت شده به ليگ يك روز پس از اتمام ليگ كارشان را آغاز كنند. يعني در تاريخ 4 اسفند. با اين حال اولين جلسه اردوي تيم ملي بدون حضور 6 بازيكن اصلي تيم و يكي از مربيان آغاز به كار كرد. 6 بازيكني كه در بين آنها نام توسلي و اعتدادي، دو بازيكني كه در ليست بهترين‌هاي فوتسال‌پلنت امسال قرار گرفته بودند نيز به چشم مي‌خورد. اين بازيكنان به دليل دريافت نكردن مطالباتشان از فدراسيون همچنين پرداخت نشدن پاداش قهرماني در بازي‌هاي آسيايي و خستگي مفرط پس از اتمام ليگ از حضور در اردو امتناع كردند. همچنين شهناز ياري از حضور در اردو انصراف داد و در يك مصاحبه خبري دليل عدم حضورش را «تحقير جايگاه زنان» با انتصاب يك مرد به عنوان مدير فني تيم عنوان كرد. ياري در مصاحبه‌اي اعلام كرد:«متاسفانه ما فقط عنوان مربي را يدك مي‌كشيم و در واقع همه اختيارات دست شخص ديگري هستند. من به عنوان عضو كوچكي از خانواده بزرگ فوتسال به دفاع از مربيان زن اين تحقير را نمي‌پذيرم كه بانوان توانايي هدايت تيم ملي را ندارند و با وجود ميل باطني‌ام كه همواره قصدم كمك به فوتسال دختران سرزمينم است از همكاري در اين شرايط معذورم.» صحبت‌هاي ياري در شرايطي مطرح شد كه اغلب كارشناسان معتقدند رعدي اسما مدير فني تيم است و در واقع او جايگاه بالاتري نسبت به بابايي و ياري دارد و احتمالا همين امر باعث دلخوري سرمربي تيم قهرمان ليگ برتر فوتسال ايران شده است. ضمن اينكه اعلام دو مربي براي تيم ملي و يك مدير فني بدون انتخاب كسي به عنوان سرمربي نشان مي‌دهد كه حرف كارشناسان و منتقدان بيراه نيست.

در حالي كه ياري از جايگاهي زنانه نسبت به اتفاقات تيم ملي واكنش نشان داده بود و به نظر مي‌رسيد اين مربي با حضور مردان در تيم ملي به طور كامل مخالف است، وي در مصاحبه‌اي با تسنيم مواضعش را روشن‌تر كرد. ياري گفت:«من به حضور مردان در كنار تيم بانوان اعتراضي ندارم. نمي‌گويم مردان نبايد باشند. معتقدم به عنوان مشاور و مدير مي‌توانند كمك بهتري داشته باشند. من به اين اعتراض دارم كه هويت بانوان مربي در كادر فني مجهول است. من به دنبال احقاق حق بانوان هستم و نه به دنبال حقي براي خودم. تمام حرف من اين است.» اما در طرف مقابل، علي رعدي نيز در مصاحبه‌اي با مهر نسبت به وقايع واكنش نشان داد. رعدي در رابطه با اينكه ياري گفته است حضور او موجب تحقير زنان شده است، گفت:«اينكه خانم ياري صحبت از تحقير مي‌كنند، ديدگاه خودشان است و من براي آن احترام قائلم ولي ايشان تشخيص نمي‌دهد كه چه كساني در تيم ملي كار كنند. كميته فني و توسعه فوتسال تصميم مي‌گيرد چه كساني در تيم‌هاي ملي باشند.»

با اين شرايط به نظر نمي‌رسد كه درگيري بين ياري و رعدي به راحتي قابل رفع و رجوع باشد و كميته فوتسال تيم ملي بايد هر چه سريع‌تر براي رفع اين مشكل اقدام لازم را انجام دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون