• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4330 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ اسفند

خبر

موافقت دولت با تغيير و اصلاحات تقسيماتي در 12 استان كشور

هيات وزيران در جلسه روز چهارشنبه به رياست اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري با تغيير و اصلاحات تقسيماتي در استان‌هاي فارس، اصفهان، خوزستان، آذربايجان غربي، اردبيل، بوشهر، سيستان و بلوچستان، قم، لرستان، مازندران، مركزي و هرمزگان موافقت كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري؛ به موجب اين تصميمات، ايجاد سه بخش، تبديل دو روستا به شهر و تغيير نام ۱۲ روستا، چهار بخش، پنج شهر و يك شهرستان در استان‌هاي مذكور به تصويب دولت رسيد.

در ادامه جلسه و با تصويب دولت، سرمايه بانك توسعه صادرات ايران به ميزان ۳۲۰۰ ميليارد ريال افزايش يافت.

هيات وزيران با توجه به تمايل دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري مجارستان به همكاري در زمينه حفظ نباتات و مهار آفات مربوط به گياهان و فرآورده‌هاي گياهي و كنترل و جلوگيري از ورود و انتشار آنها در كشورهاي خود با صدور مجوز براي امضاي موقت موافقتنامه همكاري در زمينه حفظ نباتات و قرنطينه گياهي بين دو كشور موافقت كرد.

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادي از طرح‌هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان خود را براي پيگيري طرح‌ها تعيين كرد.

منعي براي ملاقات با كسي كه در حصر نيست، وجود ندارد

قاسم ميرزايي‌نيكو، نماينده دماوند درباره اينكه برخي عنوان مي‌كنند نمايندگان در اين شرايط مجلس به جاي اينكه پيگير وضعيت معيشتي مردم باشند بر سر ديدار با رييس دولت اصلاحات با يكديگر مشاجره مي‌كنند، گفت: «مشكل اصلي جامعه ما همين است كه حقوق همديگر را رعايت نمي‌كنيم؛ هنگامي كه حقوق اصلي جامعه، شهروندان و يك نماينده رعايت نمي‌شود چگونه انتظار داريم مشكلات حل شود.»

به گزارش ايلنا، نماينده مردم دماوند در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: «يك نماينده دوست دارد به ملاقات يكي برود با او ديدار كند و تبريك بگويد آيا اين حق را ندارد؟» وي خاطرنشان كرد: «هنگامي يك نفر در حصر است نمي‌شود به ملاقاتش رفت اما هنگامي كه فرد حضور دارد، در حصر نيست و مي‌شود با وي ديدار كرد چه منعي وجود دارد؟ اينكه كسي بگويد اين حق را نداريد خودش مصداق بارز ناديده گرفتن حق است.»

اين عضو فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: «نبايد اين موضوع را به برخي مسائل تعميم دهيم؛ گفته مي‌شود مشكلات، معضلات، محروميت‌هاي معيشتي مردم همه وجود دارد بله درست همه اينها بايد حل شود اما هنگامي كه سرخوردگي در مسائل وجود دارد چگونه مي‌شود راه را پيدا كرد.» وي تاكيد كرد: «چه مي‌شد اگر از اين ملاقات به عنوان يك همدلي ياد مي‌شد؛ زيرا مسائلي هم كه در اين نشست مطرح شد، همين بود.»

ميزرايي نيكو با اشاره به حواشي اخير صحن علني مجلس ادامه داد: «هنگامي كه فحش و شعار مي‌دهند و مي‌گويند خلاف امنيت ملي رفتار كرديد طرف مقابل هم واكنش نشان مي‌دهد و اين اتفاقات رخ مي‌دهد.»

وي درخصوص اينكه چرا هنوز عده‌اي نسبت به سيدمحمد خاتمي حساس هستند و سعي مي‌كنند جريان اصلاحات را سركوب كنند، گفت: «معتقدم اين مسائل بسيار مهم و اصلي است و تا اين محورهاي اصلي در جامعه رفع و رجوع نشود بقيه موارد فرعي هستند. همه فكر مي‌كنند اصل اقتصاد است اما من مي‌خواهم بگويم ساختارها و مسائل بنيادي اصل است كه اگر اين مسائل حل شود بسياري از مشكلات هم به خودي خود رفع خواهند شد.»

اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي درباره اينكه راه برون‌رفت از اين درگيري‌هاي جناحي چيست، بيان كرد: «ما بايد گفت‌وگوي ملي را به عرصه عمل برسانيم و همه با هم تفاهم داشته باشيم.»

دعوت به مجلس خبرگان به معناي استيضاح نيست

آيت‌الله سيداحمد خاتمي، سخنگوي مجلس خبرگان رهبري در جمع خبرنگاران گفت: در اين اجلاس وزير محترم اقتصاد را به عنوان مهمان مدعو داشتيم. من همين جا توضيحاتي در اين باره براي خبرنگاران محترم دارم كه دعوت از وزير توسط خبرگان به معناي استيضاح نيست و به معناي مدعو است. ايشان تا به حال چندين بار به مجلس خبرگان رهبري آمده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وي با بيان اينكه حتي قاسم سليماني هم به مجلس خبرگان رهبري آمده است، گفت: سخن از استيضاح نيست و فقط مهمان مدعو است و آن مهمان مي‌تواند بيايد يا نيايد و مهمان مدعو ما در اين جلسه توضيحاتي دادند و اعضا هم دقيق سوال كردند و خود وزير بر اهل نظر بودن اعضا معترف بودند. حجت‌الاسلام خاتمي ادامه داد: ديشب در ضيافت مجلس خبرگان، رييس قوه قضاييه هم حضور داشتند؛ حدود ۱۸ نفر صحبت كردند و مشكلات قضايي را بيان داشتند. علاوه بر آن پيشنهاد‌هاي سازنده‌اي هم براي قوه قضاييه ارايه شد و اعضا از رييس جديد قوه قضاييه تشكر كردند.

تريبون نماز جمعه در اختيار سعيد جليلي

نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت‌الله امامي كاشاني و سخنراني سعيد جليلي در مصلي تهران برگزار مي‌شود. به گزارش تسنيم؛ سعيد جليلي، نماينده ولي‌فقيه در شوراي عالي امنيت ملي نيز سخنران اين هفته نمازجمعه تهران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون