• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4330 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ اسفند

شب سخت معدنچي‌ها در اتحاد

شالكه 07

علي كربلايي

 

 

معدنچي‌ها در حالي كه در گلزن‌كرشن موفق شده بودند با ارايه يك نمايش دلچسب مقابل يكي از بهترين تيم‌هاي اروپا هواداران‌شان را به بازي برگشت اميدوار كنند، در اتحاد به خاك و خون كشيده شدند و با هفت گل از تيم گوارديولا شكست خوردند. شالكه 04 در بازي رفت براي دقايقي از سيتي پيش افتاده بود و در نهايت با نتيجه 3 بر 2 شكست خورد. نمايش جالب توجه شاگردان تدسكو باعث شده بود آلماني‌ها به اين بازي بسيار اميدوار باشند. اما دريغ كه اميدشان واهي بود و داستان بسيار متفاوتي در اتحاد به نسبت گلزن‌كرشن رقم خورد. در حالي كه تا دقيقه 30 همه‌چيز خوب پيش مي‌رفت و شالكه تيمي پرتلاش ظاهر شده بود كه به سادگي تسليم حريف نمي‌شود، اما به ناگاه ورق برگشت و همه‌چيز شكلي تراژيك به خودش گرفت. تدسكو در مورد اين دقيقه خاص از بازي مي‌گويد: «نمايش خوبي داشتيم اما آن پنالتي، اوضاع را تغيير داد. داور آن صحنه را نبايد خطاي پنالتي مي‌گرفت و اين گل را به آنها تقديم كرد. (اشاره به گل اول سيتي از روي نقطه پنالتي با چيپ آگوئرو) بعد از اين گل، تيم ما از هم پاشيد.» و واقعا تيم شالكه از هم پاشيد. بعد از آن چيپ خانمان‌سوز آگوئرو هر توپي كه به سمت دروازه معدنچي‌ها مي‌آمد وارد دروازه مي‌شد و مدافعان و دروازه‌بان شالكه رمقي براي جلوگيري از گلزني ستاره‌هاي سيتي نداشتند.

اين شكست، سنگين‌ترين شكست تاريخ تيم‌هاي آلماني در تاريخ مراحل حذفي ليگ قهرمانان است. پيروزي 10 بر 2 سيتي در مجموع 2 بازي بهترين عملكرد يك تيم انگليسي در تاريخ اين تورنمنت است و جالب است بدانيد كه منچستر يونايتد و ليورپول تا به اينجاي مسابقات در مجموع 19 گل زده‌اند؛ درحالي كه سيتي به تنهايي 24 بار دروازه حريفانش را باز كرده است. اما آيا همه اينها باعث مي‌شود تا از سيتي به عنوان يكي از شانس‌هاي اصلي قهرماني ياد كنيم؟ حتي پپ گوارديولا هم از حالا تيمش را قهرمان نمي‌داند و مي‌داند كه چالش‌هاي بسيار سختي را پيش رو دارد. سيتي تا اين جاي مسابقات هنوز چالش خيلي بزرگي را تجربه نكرده و به نوعي خوش‌شانس بوده است. اما در مرحله بعدي ديگر خبري از قرعه ساده نخواهد بود. گوارديولا در اين مورد مي‌گويد: «من دو سال قهرمان اروپا شده‌ام و در 7 سال ديگر حذف شدم. من رئال مادريد نيستم! امسال كه آنها در تورنمنت نيستند، به يوونتوس و اين بازيكن، كريستيانو رونالدو نگاه كنيد. يووه دو بار به فينال رسيد و باخت و حالا- براي قهرمان شدن- او را خريده است. كريستيانو همه فشارها را روي شانه‌هايش احساس و حمل مي‌كند و همزمان سه گل به اتلتيكو مادريد مي‌زند و يووه به يك‌چهارم نهايي مي‌رسد. براي رفتن به مراحل پاياني ليگ قهرمانان اروپا و قهرمان شدن، بايد با چنين بازيكن و تيم‌هايي رو‌به‌رو شويد. ما مي‌رويم كه تلاش‌مان را كنيم و ببينيم چه مي‌شود.»

امسال بعد از گذشت 10 سال شاهد بيش از دو تيم انگليسي در مرحله يك‌چهارم پاياني ليگ قهرمانان خواهيم بود. طي سال‌هايي كه انگليسي‌ها در اروپا افت كرده بودند اسپانيايي‌ها اين قاره را قلع و قمع كردند و حالا گويا باز هم نوبت انگليسي‌ها رسيده است. سال گذشته در مرحله يك‌چهارم نهايي من‌سيتي برابر ليورپول شكست خورد و حالا بايد ديد شاگردان گوارديولا تا كجا مي‌توانند بالا بروند. در سالي كه يوونتوس يكي از قوي‌ترين تيم‌هاي تاريخش را دارد و ركوردهاي سري‌ «آ» را يكي پس از ديگري مي‌شكند، بارسلونا تشنه قهرماني است و تمركزش را روي ليگ قهرمانان گذاشته و حتي آژاكس آمستردام با پشت سر گذاشتن رئال مادريد براي ساير مدعيان خط و نشان كشيده آيا بالاخره يك تيم انگليسي قهرمان خواهد شد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون