• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4343 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين

تغييرات قوه قضاييه اتوبوسي نيست

غلامحسين اسماعيلي، سخنگوي قوه‌قضاييه در خصوص تغييرات در قوه قضاييه و انتشار خبرهايي در خصوص تغيير دادستان تهران، بيان كرد: «اگر خبري باشد رسما اعلام خواهد شد چون براساس گمانه‌زني نمي‌شود اظهار نظر كرد.» به گزارش ايسنا؛ وي افزود: «تا اين ساعت هيچ تغييري در اين حوزه اتفاق نيفتاده است.» سخنگوي دستگاه قضا در رابطه با برگزاري نشست‌هاي خبري سخنگو هم توضيح داد: «دفتر سخنگو فعال خواهد شد و ارتباط‌مان با جامعه رسانه‌اي كشور را از طريق دفتر سخنگو در نشست‌ها و در غير آن برقرار خواهيم كرد. همچنين آن را براساس سيستم تعريف شده كاملا منظم ساماندهي مي‌كنيم.» اسماعيلي در خصوص تغييرات ديگر در قوه قضاييه گفت: «به‌طور طبيعي اگر بخواهد تغييري انجام شود بايد ابتدا تغييرات در رده‌هاي ديگر صورت گرفته و به مرور به رده‌هاي پايين‌تر برسد.» وي افزود: «تغييرات در قوه قضاييه هميشه حساب شده، دقيق و كارشناسي بوده و مثل تغييرات در جريانات سياسي نيست كه به صورت گسترده و اتوبوسي باشد.» رييس كل دادگستري تهران خاطرنشان كرد: «اطلاعات مربوط به تغييرات جديد در قوه قضاييه را هر وقتي اتفاقي رخ داد و تغييري صورت پذيرفت حتما به نحو مقتضي اعلام خواهيم كرد.»پيش از اين غلامحسين محسني‌اژه‌اي، سخنگوي قوه قضاييه بود كه اولين تغيير در جريان تغييرات مديريتي دستگاه قضا بعد از حضور سيد ابراهيم رييسي شامل حال او شد. اژه‌اي از سخنگويي قوه قضاييه كنار رفت و غلامحسين اسماعيلي، رييس دادگستري تهران به عنوان سخنگو انتخاب شد؛ با اين حال اژه‌اي همچنان در سمت معاون اولي رييس قوه قضاييه قرار دارد.

دومين تغيير مربوط به رياست ديوان عالي كشور بود. در جلسه روز شنبه رييس دستگاه قضا با قضات ديوان عالي كشور، رييسي اعلام كرد كه كريمي، رييس ديوان عالي كشور از زمان آملي لاريجاني تمايل به بازنشستگي داشته‌ و تلويحا بيان كرد كه او از اين سمت كنار گذاشته شده ‌است.

صحبت‌هايي هم در مورد تغييرات دادستان كل شنيده مي‌شود كه هنوز رفتن او قطعي نشده‌است. همچنين رييسي بايد جايگزين اسماعيلي را نيز انتخاب و معرفي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون