• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4344 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ فروردين

رييس قوه قضاييه در تشريح مولفه‌هاي جلب اعتماد عمومي مطرح كرد

اصلاح بسترهاي فسادزا و اعلام خبر برخورد با مفسدان

رييس قوه قضاييه با بيان اينكه صرف اعلام خبر وقوع فساد براي مردم اعتمادساز نيست، «اصلاح روندها و بسترهاي فسادزا» و «اعلام خبر برخورد با مفسدان» را دو مولفه اصلي براي ايجاد اطمينان در مردم نسبت به مقابله نظام جمهوري اسلامي با مفاسد دانست.

به گزارش ميزان، آيت‌الله سيدابراهيم رييسي در جلسه مسوولان عالي قضايي با تقدير از خدمت‌رساني همه گروه‌هاي مردمي و دولتي در سيل اخير اعم از هلال احمر، بسيج، ارتش، سپاه و نهادهاي انقلاب اسلامي، تصريح كرد: در آستانه روز ارتش جمهوري اسلامي و در روزهايي كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است، امروز در مناطق سيل‌زده شاهد اجراي مانور خدمت و خدمت‌رساني نيروهاي مسلح كشورمان هستيم و حقيقتا در اين مانور خدمت جلوه‌هاي زيبايي از اخلاص، ايثار، دلدادگي، مردمداري و ولايتمداري به چشم مي‌خورد. بايد از اين نيروها و مردمان عزيزي كه مخلصانه خدمت كردند و همچنان نيز در كنار هموطنان آسيب‌ديده هستند تا بخشي از آلام آنان را كاهش دهند، صميمانه تقدير و تشكر كنيم.

رييس قوه قضاييه، پيشاپيش فرا رسيدن سالروز ميلاد با سعادت حضرت حجت‌ابن‌الحسن امام زمان (عج) را تبريك گفت و افزود: اين روز را به همه مردم عزيز به ويژه سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و همه كساني كه كوچك‌ترين دغدغه‌اي براي حفظ امنيت ايران اسلامي دارند، تبريك مي‌گويم و از همه نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي مي‌خواهم كه به بركت اين ايام، همانند گذشته تمام تلاش خود را با همكاري مديران دلسوز كشور براي شناسايي بسترهاي فساد به كار بندند و با سپردن مفسدان به دست دستگاه عدالت، اعتماد مردم عزيز به كارآمدي نظام و سازمان اداري كشور را افزايش دهند. رييسي ادامه داد: در خصوص مقابله با فساد بايد به ياد داشته باشيم كه صرف اعلام خبر وقوع مفاسد، نه تنها اعتمادساز نيست بلكه اعتمادزدا است. آنچه سبب ايجاد اعتماد مردم به مقابله نظام با مفاسد مي‌شود، اولا شناسايي و رفع بسترهاي فساد و ثانيا برخورد قانوني و عبرت‌آموز با مفسدان است.

رييس قوه قضاييه با اشاره به فرمان هشت ماده‌اي مقام معظم رهبري در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي اظهار كرد: در اين پيام، سه دستگاه نظارتي از سه قوه يعني وزارت اطلاعات در قوه مجريه، سازمان بازرسي كل كشور در قوه قضاييه و ديوان محاسبات در قوه مقننه مورد خطاب رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

معتقدم همچنان اين فرمان يك منشور زنده و لازم‌الاجرا براي همه دستگاه‌هاست كه به هيچ عنوان از اجراي مفاد آن نبايد غفلت كنند. رييسي همچنين با تبريك ايام ولادت حضرت علي‌اكبر(ع) و روز جوان از همه قضات به ويژه قضات جوان خواست كه با نقش‌آفريني در دوران تحول دستگاه قضايي، تمام همت خود را صرف رسيدگي سريع و دقيق به پرونده‌ها كنند و ابراز اميدواري كرد كه با يك همت جمعي و تلاش شبانه‌روزي، قوه قضاييه بتواند با كمك قضات جوان به نقطه‌اي برسد كه هيچ پرونده معوقه‌اي وجود نداشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون