• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4346 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

خبر وزير خارجه تركيه در پاسخ به «اعتماد»:

وزير دارايي در ديدار با ترامپ مخالفت تركيه با تحريم‌هاي ضد ايراني را ابلاغ كرد

مولود چاووش اوغلو، وزير خارجه تركيه در نشست خبري مشترك با همتاي ايراني‌اش در آنكارا در پاسخ به سوال روزنامه «اعتماد» در مورد برنامه تركيه براي مقابله با تحريم‌ها خبر داد كه وزراي دارايي، دفاع و تجارت تركيه در واشنگتن در گفت‌وگوهاي خود با طرف‌هاي امريكا موضع تركيه در مخالفت با تحريم‌هاي امريكا عليه ايران را اطلاع داده‌اند و حتي در ديدار وزير دارايي تركيه، برات البيرك، با رييس‌جمهور امريكا، دونالد ترامپ، اين مساله مطرح شده است و طرف ترك به واشنگتن اطلاع داده است كه تحريم‌ها عليه ايران را اشتباه مي‌داند.

خبرنگار اعزامي اعتماد به تركيه در نشست خبري مشترك وزراي خارجه جمهوري اسلامي ايران و جمهوري تركيه، از مولود چاووش اوغلو، وزير خارجه تركيه پرسيد: «با توجه با تحريم‌هاي امريكا عليه جمهوري اسلامي ايران و موضع تركيه در مخالفت با اين تحريم‌ها و سفري كه سخنگوي رياست‌جمهوري تركيه به امريكا داشتند و ديدارهايي كه در اين كشور انجام دادند و تاكيد كردند كه به دنبال تمديد معافيت تحريم‌ها هستند، برنامه آنكارا براي مقابله با اين تحريم‌ها و تقويت روابط مناسبات با ايران و رسيدن به هدف‌گذاري
30 ميليارد دلاري در حجم مناسبات دو كشور چيست؟» وزير خارجه تركيه در پاسخ تاكيد كرد: «من در سخنان قبلي خودم هم گفتم كه مخالف تحريم‌هاي امريكا هستيم، اين اولين ‌بار نيست كه چنين چيزي را مي‌گويم و در هر فرصتي اين موضوع را مورد تاكيد قرار داده‌ايم. همان طور كه امروز هم در گفت‌وگوهاي‌مان مورد تاكيد قرار داديم براي رساندن حجم مبادلات تجاري دو كشور به 30 ميليارد دلار تلاش خود را ادامه مي‌دهيم. همان طور كه برادرم آقاي ظريف هم تاكيد كردند، امروز در مورد مكانيسم‌هاي موجود از جمله اينستكس و راهكارهاي جديد گفت‌وگو و رايزني كرديم كه چگونه مي‌توانيم موانع موجود بر سر راه تجارت دوجانبه را از سر راه ‌برداريم. اگر به شكل صادقانه و قاطعانه به همكاري‌ها ادامه بدهيم، امكان رسيدن به هدف‌گذاري موجود ممكن مي‌شود. ما طي گفت‌وگوهاي جاري هم بار ديگر به ايالات متحده امريكا تاكيد خواهيم كرد كه اين تحريم‌ها همه اشتباه هستند. وزير دارايي، وزير تجارت و وزير دفاع تركيه همگي در سفرهاي اخيري كه به امريكا داشتند، اين موضوع را به صورت كاملا صريح و واضح به طرف‌هاي مذاكره خود در امريكا گفته‌اند. وزير دارايي و خزانه‌داري تركيه در امريكا با دونالد ترامپ، رييس‌جمهور اين كشور ديدار داشتند و در طول اين ديدارها تمامي نگراني‌هاي ما را از اين تحريم‌ها به طرف‌هاي امريكايي اطلاع دادند. چيزي كه اينجا اهميت دارد عزم راسخ دو كشور در اين زمينه و همبستگي ميان ما است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون